تقریبا هیچ شکایتی از واحدهای اقامتی مشهد به خصوص هتلها نداشته ایم
به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تقریبا هیچ شکایتی از واحدهای اقامتی مشهد به خصوص هتلها نداشته ایم.
محمود مادرشاهیان در مورد اندازه شکایتهای واصله از هتلهای مشهد در ایام نوروز 1403 اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که برای زائران قائل شده ایم و پایگاه هایی که در 4 نقطه از خراسان رضوی قرار داده و تعداد بازرسان را به 2 تا 3 برابر افزایش داده ایم، شکایتها از هتلها یک یا 2 درصد بوده است. این اندازه شکایت نیز در صورت نارضایتی زائر بلافاصله رسیدگی و رفع میشد. اگر وجه اضافه ای از زائران دریافت شده بود، رسیدگی و عودت داده میشد.
وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته تقریبا هیچ شکایتی از واحدهای اقامتی به خصوص هتلها نداشته ایم. ضمن اینکه تمام اعضای جامعه هتلداران نیز پای کار بودند تا رضایت زائران را کسب نمایند.
رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در مورد استقبال زائران از طرح 10 روز اقامت و 30 درصد تخفیف بیان نمود: این طرح با استقبال خوب زائران روبرو شده است. تخفیفات دیگری نیز به زائران می دادیم تا ماندگاری زائر را افزایش داده و زائران بیشتری جذب کنیم.
مادرشاهیان افزود: یکی از مواردی که در این طرح به خوبی جواب داده، افزایش ماندگاری زائر در مشهد است. با تخفیف های ویژه ای که در نوروز برای زائران در نظر گرفتیم، ماندگاری زائران در مشهد افزایش یافته است. در حال حاضر با تمدید مدت زمان اقامت زائران روبرو هستیم.
وی در مورد شرایط اشغال هتلهای مشهد توضیح داد: تا امروز صبح با ریزش زیادی روبرو نبودیم. 10 تا 15 درصد در اشغال هتلها ریزش داشتیم. مطابق آخرین آمار، شب گذشته و صبح امروز هتلهای مشهد بیش از 70 درصد تکمیل بوده اند.
رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی گفت: میانگین ظرفیت اشغال هتلهای مشهد از ابتدای طرح نوروزی 76 درصد بوده است. پیش بینی ما این است هتلهای مشهد در شبهای قدر بیش از 80 درصد و در تعطیلات عید فطر بیش از 90 درصد اشغال باشند.
مادرشاهیان با اشاره به تاثیر ظرفیت محدود ناوگان هوایی و ریلی مشهد در ظرفیت اشغال هتلهای مشهد مطرح نمود: اگر در ظرفیت ناوگان هوایی، ریلی و زمینی ناوگان فوق العاده اختصاص دهند می توانیم با افزایش قابل توجهی از زائران در مشهد روبرو باشیم. یکی از مسائل زائران کمبود ناوگان هوایی و زمینی است.
منبع: همگردی