تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟

به گزارش کنفرانس هکا، سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، نت فلیکس (Netflix) و میلان رکوردز (Milan Records) چند ماه پیش انتها موسیقی متن انیمه Cyberpunk: Edgerunners را منتشر کردند که شامل تم فرانتس فردیناند، یعنی This Fire است. این مجموعه موسیقی متن بعلاوه شامل آهنگ تیتراژ پایانی با عنوان Let You Down به وسیله دیوید پودزیادلو و آهنگ های دیگری نظیر Whatever It Takes از آکیرا یامائوکا است که در طول انیمه ذکر شده پخش شوند. این موسیقی متن که بعلاوه دارای موسیقی هایی از آهنگسازان، مارسین پرزیبیلوویچ (Marcin Przybyłowicz) و پی تی آدامچیک (P.T. Adamczyk) است، برای استریم کردن در دسترس است.

تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟

انتشار موسیقی متن Edgerunners با موسیقی های بسته الحاقی فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty) همراه شد. شما می توانید به موسیقی متن فانتوم لیبرتی در اینجا و موسیقی متن Edgerunners را در اینجا گوش دهید. با انتشار موسیقی های ذکر شده، رسانه گیم اینفورمر، مصاحبه ای با آهنگسازان استودیوی سی دی پراجکت نظیر پرزیبیلوویچ و آدامچیک درباره موسیقی بازی سایبرپانک 2077، بسته الحاقی فانتوم لیبرتی، انیمه Edgerunners و غیره انجام داده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

آدامچیک ابتدا در خصوص اینکه چگونه روی ساخت موسیقی جهان سایبرپانک فکر نموده، با اشاره به بعضی بندهای مستقر در بریتانیا مانند The Prodigy و تکنوی اروپا در اواخر دهه 90 میلادی می گوید که به نظر او حس و حال سایبرپانک به شدت ریشه در موسیقی دهه های 80 و 90 دارد:

وقتی نوبت به ساخت موسیقی برای فانتوم لیبرتی رسیده، آدامچیک می گوید که روند کار کاملاً متفاوت بوده است. این بدان معناست که گروه موسیقی با کارگردان روایی بازی، ایگور سارزینیسکی (Igor Sarzynski)، آغاز به گفت و گو نموده اند. او کل خط داستانی فانتوم لیبرتی را ترسیم نموده و سرنوشت شخصیت هایی مانند سولومون رید (Solomon Reed)، سومی (Somi)، و رئیس جمهور و غیره تعیین نموده است. آدامچیک می گوید که موسیقی سایبرپانک 2077 در کنار توسعه بازی، از جمله داستان آن و ایده های اولیه فانتوم لیبرتی نوشته شده است:

در این میان یکی دیگر از آهنگسازان بازی با نام پاچیورکوفسکی (Paciorkowski) بیان نموده که ایجاد جنبه هیجان انگیز و جاسوسی موسیقی فانتوم لیبرتی بسیار آسان بوده، زیرا آدامچیک و بقیه اعضای تیم از قبل پایه های موسیقی این جهان را ایجاد نموده بودند. برای بسیاری تم این بسته یعنی Phantom Liberty از دیوید پودزیادلو، عناصر تریلر و جاسوسی را با برداشتی تقریبا سایبرپانکی از یک آهنگ کلاسیک جیمز باند فریاد می زند. تیم آهنگسازی بسته خاطرنشان نموده که این آهنگ پیشروترین آهنگ تریلر و جاسوسی در بین موسیقی های بازی است، اما پاچیورکوفسکی می گوید که او به ترانه سرایی و آهنگسازی در سبک های ذکر شده که ممکن است از ارکستر های قدیمی دهه 60 و 70 میلادی و آثار جاز مانند آنچه در فیلم های جیمز باند شنیده شده، علاقه نداشته و در عوض او در هنگام ساخت موسیقی در ذهنش به رابطه بین شخصیت ها فکر نموده است. در این میان در رابطه با شخصیت ها، آدامچیک و پاچیورکوفسکی، رابطه بین سومی و رید را به عنوان حس سرد تراژدی توصیف می نمایند.

البته از طرفی آدامچیک می گوید این چیزی نیست که هنگام نوشتن موسیقی فانتوم لیبرتی به آن فکر می کرد، بلکه چیزی بود که پس از نوشتن تعدادی از عناصر اصلی متوجه شد. در نهایت، او می خواسته اینطور به تصویر بکشد که سومی و رید زمانی با هم دوست بوده اند و آرزو می نمایند که ای کاش در شرایطی که در دوران فانتوم لیبرتی هستند، نبودند. با این حال فراموش کردن گذشته و آنچه قبلا به این دو گذشته، سخت است. آدامچیک در ادامه به متن آهنگ فانتوم لیبرتی از پودزیادلو و به طور خاص به عبارت Please tell me you brought the iron اشاره می نماید تا نشان دهد که رابطه سومی و رید چگونه باید پیش برود، حتی اگر آن ها آرزو نمایند که اوضاع متفاوت باشد!

در رابطه با موارد دیگر در طول این فرآیند، پاچیورکوفسکی می گوید که تمرکز زیادی روی نشانه های موسیقی برای شخصیت های کرت هانسن (Kurt Hansen) و مایرز (Myers) از فانتوم لیبرتی داشته است. او می گوید که درک هنسن قطعا آسان تر بود، زیرا او به نوعی یک اراذل و اوباش است، بنابراین همه چیز برای او فقط حول محور جذبه می چرخید. در خصوص مایرز، این مورد ظاهرا کمی مشکل تر بوده زیرا از یک طرف، او به عنوان فردی که نیت خوبی دارد وارد داستان می گردد، اما از طرف دیگر شما هنوز لزوما به او اعتماد ندارید. انواع عناصر و کوشش های بنیادی که خط مقدم موسیقی از سایبرپانک 2077 تا فانتوم لیبرتی را ترسیم می نمایند نیز به موسیقی های Edgerunners یاری می نمایند که آکیرا یامائوکا با همکاری آدامچیک و تیم موسیقی سی دی پراجکت رد آن ها را به ثمر رسانده اند.

آدامچیک در ادامه اضافه نمود:

همانطور که احتمالا می دانید، استودیو ها و شرکت ها آهنگسازان آزاد یا مستقل را به وسیله قرارداد ها و موارد مشابه استخدام می نمایند. آهنگساز موسیقی را می نویسد، بازی منتشر می گردد و هر دو راه خود را می روند. با این حال در خصوص سی دی پراجکت رد، آدامچیک، پرزیبیلوویچ و بقیه تیم از کارمندان استودیو هستند. آدامچیک می گوید:

او بعلاوه به مواردی نظیر گفت وگو در هنگام ناهار یا زمان های استراحت اشاره می نماید که در خارج از جلسات تیم ها یا بحث های برنامه ریزی شده رسمی اتفاق می افتند. آدامچیک می گوید اطلاعاتی که در این زمان ها می آموزد و به طور کلی این مکالمات غیررسمی به ساختن موسیقی بخشی از ساختار بازی یاری می نمایند. پاچیورکوفسکی نیز گفته که کار در سی دی پراجکت رد، به ویژه در پروژه هایی مانند فانتوم لیبرتی، مانند این است که در لاتاری برنده شده باشید:

بسته الحاقی فانتوم لیبرتی هم اکنون روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه های شخصی در دسترس است.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1402 بروزرسانی: 2 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14422

به "تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم سازنده فانتوم لیبرتی چگونه یک موسیقی متن جاسوسی خلق کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید