برترین بازی های رومیزی مارول که در 2024 می توانید تجربه کنید

به گزارش کنفرانس هکا، مارول (Marvel) با آوردا شخصیت ها و داستان های کمیک های خود به سینما و تلویزیون، موفقیت زیادی کسب کرد و پردرآمدترین سری فیلم های سینمایی تاریخ را ارائه داد. بنابراین جای تعجب نیست که در کنار صنعت بازی های ویدیویی به حوزه بازی های رومیزی نیز وارد گردد و سعی کند از این حوزه نیز درآمدی برای خود کسب کند. به طور کلی بازی های رومیزی مارول تنوع زیادی دارند و با حضور قهرمانان و شروران نمادین خود، فرصتی برای استراتژی، همکاری و آزادسازی قدرت های فراطبیعی در محیطی سرگرم نماینده و اجتماعی فراهم می نمایند. بنابراین در این مقاله به برترین بازی های رومیزی مارول که در 2024 می توانید تجربه کنید، خواهیم پرداخت.

برترین بازی های رومیزی مارول که در 2024 می توانید تجربه کنید

10. Marvel: Remix

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 6 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 20 دقیقه

به عنوان کوچکترین بازی در این لیست، Marvel Remix یک بازی کارتی مجذوب نماینده است که می توان آن را به راحتی حمل کرد. در بازی شما تیمی از قهرمانان نمادین، تبهکاران بدنام و متحدان مفید خواهید ساخت که همگی در کارت های منحصر به فرد نشان داده شده اند. در هر نوبت، کارت های تازهی را بیرون می کشید و نحوه تعامل آن ها با دست موجود خود را برای ایجاد قوی ترین ترکیب ممکن تجزیه و تحلیل می کنید.

در واقع با مهارت بالا می توانید دستی با چندین ترکیب مختلف ایجاد کنید که امتیازات زیادی را به همراه دارد. بازی دارای مجموعه ای غنی از کارت ها است که شخصیت هایی از انتقام جویان گرفته تا مردان ایکس و حتی بعضی از شرور های شگفت انگیز را در خود جای داده است. در این میان مدت زمان 20 دقیقه بازی آن را برای افرادی که زمان کافی ندارند یا حوصله بازی های رومیزی طولانی و پیچیده را ندارند، عالی می نماید.

9. .Marvel D.A.G.G.E.R

  • تعداد بازیکنان: 1 تا 5 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 180 دقیقه

بازی رومیزی مارول دگر بازیکنان را به درون یک ماجراجویی هیجان انگیز می برد که در آن باید در قالب قهرمان های محبوب با هم کار نمایند تا نقشه های شرورانه ای را خنثی نمایند. بازی به یک تا پنج بازیکن اجازه می دهد تا از لیست بیش از 20 قهرمان انتخاب نمایند. از مرد عنکبوتی گرفته تا بیوه سیاه، هر قهرمان توانایی های منحصر به فرد خود را به رومی میز می آورد. بازیکنان بعلاوه یک ویژگی را برای قهرمان خود انتخاب می نمایند که به نوبه خود گزینه های شخصی سازی و سبک بازی بیشتری را ارائه می دهد.

بازی در سرتاسر دنیا توسعه می یابد و بازیکنان به صورت استراتژیک بین مکان ها حرکت می نمایند تا ماموریت ها را کامل نمایند، در مقابل نیرو های دشمن قرار بگیرند و در نهایت با مغز متفکر پشت هرج و مرج روبرو شوند. این بازی بعلاوه نوید یک مسابقه با زمان را می دهد، زیرا قهرمانان کوشش می نمایند تا قبل از اینکه خیلی دیر گردد، نقشه های شرور داستان را خنثی نمایند. در حالی که هر قهرمان به تنهایی قدرت زیادی دارد، همکاری برای موفقیت در بازی نقشی اساسی دارد. بازیکنان باید با هم کار نمایند و اقدامات و توانایی های خود را هماهنگ نمایند تا بر چالش ها غلبه نمایند و پیروز ظاهر شوند. در نهایت لازم به ذکر است که بازی با چهار شرور منحصر به فرد که هرکدام نقشه های خاص خود را دارند، ارزش تکرار بالایی دارد.

8. Marvel Zombies: A Zombicide Game

  • تعداد بازیکنان: 1 تا 6 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 60 دقیقه

دنیای مارول با تهدیدات آخرالزمانی غریبه نیست، اما اگر بزرگترین قهرمانان به گروهی درنده تبدیل شوند، چه؟ در بازی Marvel Zombies: A Zombicide Game طاعون مرگباری دنیا را فرا گرفته است و حتی قدرتمندترین قهرمانان را به هیولا های گوشتخوار تبدیل نموده است. بازیکنان نقش این قهرمانان زامبی شده مانند کاپیتان آمریکا یا ولورین را بر عهده می گیرند که هر کدام توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. حداکثر شش بازیکن برای تکمیل ماموریت ها با هم کار می نمایند.

شما باید غیرنظامیان را مصرف کنید تا نه تنها گرسنگی خود را برطرف کنید، بلکه توانایی های ویژه خود را نیز تقویت کنید. این یک تعادل ظریف بین ارضای هوس های وحشتناک شما و دستیابی به اهدافتان است. بازی بعلاوه دارای عناصر تازهی است که فرمول سری را تغییر می دهد. بعلاوه این بازی احتمالا برترین نسخه از Zombicide باشد، زیرا مملو از ایده های فوق العاده و مینیاتور های درخشان از دنیای مارول است.

7. Marvel Villainous: Twisted Ambitions

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 3 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 40 تا 60 دقیقه

آخرین افزوده به مجموعه Marvel Villainous، سه شرور بدنام یعنی دکتر اختاپوس، تیتانیا و کانگ فاتح را به این سری می آورد. در این بازی شما ردای یک شرور را به تن می کنید و راه خود را در مسیر شرارت آغاز می کنید تا به هدف نهایی خود برسید. هر شرور یک مسیر منحصر به فرد دارد. دکتر اختاپوس باید پنح مرحله را به اتمام برساند که ممکن است شامل شکست دادن مرد عنکبوتی یا بدست آوردن قدرت بسیار زیاد باشد. تیتانیا باید با قدرتمند شدن بر شی هالک غلبه کند , در نهایت کانگ فاتح در پی تسخیر دنیا مارول است. در حالی که هر شرور مسیر خود را ترسیم می نماید، بازی کارت های سرنوشت را به سمت آن ها پرتاب می نماید که می توانند چالش هایی باشند که مانع پیشرفت آن ها شوند.

6. Smash Up: Marvel

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 30 تا 60 دقیقه

گیم پلی بازی Smash Up: Marvel حول کنترل شبکه ای از پایگاه های پراکنده در سراسر منطقه بازی می چرخد. هر بازیکن در نوبت خود، کارت هایی را از دک خود بازی نموده و با آن شخصیت های قدرتمند را به کار گرفته و توانایی های منحصر به فرد آن ها را برای تسلط بر این پایگاه ها پیاده می نماید. هر گروه از شخصیت ها دارای سبک بازی خاص خود هستند.

ستارگان واقعی Smash Up: Marvel خود شخصیت های نمادین مارول هستند. هر جناحی دارای ترکیبی از چهره های آشنا از کاپیتان آمریکا و مرد آهنی گرفته تا دکتر دووم و لوکی بوده که طراحی مجذوب نمایندهی نیز دارند. در این میان یادگیری مکانیک های اصلی بازی نسبتا آسان است و به شما امکان می دهد تا سریع وارد اکشن شوید. هرچند عمق و تنوع ترکیب ها سطح بالایی از پیچیدگی استراتژیک را تضمین می نماید که شما را برای بازی بیشتر بازمی گرداند.

5. Marvel: Crisis Protocol

  • تعداد بازیکنان: 2 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: سخت
  • مدت زمان بازی: 45 دقیقه

تا به حال فکر نموده اید که بازی رومیزی Warhammer 40K با قهرمانان مارول به جای تفنگداران فضایی چگونه خواهد بود؟ Marvel: Crisis Protocol پاسخ این سوال است. این بازی از شما دعوت می نماید تا به جای یک مغز متفکر، تیمی از قهرمانان و شروران نمادین را گرد هم بیاورید تا در نبرد های هیجان انگیز روی میز با هم درگیر شوند. این یک بازی مینیاتوری با جزئیات بسیار زیاد است که بازیکنان را ملزم به جمع آوری فیگور ها می نماید. بازی عمدتا روی تیم های کوچکی از قهرمانان ترکیبی تمرکز می نماید که در آن هر شخصیت با مجموعه ای از توانایی ها و قدرت های خود متمایز است.

با این حال Marvel: Crisis Protocol فقط در موردجمع آوری مینیاتورهای مجذوب نماینده نیست. بازی یک تجربه عمیقا استراتژیک را ارائه می دهد که در آن بازیکنان تیم های خود را از مجموعه شخصیت های خود می سازند و به دقت نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد هر قهرمان را در نظر می گیرند. کاپیتان مارول ممکن است در حملات از راه دور برتر باشد، در حالی که مرد عنکبوتی از چابکی خود برای تسلط بر حملات نزدیک استفاده می نماید. تصمیمات تاکتیکی فراتر از انتخاب شخصیت است و همگی نیازمند برنامه ریزی دقیق هستند تا پیروزی حاصل گردد. در این میان لازم به ذکر است که دنیای Marvel: Crisis Protocol دائما در حال توسعه است و بسته های شخصیتی تازه مرتبا قهرمانان و شروران تازه ای را به بازی معرفی می نمایند. علاوه بر این، بسته های سناریو اهداف و چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهند و گیم پلی را هیجان انگیز و همواره در حال تکامل نگه می دارند.

4. Marvel United: Spider-Geddon

  • تعداد بازیکنان: 1 تا 4 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 40 دقیقه

مارول یونایتد یک بازی مجذوب نماینده با قوانین آسان است که برای هواداران مارول به شدت پیشنهاد می گردد. در این بازی هر بازیکن نقش یک ابرقهرمان منحصر به فرد را بر عهده می گیرد و با دیگران کار می نماید تا یک شرور و سرسپردگانش را شکست دهد. قهرمانان از کارت های خود تغذیه می شوند و بازیکنان از این کارت ها برای فعال کردن مکان های مختلف در اطراف شهر و شکست دشمنان خود استفاده می نمایند.

در حالی که مجموعه ای از نسخه های مختلف مارول یونایتد وجود دارد، برترین نقطه آغاز مجموعه اسپایدر گدون است. این نسخه شما و دیگر بازیکنان را در نقش قهرمانان عنکبوتی افسانه ای مانند مایلز مورالز، اسپایدر گوئن و پیتر پارکر قرار می دهد. شما با همکاری یکدیگر، با شخصیت های شرور مقابله خواهید کرد، نقشه های آن ها را خنثی خواهید کرد و در نهایت شهروندان بی گناه را نجات خواهید داد. ارتباط و کار تیمی بسیار مهم است و راز پیروزی شما و گروهتان خواهد بود. در نهایت ماهیت خاص بازی در کنار سناریوهای مختلف، ارزش تکرار زیادی به آن داده است.

3. Marvel Dice Throne

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 6 نفر
  • رده ی سنی: بالای 8 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 20 تا 40 دقیقه

این بازی استراتژی از تاس و ساختن دک برای ایجاد یک تجربه مبارزاتی هیجان انگیز 2 تا 6 نفره استفاده می نماید. در این بازی هر قهرمانی که انتخاب می کنید، با مجموعه ای از تاس ارائه می گردد که نشان دهنده توانایی های منحصر به فرد آن ها است. نتایج تاس های شما اقداماتی را که می توانید انجام دهید معین می نماید و هر حمله و دفاعی را با عنصر شانس در هم می آمیزد. هدف این است که به مقدار کافی آسیب وارد کنید تا حریف خود را در مبارزه رو در رو شکست دهید.

با این حال تاس به تنهایی برای تضمین پیروزی کافی نیست. هر قهرمان بعلاوه دارای یک دسته کارت است که شامل ابزار ها، حملات ویژه و ارتقاهای مختلف است. مدیریت دقیق کارت ها برای ایجاد ترکیب های قدرتمند و تسلط بر حریف لازم است. به طور کلی عناصر استراتژیک بسیار زیادی وجود دارد که گیم پلی بازی را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد.

2. Unmatched: Redemption Row

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 20 تا 40 دقیقه

سری Unmatched مجموعه ای از بازی ها است که شخصیت هایی را به صورت مستقیم در مقابل یکدیگر قرار می دهد. این سری را می توان استریت فایتر روی میز دانست، با این تفاوت که ریو و کن را با قهرمانان در دوره های زمانی و دنیاهای مختلف معاوضه می نماید. نسخه هایی از این سری هستند که شخصیت های اسطوره ای و ادبی مانند شاه آرتور یا آلیس از آلیس در سرزمین عجایب را به نمایش می گذارند و در این میان شخصیت های مارول نیز راه خود را به این سری باز نموده اند.

مجموعه کاملی از شخصیت های مارول وجود دارد که در چندین محصول پخش شده اند که هر کدام مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند اما برای این لیست نسخه Redemption Row را انتخاب نموده ایم که شامل گوست رایدر، مون نایت و لوک کیج می گردد. به طور کلی بازی روان و ساده است و هر شخصیت به وسیله دسته ای از کارت ها که نشان دهنده حملات و قدرت های منحصر به فرد آن ها است، راهنمایی می گردد و تنها در عرض 20 دقیقه، دو تا چهار شرکت نماینده می توانند با استفاده از یک مجموعه قوانین ساده و مفید، به میدان بروند و با یکدیگر بجنگند.

1. Marvel Champions: The Card Game

  • تعداد بازیکنان: 1 تا 4 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 45 تا 90 دقیقه

بازی Marvel Champions: The Card Game مانند بسیاری از بازی های لیست، از شما دعوت می نماید تا در نقش قهرمانان افسانه ای مارول قرار گرفته و تیمی را برای خنثی کردن نقشه های شرورانه شرورها و دفاع از دنیا در برابر نابودی گرد هم آورید. مجذوب نمایندهیت اصلی بازی در لیست متنوع قهرمانان قابل بازی آن نهفته است. از عزم تزلزل ناپذیر کاپیتان آمریکا گرفته تا توانایی های علمی تخیلی آیرون من، شما می توانید قهرمانی را انتخاب کنید که بیشترین مطابقت را با سبک بازی شما داشته باشد. هر قهرمان دارای یک دک از پیش ساخته شده مملو از کارت هایی است که نشان دهنده توانایی های منحصر به فرد، حملات نمادین و ابزار های قابل اعتماد آن ها است.

لازم به ذکر است که پیروزی در بازی مبتنی بر همکاری استراتژیک است. در حالی که شما کارت های قهرمان خود را کنترل می کنید، در کنار دیگر بازیکنان کار خواهید کرد، حملات را هماهنگ نموده، منابع را به اشتراک می گذارید و توانایی ها را برای غلبه بر تهدیدات ترکیب می کنید. در هر صورت چه یک گیمر باتجربه باشید و چه از هواداران مارول که در پی یک ماجراجویی کوآپ مجذوب نماینده هستید، Marvel Champions: The Card Game یک تجربه با ارزش را ارائه می دهد که برای قوانین ساده آن برای تازه واردان مناسب است و در عین حال عمقی که در گیم پلی ارائه می دهد، بازیکنان حرفه ای را راضی نگه خواهد داشت.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16939

به "برترین بازی های رومیزی مارول که در 2024 می توانید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های رومیزی مارول که در 2024 می توانید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید