حفره ایجاد شده در نسیم شهر هشدار به تهران است

به گزارش کنفرانس هکا، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حفره ایجاد شده در نسیم شهر در فاصله 22 کیلومتری از میدان آزادی تهران بود که هشداری برای مرکز است.

حفره ایجاد شده در نسیم شهر هشدار به تهران است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، پنجشنبه 9 دی ماه حفره 30 متر مربعی به عمق 2 متر در نسیم شهر به دلیل فرونشست زمین ایجاد کرد. گفته شده که محل فروریزش، قنات قدیمی این شهر بوده است که در نشست روز پنجشنبه به شکل ایجاد حفره در خیابان خودنمایی کرد.

گزارش ها حاکی از وقوع فرونشست در فاصله 22 کیلومتری میدان آزادی تهران اتفاق افتاده که هشداری برای مرکز محسوب می گردد.

علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله و فرونشست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه عمق فرونشست آن گونه که در فضای مجازی مطرح شد نبوده و بزرگنمایی انجام شده است گفت: محدوده فرونشست زمین نسیم شهر بین راستا دو رودخانه کرج در شرق محل فرونشست و شادچای در غرب آن در فاصله 5 کیلومتری از هر کدام انجام شده است؛ این دو رودخانه در شهر نو اندیشه به هم پیوسته و به دریاچه نمک قم سرریز می گردد.

وی با بیان اینکه بخشی از فرونشست به حیاط ساختمان مسکونی مجاور محل اصلی ریزش زمین سرایت نموده، ادامه داد: عمق قنوات نسیم شهر 6 متر است که عامل اصلی ریزش زمین در این شهر استان تهران محسوب می گردد. اما خاک حفره ایجاد شده به طور کامل تا عمق 6 متری ریزش نداشته و بعد از دو متر ریزش به دلیل ایجاد تونل، جلوی آن گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ریزش نسیم شهر 24 ساعت پس از وقوع حادثه با بتن و ملات سیمان و خاک پر شد، ادامه داد: به نظر می رسد برای پر کردن حفره های این چنینی باید از مواد طبیعی مانند پوکه، پودر پوکه و بعلاوه توده های بتنی سنگین استفاده گردد. بخصوص که بتن از وقوع فرونشست های بعدی جلوگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13901

به "حفره ایجاد شده در نسیم شهر هشدار به تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفره ایجاد شده در نسیم شهر هشدار به تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید