ترزا می بار دیگر توافق برگزیت را به رای مجلس می گذارد

به گزارش کنفرانس هکا، یک سخنگوی دولت انگلیس از کوشش مجدد ترزا می برای کسب رای اکثریت از مجلس این کشور درباره توافق برگزیت در هفته اول ماه ژوئن اطلاع داد.

ترزا می بار دیگر توافق برگزیت را به رای مجلس می گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ترزا می، نخست وزیر انگلیس می خواهد بار دیگر توافق انجام گرفته با بروکسل درباره برگزیت را به مجلس لندن بیاورد.

به گفته یک سخنگوی دولت انگلیس قانون توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید در اولین هفته ماه ژوئن به مجلس آورده گردد. این مسئله ضرورت دارد تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قبل از تعطیلات تابستانی مجلس در اواخر جولای تکمیل گردد.

توافق نخست وزیر انگلیس با بروکسل درباره برگزیت تا به حال سه بار در رای گیری در مجلس این کشور شکست خورده است. این قانون برای توافق برگزیت ضرورت دارد تا این توافق بر اساس قوانین انگلیس موثر عمل کند.

ترزا می برای نجات توافق برگزیت همچنان به یاری اپوزیسیون تاکید دارد. نخست وزیر انگلیس شب گذشته در این راستا با جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر دیدار و تبادل نظر نموده است. در بیانیه ای آمده است که این دیدار مفید و سازنده بوده است.

دولت و نمایندگان حزب کارگر هفته هاست که در این باره با هم بحث می نمایند که چگونه می توان به اکثریتی برای توافق برگزیت در مجلس دست یافت. اما تا به حال پیشرفت های کمی در این راستا وجود داشته است. از طرف حزب محافظه کار ترزا می مرتبا درخواست هایی مبنی بر لزوم خاتمه این مذاکرات شنیده می گردد.

انگلیسی ها در ژوئن سال 2016 به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. برگزیت ابتدا در 29 ماه مارس باید اتفاق می افتاد. اما تا به حال ترزا می نتوانسته است در مجلس این کشور اکثریتی را برای توافق برگزیت خود بیابد. از این رو انگلیس و اروپا توافق کردند تا تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق بیافتد. پیش از آن انگلیسی ها باید در انتخابات اروپایی اواخر ماه می شرکت نمایند.

بعد از دو بار تعویق تاریخ برگزیت لندن تصمیم داشت قبل از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا توافقی را به مجلس بیاورد و آن را به تصویب برساند تا انگلیس دیگر احتیاج نباشد در انتخابات مجلسی اروپا مشارکت کند. اما چندی پیش معا ون نخست وزیرانگلیس اعلام نمود که این سناریو از روی میز برداشته شده است. معاون نخست وزیر انگلیس در عین حال توضیح داد که دولت البته کوشش های خود را دو برابر می نماید تا تاخیر برگزیت را به حداقل ممکن برساند.

وی از کوشش لندن برای دستیابی به توافقی درباره برگزیت تا تعطیلات تابستانی اطلاع داد. مجلس جدید اتحادیه اروپا در تاریخ دوم جولای تشکیل خواهد شد و تعطیلات تابستانی این مجلس در 20 جولای شروع می گردد.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می گردد. این انتخابات در انگلیس در 23 ماه می و در آلمان و دیگر کشورها در 26 ماه می برگزار می گردد. مشارکت انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا مسائلی را برای این اتحادیه ایجاد می نماید.

این اتحادیه تصمیم داشت با توجه به عدم مشارکت احتمالی انگلیس در انتخابات مجلسی اروپا بعضی کرسی های این مجلس را کاهش داده و بعضی دیگر را در بین 27 عضو باقی مانده تقسیم کند. اما حالا وضعیت تغییر می نماید و این اتحادیه باید برای این تغییرات همچنان منتظر خروج انگلیس از این اتحادیه باشد.

از طرفی نمایندگان مجلسی بیشتر هزینه های بیشتری را برای مجلس اروپا به بار می آورد چرا که حقوق نمایندگان انگلیسی هم باید به آن ها پرداخت گردد. همچنین برای بسیاری از مقامات اروپایی این مسئله ساز است که نمایندگان یک کشوری که می خواهند از این اتحادیه خارج شوند در انتخاب رئیس جدید کمیسیون اروپایی مشارکت نمایند.

در این اوضاع جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: بریتانیا در شرایط فعلی به یک انتخابات ملی یا همه پرسی دیگری درباره برگزیت احتیاج ندارد .

اگر مجلس انگلیس توافق برگزیت را تصویب نکند، بریتانیا باید 31 اکتبر بدون توافق رسما از اتحادیه اروپا خارج گردد .

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3253

به "ترزا می بار دیگر توافق برگزیت را به رای مجلس می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترزا می بار دیگر توافق برگزیت را به رای مجلس می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید