تشریح طرحی که برای برطرف ترافیک محدوده چهارراه دنیا کودک و میدان ونک در نظر گرفته شد
به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا/ براساس اخبار واصله، تشریح طرحی که برای برطرف ترافیک محدوده چهارراه دنیا کودک و میدان ونک در نظر گرفته شد، صورت گرفت.
حمید جوانی در مورد طرحی که برای برطرف ترافیک چهارراه دنیا کودک و میدان ونک در نظر گرفته شده، گفت: طرح چهارراه دنیا کودک یک طرح ملی است که منطقه پیگیری آن را انجام می دهد. به طوری که در آن تونلی برای برطرف ترافیک در این محدوده طراحی شده که از نظر متراژ و مساحت از تونل توحید نیز بزرگتر است.
وی اضافه نمود: فاز مطالعاتی این طرح اجرا شده و براساس هدف گذاری که حوزه معاونت فنی و عمران دارند، بعد از انجام پروژه های در دست اجرا و پروژه هایی مانند تونل متوسلیان به سراغ اجرای پروژه میدان ونک خواهند رفت اما مقدمات اجرای فاز یک این طرح در حال فراهم شدن است.
جوانی در مورد جزئیات این طرح شرح داد: طرحی که در ابتدا برای اجرا مدنظر است طرحی است که از قبل از چهارراه دنیا کودک یعنی از اتوبان شهید حقانی به سمت دنیا کودک (شرق به غرب) تونلی را خواهیم داشت که این تونل از زیر میدان ونک و اتوبان ملاصدرا عبور می نماید و در بزرگراه شهید چمران به روی سطح خواهد آمد یعنی تونلی است که بالغ بر 2 هزار متر طول مسیر آن خواهد بود.
شهردار منطقه 3 اضافه نمود: با این اتفاق بخشی از میدان ونک را به زیر سطح خواهیم برد، یعنی سواره رو به پایین منتقل و خود میدان به یک پیاده راه تبدیل خواهد شد. در واقع در محدوه میدان ونک فضایی سه طبقه را خواهیم داشت؛ تونلی که از زیر عبور می نماید، یک طبقه فضای ماشین رو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است.
وی ادامه داد: البته این طرح غایی و نهایی میدان ونک است و شاید دسترسی به آن سالها به طول بینجامد ولی اولویت در این طرح، ابتدا ایجاد تونل و سپس ایجاد زیر گذر میدان ونک و پس از آن ایجاد مسیر پیاده راه در روی سطح است تا بتوانیم فضای میدان را از حالت شلوغی فعلی خارج کنیم که امیدواریم مقدمات اجرایی این طرح هر چه زودتر فراهم گردد.
جوانی در انتها تاکید نمود: همه سازمان ها و نهادهای مرتبط چه در داخل و چه در خارج از شهرداری باید برای اجرای این طرح یاری نمایند. مثلا بخش منظر شهری و زیباسازی و تغییر بافت فضای پیرامونی میدان ونک را در این طرح خواهیم داشت و معاونت های خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در داخل درگیر این طرح خواهند بود و در خارج از مجموعه شهرداری نیز این طرح، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه را لازم دارد.
منبع: همگردی