تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه فیتور 2022

به گزارش کنفرانس هکا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری #فیتور اسپانیا با 15 شرکت #گردشگری از ایران در مرکز نمایشگاه های شهر #مادرید شروع به کار کرد.

تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه فیتور 2022

به گزارش جهانی سفر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد جهانی عصر روز گذشته 29 دی مصادف با 19 ژانویه 2022 با حضور پادشاه و جمعی از مقامات گردشگری کشور اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و دیگر مسئولان و فعالان صنعت گردشگری کشورهای حاضر در نمایشگاه آغاز به کار کرد.

سال جاری در پاویون ایران که با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است، 14 شرکت نماینده به نمایندگی از فعالان عرصه گردشگری و صنایع وابسته به آن در حوزه تورهای ورودی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات ایرانی حضور دارند.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی که در در این رویداد حضور دارد، شرح داد: شرکت نمایندگان ایرانی در غرفه ای به مساحت 120 مترمربع که در سالن کشورهای اروپایی برپا شده است، با برگزاری نشست های تخصصی و برنامه های متنوع کوشش می نمایند تا ظرفیت های بی شمار، فرصت های سرمایه گذاری کشورمان را معرفی و توراپراتورها و جهانگردان را برای سفر به ایران ترغیب نمایند.

نمایشگاه سال جاری که تا 3 بهمن ماه 1400 ادامه دارد، در سایه شیوع سویه اُمیکرون تحت تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعمل های جهانی با چند ساعت تأخیر به علت اجرای این دستورالعمل ها، افتتاح شد.

چهل و یکمین نمایشگاه گردشگری فیتور (FITUR)اسپانیا که مقرر بود همزمان با آغاز سال 2021 برگزار گردد به علت تشدید شیوع کرونا، تا بهار سال جاری به تعویق افتاد و با پنج ماه تأخیر، از 29 اردیبهشت تا 3 خرداد سال جاری با بهره گیری از نسخه ویژه فیتور لایو و برگزاری همزمان حضوری، برپا شد.

به گزارش ایرنا از میراث آریا، نمایشگاه فیتور در پی یاری به بازیابی صنعت گردشگری و افزایش تعداد بازدیدنمایندگان، تقریباً دو سال پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا است.

پادشاه اسپانیا، فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، را در محل برگزاری نمایشگاه های مادرید، (IFEMA) با همراهی وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری این کشور، افتتاح کردند ایزابه دیاز آیوسو، رئیس انجمن مادرید، و خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا شهردار مرکز، نیز آن ها در این افتتاح همراهی می کردند.

اگرچه مسئولان این بخش انتظار ندارند که گردشگری تا سال 2023 به سطح قبل از همه گیری بازگردد، کارشناسان بر این باورند که ارقام اقتصاد گردشگری در سال 2022 نزدیک به سال 2019 خواهد بود. فیتور با هدف رهبری این بهبود و راه اندازی مجدد گردشگری، سال جاری مشارکت حضوری را برای نمایشگاه انتخاب کرد، اما قالب آنلاینی را که در نسخه 2021 پذیرفته شده بود نیز حفظ نموده است.

مادرید قرار است در طول دوره پنج روزه این نمایشگاه، مقدار 90 هزار نفر باشد که 60 هزار نفر از آن ها متخصص صنعت گردشگری هستند. بعلاوه، این نمایشگاه در آخر هفته پذیرای عموم علاقمندان از سراسر جهان خواهد بود.

با حدود 600 غرفه دار و 7 هزار شرکت، ارقام نمایشگاه فیتور 2022 هنوز با آمار ثبت شده در سال 2020 (که درست قبل از آغاز همه گیری برگزار گردید) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور 2020، بیش از 900 غرفه دار، 11 هزار شرکت، 165 کشور و 250 هزار بازدیدنماینده شرکت نموده بودند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13325

به "تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه فیتور 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلی شکوه و تمدن ایرانی در نمایشگاه فیتور 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید