تئاتر دانشجویی یا استندآپ جوک های 18

به گزارش کنفرانس هکا، باید به حال و روز طنز ایران اظهار تاسف کرد؛ کمدی هایی عاری از محتوا و به واقع یک ابتذال جنسی -جنسیتی که در نمایش پر سر و صدای این روز های دانشگاه ها کاملا مشهود است.

تئاتر دانشجویی یا استندآپ جوک های 18

گروه دانشگاه خبرنگاران- شکیلا اسماعیلی؛* در شروع باید به حال و روز تئاتر طنز ایران اظهار تاسف کرد؛ کمدی هایی عاری از محتوا و به واقع یک ابتذال جنسی -جنسیتی که در نمایش پر سر و صدای تئاتر درباره علی این روز های دانشگاه ما نیز کاملا مشهود است.

نمایشی که در آن بازیگر تمام سعی خود را به کار می بندد تا به هر نحوی بیننده را ترغیب کند که به بازی به ظاهر کمدی او بخندد؛ تا جایی که ما بر روی صحنه دیگر شاهد تکنیک ها و فنون تاثیرگذار تئاتر نیستیم و قالب اجرا از نمایش کمدی به استند آپ کمدی تغییر جهت می دهد و سبب می گردد دیگر استاندارد یک تئاتر معمولی را هم نداشته باشد.

عدم رعایت وزن صحنه و نبود میزان سن معین، از دیگر اشکالات فنی وارده به ماه ناکامل است.

هنر تئاتر به عنوان ابزاری قوی برای انتقال مفاهیم و اندیشه، در تمامی جوامع بکار گرفته می گردد، ولی در این نمایش انتقال هر حرفی صورت گرفت بدون آن که مفهومی برساند. همچنین کارگردان برای این اثر هیچ مرزی قائل نشده است و عرف و اخلاق مدنظر قرار نگرفته است.

عدم مخاطب شناسی درست و هوش ارتباطی با مردم و وجود جوک های +18 به جای دیالوگ، نشان دهنده عدم خلاقیت در نمایشنامه می باشد؛ به گونه ای که از ابتدا تا انتهای نمایش هیچ لحظه شاد، کمیک و طنزی به معنای حقیقی کلمه را خلق نمی نماید.

حال این سوال مطرح می گردد که چرا در دو اثر درباره علی و شبی که ماه کامل نشد تنزل اخلاقی و فرهنگی تا این حد دیده می شد؟

مگر نه این که حمیدرضا آذرنگ از پیشکسوتان این عرصه می گوید: رسالت ذاتی هنر تئاتر، تعالی اخلاق و رشد فرهنگ انسانیت است؛ و سوال مهم تر آن که چرا تیم بازبینی اثر، مجوز اجرای این گونه نمایش ها را در محیط دانشگاهی صادر می نماید؟

* شکیلا اسماعیلی - دانشجوی کارشناسی فقه و حقوق دانشگاه سمنان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7757

به "تئاتر دانشجویی یا استندآپ جوک های 18" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر دانشجویی یا استندآپ جوک های 18"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید