نمایان شدن قله بی قاف در کتابفروشی های شیراز

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، کاظم نژادی متولد سال 76 در روستایی از زرین دشت فارس است که سرودن شعر را از کودکی با شعر نو شروع کرد و در نوجوانی استعداد خود را در سرودن قالب های دیگر نیز آزمود.

نمایان شدن قله بی قاف در کتابفروشی های شیراز

وی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا، گفت: در دوران نوجوانی با رضا نیکفرجام خواننده مطرح کشور آشنا شدم و او نخستین خواننده ای بود که ترانه های من را پسندید. از آن پس همکاری من با استودیو موسیقی وان و ارج رکورد شروع شد؛ شروعی که مرا بیش از پیش به وادی ترانه سوق داد.

این ترانه سرا ادامه داد: حاصل این همکاری، خوانش ترانه هایی از من همچون عاشق کش، پرستار و ناخدا با صدای حسن حقیری، ای کاش با صدای محمدرضا چوبین، رنگین کمان کوچک با صدای مسعود احمدپور، اتمام حجت و میوه ممنوعه با صدای حسن سیاهزاری بود. اکنون نیز مشغول فراوری آهنگ های دیگری با ترانه های من و با صدای رضا نیکفرجام در آلبوم ابایل، طلسم با صدای همایون نیک خواهی خالق اثر ماندگار زخم و... هستم.

کاظم نژادی همچنین از رسانه های همچون روزنامه شیرازنوین، طلوع و هفته نامه شهرسبز که با انتشار بعضی از اشعار و ترانه های او که باعث شناخته تر شدن او و موفقیت های وی شدند نام برد و اضافه کرد: نخستین کتاب ترانه های من با عنوان قله بی قاف شامل 42 ترانه را انتشارات نادریان به چاپ رسانده است. نام این کتاب برگرفته از ترانه ای به همین نام است که دو بیت آن در پشت جلد کتاب نوشته شده است.

این دانشجوی رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه فرهنگیان بیان نمود: نام کتاب از این جهت بود تا مخاطب را به نوعی چالش و اندیشیدن به آن وادار کنم. مثلا عده ای با برداشتن قاف از قله به له می رسند که در زبان عربی به معنای برای او است. این نوعی مفهوم عاشقانه را می رساند و همچنین چون زیبایی و ارزش یک کوه را به قله آن و زیبایی و ارزش یک قله را به قافش می دانند، به نوعی مفهموم پوچی در عشق و جهان برسند. از سوی دیگر این اسم نوعی آشنایی زدایی نیز هست؛ زیرا ذهن مردم با واژگانی چون قله قاف در تعابیر و ضرب المثل ها .. آشنایی دارد.

شاعر با ترانه پرستار که مقام اول کشور را در جشنواره شعر مردم و کرونا که نیز در کارنامه خود دارد عنوان نمود: از ترانه های کلیشه ای و تکراری که هیچ ایده و خلاقیتی پشت آن نیست بیزارم. خواننده هایی را هم ستایش می کنم که به خواندن اثری بدیع، زیبا و با معنی روی می آورند و شهامت و جرأت خواندن حرف های تازه را دارند.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11461

به "نمایان شدن قله بی قاف در کتابفروشی های شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایان شدن قله بی قاف در کتابفروشی های شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید