حال کتاب های دانشجویی خوب نیست ، بسیاری از دانشجویان به نگارش کتاب نویسی آشنا نیستند

به گزارش کنفرانس هکا، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: اگرچه شعار سال حال خوش کتاب خوانی نامیده شده است؛ اما متاسفانه حال کتاب و کتابخوانی حال خوبی نیست.

حال کتاب های دانشجویی خوب نیست ، بسیاری از دانشجویان به نگارش کتاب نویسی آشنا نیستند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که امروز صبح برگزار شد، با اشاره به چالش های کتاب دانشجویی گفت: جهاد دانشگاهی برای حوزه کتاب اهمیت ویژه ای قائل است. البته اگرچه شعار سال حال خوش کتاب خوانی نامیده شده است؛ اما متاسفانه حال کتاب و کتابخوانی حال خوبی نیست. یکی از مهم ترین تالیفات ناشر و مولف، اثر ابتدایی آن است. معمولا دانشجویانی که انتها نامه خود را به کتاب تبدیل می کنند در زمینه نگارش کتاب با مسائلی روبرو شوند.

علیزاده افزود: ناشران به دلیل گرانی کاغذ از کتاب های ناشران دانشگاهی حمایت نمی کنند؛ بر اساس نظر سنجی ایسپا بیشتر دانشجویان همچنان تمایل داشتند کتاب کاغذی مطالعه کنند. مسائلی مثل حق انتشار، پایین بودن تیراژ کپی رایت از مسائل این حوزه به شمار می رود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از دانشجویان به نگارش کتاب نویسی آشنا نیستند، بحث زبان و ادبیات فارسی حوزه پر اهمیتی است که اگر به طور جدی به این حوزه توجه نشود، شاهد مسائل بسیاری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هزینه نشر کتاب بسیار گران است و دانشجو نمی تواند در این زمینه فعالیتی داشته باشد و با هزینه خود اقدام به چاپ کتاب کند. حال کتاب و کتابخوانی در کشور ما حال خوبی نیست، عوامل متعددی در این حوزه نقش دارند و باید در راستای موانع تلاش کرد.

علیزاده بیان نمود: بسیاری از دانشجویان از جشنواره کتاب سال دانشجویی بی اطلاع بودند، باید توجه داشت که نشر دانشگاهی به حوزه کتب آموزشی خلاصه نشود. همچنین مباحث مقابله با حق انتشار و قاچاق کتاب از جمله دغدغه ها و مطالبات این حوزه به شمار می رود که باید به آن رسیدکی کرد

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7263

به "حال کتاب های دانشجویی خوب نیست ، بسیاری از دانشجویان به نگارش کتاب نویسی آشنا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال کتاب های دانشجویی خوب نیست ، بسیاری از دانشجویان به نگارش کتاب نویسی آشنا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید