جذاب ترین ایده های طراحی راهرو منزل

به گزارش کنفرانس هکا، در بحث دکوراسیون داخلی طراحی تمام قسمت های خانه از راهرو گرفته تا اتاق پذیرایی بسیار حائز اهمیت است. افراد با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون داخلی و ایده های شخصی خود اقدام به طراحی خانه خود می کنند. اکثر مطالبی که در طراحی داخلی نوشته شده به معرفی دکوراسیون اتاق نشیمن, اتاق خواب و اتاق پذیرایی پرداخته اند و توجه زیادی به راهرو معطوف نشده است. برخی از افراد تصور می کنند راهرو بخشی از خانه است که برای قرار دادن کفش و پالتو مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که طراحی این بخش از خانه نیز خود اهمیت بسیاری دارد. گاهی قرار دادن یک فرش زیبا, آینه ای دکوراتیو, میز کنسول و سایر المان ها در این راهرو نمای آن را به طور کلی دگرگون می سازد.

جذاب ترین ایده های طراحی راهرو منزل

در این نوشته از ما قصد داریم به معرفی انواع طراحی داخلی راهرو بپردازیم و ایده های مختلفی برای طراحی این نقطه از خانه به شما معرفی نمائیم. با آشنایی از این طرح ها و ایده ها به راحتی می توانید دکوراسیونی دلخواه در راهرو خانه خود اجرا کنید و مکانی زیبا و دعوت کننده برای خوش آمدگویی به میهمانان طراحی نمائید. با ما همراه باشید.

استفاده از المان های چوبی در راهرویی که دیوارپوش و کفپوش آن به رنگ سفید است, تداعی گر سبک روستیک می باشد. المان هایی مانند چهارپایه, میز, سبد و پایه آباژور از جنس چوب بوده و حسی از طبیعت را در این راهرو به ارمغان آورده اند.

راهرویی که در تصویر زیر مشاهده می کنید با یک آینه طلاکاری شده آنتیک و یک میز کنسول قهوه ای مایل به قرمز مزین شده است. تاج بالای آینه به شیوه ای هنرمندانه طراحی شده و نقش بسزایی در زیبایی دکور این راهرو ایفا می کند.

این راهروی آبی رنگ به دلیل وجود پنجره های بزرگ سقفی و حضور نور طبیعی در آن فضایی دنج و جذاب دارد. همانطور که مشاهده می کنید ارتفاع درب این راهرو بلند است و دیوار آن با قفسه های کتاب پوشیده شده است. استفاده از رنگ آبی و وجود نور طبیعی این راهرو را به فضایی دنج تبدیل کرده است.

پله های کاشی کاری شده در تصویر زیر نمایی فوق العاده دارد اما اجرای این طراحی با توجه به وزن کاشی و ضرورت وجود یک سطح کاملاً صاف کمی سخت است. همانطور که ملاحظه می کنید رنگ آمیزی درب با طرح پله ها همخوانی دارد و هارمونی بی نظیری در فضا مشاهده می شود.

گاهی اوقات قرار دادن ظروف با اشکال هندسی در کمد کنار راه پله نمایی بی نظیر در فضای راهرو ایجاد می کند. علاوه بر آن حضور یک صندلی و قاب عکس با فریم چوبی تیره در کنار کفپوش چوبی به رنگ روشن نوعی کنتراست رنگی فراهم کرده که تاثیر آن در نمای کلی راهرو قابل مشاهده است.

دیوارهای بلند راهرو مانند یک تابلوی سفید است که می توان آن را به شیوه ای خلاقانه با اشیاء دکوراتیو تزئین نمود. در راهرو زیر آباژورهایی که بر روی میز کنسول در جلوی آینه قرار گرفته اند تصویر بی نظیری در این راهرو کوچک به نمایش گذاشته است.

طراحی راهرو زیر با استفاده از پالت رنگی خنثی اجرا شده است. استفاده از رنگ سفید در کنار سایه روشن های خاکستری فضای این راهرو را روشن تر کرده است. رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از رنگ های روغنی سبب انعکاس نور شده و زیبایی فضا را دوچندان کرده است.

برای دکوراتیو کردن راهرو خانه خود می توانید از نردبانی آنتیک که با کتاب های گوناگون مزین شده استفاده کنید. استفاده از سایه های رنگ آبی در طراحی کفپوش این راهرو باعث هماهنگ شدن دکور راهرو با اتاق شده است.

استفاده از چاپ های هندسی در طراحی دکوراسیون راهرویی که دیوارهای آن با رنگ های پاستیلی رنگ آمیزی شده ایده ای بسیار عالی می باشد. از ترکیب رنگ ها نهراسید بلکه از تنوعی از سایه رنگ هایی که از یک خانواده رنگ هستند استفاده نمائید. علاوه بر آن می توان از عناصر دکوراتیو مانند لامپ, کوسن و روتختی استفاده نمود.

در تصویر زیر یک اثر هنری که با استفاده از لامپ های نئون ساخته شده بر روی دیوار آویزان شده است. استفاده از این اثر هنری با نورهای رنگارنگ نمایی بی نظیر به دکور این راهرو خلوت بخشیده است. استفاده از آثار هنری این چنینی باعث زیبا شدن این راهرو شده و توجه همگان را به خود جلب می کند.

برای دکوراتیو نمودن راهروهای باریک و طولانی می توان از قاب عکس یا تابلوهای هنری متنوع برای تزئین دیوار آن استفاده نمود. استفاده از قاب عکس هایی که دارای فریم های مشابه اما با سایزهای متفاوت هستند راهرو خانه شما را به نمایشگاهی زیبا از قاب عکس های خانوادگی تبدیل خواهد کرد.

به دیوار راهرو زیر دقت کنید. این دیوار از پایین تا بالا با نقشه هایی که دور آنها قاب قرار گرفته نمایی دکوراتیو به خود گرفته است. نمای این نقشه ها همانند کاغذ دیواری طرح دار است و تقارن در نصب آنها کلید اصلی زیبایی و منحصر بفرد بودن این قاب هاست.

دیوار راهرویی که در تصویر زیر مشاهده می کنید با کاغذ دیواری پوشش داده شده است. با دقت به میز زیر متوجه می شوید که طرح رومیزی با طرح کاغذ دیواری تناسب رنگی دارد. علاوه بر آن نصب لوستر در این راهرو زیبایی آن را دوچندان کرده است.

در راهرو زیر از تکنیک قرار دادن تصاویر و طرح های مختلف با چیدمان زیر و رو استفاده شده است. این چیدمان به نحوی ست که با نگاهی به دیوار متوجه نمای مختلف تصاویر می شوید. کاربرد این تکنیک تزئین دیوار برای افرادی که ذوق هنری دارند ایده ای مناسب است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ساختمانچی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7538

به "جذاب ترین ایده های طراحی راهرو منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین ایده های طراحی راهرو منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید