ترامپ: جنگ های احمقانه ما رو به انتها است

به گزارش کنفرانس هکا، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حضور نظامی این کشور در غرب آسیا را نادرست خواند و گفت جنگ های بی انتها احمقانه آمریکا رو به اتمام است.

ترامپ: جنگ های احمقانه ما رو به انتها است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر حضور نظامی این کشور در غرب آسیا را نادرست خواند و گفت واشنگتن در حال سرانجام دادن به جنگ های بی سرانجام احمقانه است.

وی در خصوص تصمیم تازه دولتش برای عقب نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، در توییتر نوشته است: جنگی که برای صدها سال بین گروه های مختلف در جریان بوده است. ایالات متحده آمریکا هرگز نباید در خاورمیانه می بود.

ترامپ در ادامه درباره عملیات قریب الوقوع ترکیه در این مناطق، نوشت: 50 سربازمان را خارج کردیم. ترکیه باید جنگجویان داعشی اسیر را که اروپا از قبول کردنشان خودداری کرد، تحویل بگیرد. جنگ های بی سرانجام احمقانه، برای ما، در حال سرانجام است.

کاخ سفید این هفته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که نیروهای آمریکایی از مناطق نردیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر نموده اند.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه های گذشته اسیر شده اند و حالا در اختیار آمریکا و نمودها قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن ها خودداری نموده اند. ترامپ پیشتر تهدید نموده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا نموده که میخواهد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد. دولت ترکیه امروز اظهار داشت که به زودی عملیات در شمال سوریه را شروع می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6372

به "ترامپ: جنگ های احمقانه ما رو به انتها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: جنگ های احمقانه ما رو به انتها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید