توزیع 4000 بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار مشهد

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از توزیع 4 هزار بسته بهداشتی ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق کم برخوردار و بیش از 10 هزار ماسک و ژل ضدعفونی کننده در میان کارگران مشاغل پرخطر مشهد خبر داد.

توزیع 4000 بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار مشهد

محمدمحسن مصحفی با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری مشهد، حمایت از اقشار آسیب پذیر در شرایط بحرانی کنونی و تلاش برای حفظ سلامتی آنان است، اظهار کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در مشهد برنامه هایی برای حفظ سلامتی گروه های آسیب پذیر و جلوگیری از انتشار این بیماری در میان این گروه ها در دستور کار سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد قرار گرفت که از جمله می توان به ضدعفونی مداوم گرمخانه های شهرداری، خانه سبز و اقامتگاه همراه بیمار دکتر شیخ و توزیع اقلام بهداشتی مصرفی در این مراکز و مرکز قرنطینه بچه ها کار و کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته آینده نیز طی یک طرح چندمرحله ای اقلام بهداشتی در میان ساکنان مناطق کم برخوردار و شاغلان مشاغل پرخطر توزیع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مصحفی در توضیح این طرح گفت: در فاز اول این طرح حمایتی، با مشارکت اعضای شوراهای اجتماعی محلات، سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی تعداد 4 هزار بسته بهداشتی در میان ساکنان نیازمند مناطق کم برخوردار توزیع می شود. دستمال کاغذی، صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و بازی های فکری با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه از جمله اقلام این بسته های حمایتی هستند. همچنین توزیع بیش از 10 هزار ماسک و ژل ضدعفونی کننده در میان کارگران مشاغل پرخطر نیز اقدام دیگری است که در هفته پیش رو صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درخصوص اقدامات اجرا شده به منظور آموزش و افزایش آگاهی شهروندان در برابر این بیماری گفت: به همت معاونت اجتماعی سازمان و توسط ادارات فرهنگی مناطق سیزده گانه مشهد بیش از 7 هزار پوستر آموزشی و 1200 بنر در نقاط پرتردد محلات مانند مساجد، مراکز بهداشت، بانک ها، رستوران ها، نانوایی ها و سایر مراکز خرید نصب شده و 3 هزار تراکت پیشگیری از ابتلا به کرونا و 500 بروشور آموزشی با کمک سازمان های مردم نهاد و شوراهای اجتماعی محلات توزیع شده است. همچنین گفت وگو با نانوایی ها برای رعایت نکات بهداشتی و گفت وگو با متولیان مساجد برای انتقال نکات بهداشتی به نمازگزاران از دیگر اقدامات آموزشی در این زمینه بوده است.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9062

به "توزیع 4000 بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 4000 بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید