تب سنج مادون قرمز (لیزری) در کشور با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به فراوری انبوه می رسد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه تب سنج مادون قرمز توانایی اندازه گیری تب را از فاصله 1 تا 5 سانتیمتری پیشانی فرد دارد، گفت: در حال حاضر به مراجع ذیصلاح اعلام نموده ایم که این شرکت توانایی فراوری 50 هزار عدد از این محصول را نیز دارا است.

تب سنج مادون قرمز (لیزری) در کشور با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به فراوری انبوه می رسد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پس از شیوع ویروس کرونا، علائم مختلفی از جمله سرفه، کوفتگی و یا بروز علائم پوستی برای این بیماری برشمرده شد که صحت آنها از سوی بعضی پزشکان به چالش کشیده شد. با توجه به طیف وسیعی از علائمی که توسط کشورهای مختلف برای این بیماری عنوان شد، در ابتدای همه گیری این ویروس نوعی سردرگمی در بعضی مراکز درمانی به وجود آمد.

با این همه شایع ترین علامت این بیماری بروز تب است که متخصصان به اتفاق در خصوص آن توافق نظر دارند. بر این اساس به یکباره یک تقاضای بسیار جهشی برای این وسیله به وجود آمد. با توجه به عملکرد نه چندان اطمینان بخش بعضی نمونه های وارداتی، شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی خیلی زود دست به کار شدند تا نمونه های با کیفیت داخلی را ایران ساخت نمایند. تا کنون تمام نمونه های تب سنجی که در شرکت های دانش بنیان فراوری شده و توانسته است مجوزهای لازم را از جمله مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اخذ کند توانسته است از آزمون های بالینی سر بلند بیرون بیایند.

الناز وفایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان، گفت: محصول این شرکت توانایی اندازه گیری تب را از فاصله 1 تا 5 سانتیمتری پیشانی فرد دارد، در حال حاضر به مراجع ذیصلاح اعلام نموده ایم که این شرکت توانایی فراوری 50 هزار عدد از این محصول را نیز دارا است.

وفایی ضمن اشاره به حمایت های انجام شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: خوشبختانه کوشش بسیاری در این معاونت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری که محصولاتی برای مقابله با کرونا فراوری می نمایند، وجود دارد، امیدوار هستیم که دیگر دستگاه های متولی نیز با همین جدیت از شرکت هایی نظیر شرکت ما حمایت نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: بعضی نمونه های وارداتی در فضای آزاد عملکرد مطلوبی ندارند، یعنی اعداد مختلفی را نشان می دهند. برای همین بعضی مراکز درمانی از کار با آنها امتناع می نمایند، در حالی که نمونه فراوری شده در این شرکت توانسته است، تمام مجوزهای لازم را اخذ کند. این محصول با یک چهارم قیمت نمونه مشابه آلمانی روانه بازار شده است. امیداور هستیم کیفیت این محصول از سوی نهادهای خریداری نماینده دولتی در مقایسه با نمونه آلمانی به دقت سنجیده گردد و با توجه به تفاوت قیمت اگر این کیفیت برای آنها نیز اثبات شد، در خرید و حمایت از شرکت های فناور ایرانی تعلل ننمایند.

انتهای پیغام/

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10495

به "تب سنج مادون قرمز (لیزری) در کشور با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به فراوری انبوه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب سنج مادون قرمز (لیزری) در کشور با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی به فراوری انبوه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید