تجار حضور در بازار جنوب غرب روسیه را جدی بگیرند

به گزارش کنفرانس هکا، هادی تیزهوش تابان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: استان کراسنودار که در غربی ترین بخش ناحیه فدرالی جنوبی روسیه قرار گرفته است که با جمعیتی بیش از پنج میلیون و 400 هزار نفر و مساحت 76 هزار کیلومتر مربع، از شمال به دریای آزوف و از غرب به دریای سیاه محدود شده است. این در حالی است که در سال های گذشته بندر آستراخان به عنوان نقطه ثقل تجاری جمهوری اسلامی ایران با فدراتیو روسیه و صدور کالای ایرانی از این بندر به سایر نقاط این کشور مطرح بوده، اما با آنالیز های اجرا شده، کراسنودار واقع در جنوب غرب این کشور نیز می تواند به عنوان مقصد بعدی تجارت ایرانیان با روس ها مطرح باشد.

تجار حضور در بازار جنوب غرب روسیه را جدی بگیرند

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه اضافه نمود: استان کراسنودار که شهر مهم سوچی هم در آن واقع شده، دارای قابلیت های مختلفی برای تجار کشورمان بویژه در مباحث صنعتی و ساختمانی و همچنین کشاورزی است.

وی همچنین به واردات عمده مواد غذایی مورد احتیاج از سوی روس ها اشاره نمود که دلیل اصلی آن یخبندان و سردی هوا در اکثر روزهای سال در این کشور است و اعلام کرد: در صورت بازاریابی مناسب، امکان مناسبی برای صادرات مرکبات، صیفی جات و بعضی مواد غذایی تولیدی کشورمان به کراسنودار وجود دارد.

تیزهوش تابان با اشاره به اراضی وسیع زراعی و باغی در این استان روسیه، توضیح داد: همین مساله می تواند امکان خوبی برای توسعه کشت فراسرزمینی از سوی فعالان بخش کشاورزی ایرانی در این کشور باشد، اما احتیاجمند تدوین قوانین و مقررات مناسب است تا عایدی بیشتری برای کشورمان به همراه داشته باشد.

وی گفت: خط راه آهن جمهوری آذربایجان که اینک به خطوط حمل و نقل ریلی کشورمان اتصال یافته، پتانسیل دیگری برای صادرات کالاها و محصولات ایرانی به روسیه، آذربایجان و گرجستان است که صادرات را با سرعت بیشتر و هزینه های کمتری میسر می سازد؛ البته تحقق این مهم منوط به تکمیل این راه آهن تا رشت و سپس قزوین است.

تیزهوش تابان از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت کراسنودار در روزهای 27 تا 29 تیرماه سال جاری در این شهر اطلاع داد و اضافه نمود: حمایت از کالای ایرانی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تبیین شعار سال به روشنی به آن اشاره شده، فقط در مصرف این کالاها خلاصه نمی گردد و باید توجه جدی به موضوع صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل با آنالیز های متعدد اجرا شده در سال های گذشته، کراسنودار می تواند مقصد مناسبی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی باشد.

همچنین حسن مرتجی، فعال مالی نیز در این رابطه گفت: بخگرددگی 25 درصدی صدور کالای ایرانی به روسیه و روابط مستحکم سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، از جمله دلایلی است که بازرگانان کشورمان می توانند به سرمایه گذاری و تجارت با این کشور بویژه در مناطق جنوب غربی آن دلگرم باشند.

وی اضافه نمود: آنالیز ها حاکیست، پتانسیل بالایی برای فعالان مالی ایرانی بویژه در گروه های ساختمان، رنگ و رزین، سرویس های بهداشتی، کاشی، سیمان، گچ، درب و پنجره، شیشه های ساختمانی، بعضی مواد غذایی ایرانی نظیر رب، کیوی، انار و میوه های خشک، همچنین خدمات فنی و مهندسی (بویژه جاده سازی و راه سازی) و کشت فراسرزمینی در این منطقه از روسیه وجود دارد.

مجری برگزاری نمایشگاه کراسنودار توضیح داد: وسعت بالای روسیه سبب شده تا توسعه خطوط ریلی و سپس هوایی در اولویت این کشور باشد، اما شاهد توسعه جاده های ترانزیتی به دلیل پرهزینه بودن نیستیم؛ با این وجود توسعه خطوط جاده ای در کراسنودار توجیه دارد.

برپایه این گزارش، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، ترکمنستان، ترکیه، چین، نروژ، روسیه، قزاقستان، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، هند، ایتالیا، فرانسه، یونان، آلمان، پاکستان، اسپانیا، اوکراین، هلند، صربستان، افغانستان، جمهوری چک، رومانی، گرجستان، بلاروس، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، کانادا و آمریکا برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند که تاکنون 9 کشور برای حضور قطعی در آن اعلام آمادگی نموده اند.

مرتجی با اشاره به ملغی شدن برگزاری چندین نمایشگاه بین المللی در خارج کشور از ابتدای سال جاری، اعلام کرد: با وجود همه مسائل در تلاشیم تا نمایشگاه کراسنودار را با قدرت برگزار کنیم که در این راستا هزینه هر متر مربع غرفه با تجهیزات استاندارد در این نمایشگاه 350 یورو و یوروی با نرخ دولتی (5200 تومان) مشخص شده است. شرکت بین المللی ITF Group و سازمان منطقه آزاد انزلی برگزارکنندگان این نمایشگاه هستند.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6837

به "تجار حضور در بازار جنوب غرب روسیه را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجار حضور در بازار جنوب غرب روسیه را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید