فراوری ژل های آنتی باکتریال دست به همت فناوران پارک علم و فناوری یزد

به گزارش کنفرانس هکا، فناوران پارک علم و فناوری یزد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، پیروز به فراوری ژل های آنتی باکتریال و ضدعفونی مخصوص دست شدند.

فراوری ژل های آنتی باکتریال دست به همت فناوران پارک علم و فناوری یزد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، کرونا ویروس که توسط سازمان جهانی بهداشت با نام علمی کووید 19 شناخته می گردد چند هفته ای است که به ایران آمده و به سرعت در حال انتقال و بالا بردن آمار مبتلایان است. با توجه به شیوع بالای این ویروس مسئولان سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ایران، از هموطنان خواستند با رعایت بهداشت فردی و انجام مواردی، چون شستن مرتب دست ها، ضدعفونی کردن سطوح، جلوگیری از تماس دست ها با بینی، دهان و چشم ها و عدم حضور غیرضروری در محیط های شلوغ، مسئولان را در کنترل این ویروس یاری دهند.

در این میان و با توجه به کمبود برخی اقلام بهداشتی، چون دستکش یکبار مصرف، ژل های ضدعفونی نماینده دست ها، الکل و ماسک شرکت های فناور و دانش بنیان دست به کار شدند تا احتیاج های کشور را در این زمینه برطرف نموده و به یاری مردم بشتابند.

در پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی پارک علم و فناوری یزد، تعدادی از آزمایشگاه ها با حداکثر توان، مشغول تحقیق و فراوری محصولات مورد احتیاج برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا هستند.

الهه نوربالا تفتی، مدیرعامل شرکت پارس زیگ ماد یزد، یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد، با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر در حال فراوری ژل های آنتی باکتریال و ضدعفونی مخصوص دست است، گفت: فرمولاسیون این محصول به گونه ای است که علاوه بر ضدعفونی دست ها، به پوست طراوت بخشیده و آن را نرم و لطیف می نماید.

نوربالاتفتی اضافه نمود: این شرکت مذاکرات لازم با استانداری یزد برای تسهیل در دریافت مجوز این محصول را انجام داده تا بتواند در این شرایط بحرانی با فراوری هرچه بیشتر، آن را به بازار عرضه کند.

بی بی فاطمه حقیرالسادات، مدیرعامل شرکت تعاونی ریز زیست فناوران فردانگر که در زمینه نانوبیوتکنولوژی فعال است، از فعالیت این شرکت در دو حوزه ساخت کیت های تشخیص ویروس کرونا و فراوری ژل های گیاهی ضدعفونی نماینده دست ها اطلاع داد و گفت: با توجه به کمبود کیت های تشخیص این ویروس و اعلام فراخوان عمومی به شرکت های دانش بنیان برای ساخت این کیت ها، گروهی از همکاران ما در آزمایشگاه مشغول تحقیق در این زمینه هستند.

وی اضافه نمود: متاسفانه ژل های ضدعفونی نماینده موجود در بازار به مرور زمان باعث خشکی زیاد دست ها و ازبین رفتن بافت پوست می شوند. به همین دلیل متخصصان شرکت تعاونی ریز زیست فناوران فردانگر در حال تحقیق برای فراوری نوعی ژل ضدعفونی نماینده گیاهی هستند که انشاالله به زودی وارد بازار می گردد.

به نظر می رسد شرکت های فناور و دانش بنیان یزد نیز سعی دارند در این شرایط سخت در کنار مردم بوده و هر چه بیشتر برای برطرف احتیاج های آنان کوشش نمایند تا با یاری آن ها بتوان به سلامت از این بحران عبور کرد.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8999

به "فراوری ژل های آنتی باکتریال دست به همت فناوران پارک علم و فناوری یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ژل های آنتی باکتریال دست به همت فناوران پارک علم و فناوری یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید