برترین نمایشگر دنیا برای آیفون 13 پرو مکس

به گزارش کنفرانس هکا، هنوز مدت زمان زیادی از معرفی گوشی های هوشمند سری آیفون 13 اپل نگذشته است که خبر می رسد گوشی آیفون 13 پرو مکس از این سری، پیروز به دریافت جایزه برترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند موجود در دنیا از موسسه معتبر DisplayMate شده است.

برترین نمایشگر دنیا برای آیفون 13 پرو مکس

به گزارش خبرنگاران، شرکت آمریکایی اپل، انتها در بعد از ظهر روز سه شنبه 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) و در جریان کنفرانس اختصاصی California Streaming از گوشی های هوشمند سری آیفون 13 در چهار مدل آیفون 13 اصلی، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، رونمایی کرد. عرضه این گوشی ها اکنون در چندین نقطه دنیا شروع شده که با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. این استقبال بی نظیر البته دلایل منطقی دارد چرا که این سری شاهد ارتقا هایی بوده که در بعضی موارد جزو اولین ها بشمار می رود.

یکی از این اولین ها در گوشی های سری آیفون 13، مربوط به صفحه نمایش بسیار قدرتمند آن هاست. گزارش ها نشان می دهد که موسسه معتبر DisplayMate روز چهارشنبه 29 سپتامبر (7 مهر ماه) جایزه برترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند با بالاترین درجه عملکرد صفحه نمایش +A را به گوشی آیفون 13 پرو مکس اعطا کرد. این جایز در واقع یکی از معتبرترین نشان هایی است که یک صفحه نمایش می تواند دریافت کند و دریافت آن بدان معناست که ما با برترین صفحه نمایش دنیا روبرو هستیم. اما این جایزه معتبر به چه علت به صفحه نمایش گوشی هوشمند آیفون 13 پرو مکس اعطا شده است؟

صفحه نمایش گوشی های برتر سری آیفون 13، یعنی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از پنل OLED کارآمدتر Super Retina XDR با ProMotion بهره می برند که اساساً به این معنی است که بسته به نوع محتوای نمایش داده شده در صفحه نمایش، از نرخ تازه سازی متغیر بین 10 تا 120 هرتز پشتیبانی می نماید. بر اساس گزارش DisplayMate، گوشی آیفون 13 پرو مکس بعلاوه بالاترین اندازه روشنایی را برای گوشی های هوشمند با پنل OLED ارائه می دهد. گفته می گردد که حداکثر روشنایی آیفون 13 پرو مکس 1000 نیت برای محتوای معمولی و 1200 نیت برای محتوای HDR است. علاوه بر این، صفحه نمایش این گوشی دارای بالاترین دقت رنگ مطلق، بالاترین نسبت کنتراست، کمترین بازتاب صفحه و موارد دیگر است.

صفحه نمایش 6.7 اینچی آیفون 13 پرو مکس، از پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر تازه A15 Bionic، عملکرد سریعتر GPU، پردازنده پردازنده لمسی همواره روشن استفاده می نماید که به طور سفارشی طراحی شده است تا با iOS 15 کار کند. به گزارش خبرنگاران، سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی به طور انحصاری این پنل های OLED LTPO را برای مدل iPhone 13 Pro Max تأمین می نماید. اما اگر بتوان به گزارش ها اعتماد کرد، انتظار می رود که LG، دیگر غول فناوری کره جنوبی هم سال آینده عرضه صفحه نمایش های LTPO OLED را شروع کند. استفاده از فناوری LTPO که به صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی منجر می گردد، وظیفه خاموش و روشن کردن پیکسل های جداگانه بر روی صفحه نمایش را بر عهده دارد و باعث می گردد نرخ تازه سازی 120 هرتز بدون تأثیر قابل توجهی بر طول عمر باتری، عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12855

به "برترین نمایشگر دنیا برای آیفون 13 پرو مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نمایشگر دنیا برای آیفون 13 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید