بلیط هواپیما به براتیسلاوا شهر زیبایی های کوچک

به گزارش کنفرانس هکا، اگر پایتخت های مشهور اروپا مثل لندن و پاریس هتل های باشکوه و مجلل باشند، براتیسلاوا آن هتل کوچکی است که اگر چه زرق و برق هتل های چند ستاره را ندارد اما در عوض دیدنی های منحصر بفردی دارد که در طبق اخلاص قرار می دهد و تقدیم مسافرانی می نماید که از خیر خرید بلیط هواپیما برای لندن، پاریس یا برلین گذشته اند و به جای آن بلیط هواپیما ارزان برای براتیسلاوا خریده اند تا در این سفر اروپایی برای خود تجربه ای خاص رقم بزنند.

بلیط هواپیما به براتیسلاوا شهر زیبایی های کوچک

براتیسلاوا پایتخت کشور اسلوواکی و عظیمترین شهر آن با جمعیت 460 هزار نفر است. براتیسلاوا در جنوب غربی اسلواکی در دو کرانه رود دانوب و نیز کرانه شرقی رودخانه موراوا دامن گسترده است و به همین خاطر منظره ای بی بدیل را برای مسافرانی که بلیط هواپیما برای سفر به براتیسلاوا خریده اند در آسمان نیلگون اروپا ترسیم می نماید.

درمجموع اسلواکی نسبت به دیگر شهرهای غرب اروپا ارزان تر و به همین دلیل مکانی مناسب برای سفرهای کوتاه شهروندان کشورهای همسایه است، به همین علت نیز مسافری که به دنبال خرید بلیط هواپیما برای سفر به اروپاست وقتی در میان بلیط های هواپیما، براتیسلاوا را به عنوان مقصد جست وجو انتخاب کند، گزینه های بیش تری را برای بلیط ارزان هواپیما پیش روی خود خواهد داشت.

جشنواره ها و فستیوال های بسیاری در طول سال در این شهر برگزار می گردد. زمانی که با قطار به سمت ایستگاه مرکزی درحرکت هستیم در اطراف این شهر دامنه های کم شیبی و پوشیده از تاکستان را مشاهده می کنیم.

دیدنی های تاریخی شهر براتیسلاوا در قسمت قدیمی شهر قرار گرفته است و مسافری که بلیط هواپیما برای براتیسلاوا خریده است می تواند از مجموعه ای از موزه ها مانند موزه شهرداری، موزه سرکه سازی، کاخ پرینیت و میرباخ و چندین گالری و موزه ملی اسلواکی در همین منطقه و در جوار رودخانه دانوب دیدن کند.

این شهر جادبه های متنوعی دارد که همه آنها در یک محدوده نسبتا کوچک و به صورت فشرده دور هم جمع شده اند. یک قلعه تاریخی، یک پل تقریبا مدرن، یک کلیسای عظیم و زیبا، یک برج تلویزیونی بلند با فرمی منحصر بفرد، یک دروازه قدیمی، چندین مجسمه جذاب و… باعث شده که براتیسلاوا را در ذهن جهانگرد تبدیل به شهری کوچک و جذاب کند.

براتیسلاوا شهر کوچکی است. وقتی با پایتخت های کشورهای همجوارش مقایسه کنیم، براتیسلاوا واقعا کوچک است. اما همین شهر کوچک یک ویژگی منحصر بفرد در جهان دارد! این شهر تنها پایتخت جهان است که با 2 کشور مجارستان و اتریش مرز مشترک دارد. این شهر ویژگی های دیگری هم دارد. وقتی که در این شهر قدم می زنی، می توانی از وجود نشانه های مختلف به این موضوع پی ببری که روح هنر در این شهر دمیده شده است.

جاذبه های جهانگردی در شهر براتیسلاوا به چشم می خورند که اگر چه شکوه دیدنی های کشورهای مشهور اروپا را ندارند اما از روح هنری خاصی برخوردار هستند که می توانند عطش زیبایی شناختی مسافرانی را که به امید دیدن آثار هنری برای سفر به اروپا بلیط هواپیما خریده اند را حسابی سیراب نمایند.

انبوه درخت های چسبیده به شهر و عبور رودی به عظمت دانوب از این شهر، یکی دیگر از عواملی است که به لطافت این شهر یاری نموده است. از بالای هر کدام از بلندی های طبیعی یا مصنوعی شهر که به شهر نگاه می کنی، ترکیبی از درخت و رود و کوه و البته ساختمان می بینی که در نهایت تصویری که از شهر می سازد، تصویری جذاب و دلنشین است.

شاید عجیب باشد، اما شیب (پستی و بلندی) هایی که در این شهر وجود دارد، به حس شهر یاری نموده است که تصاویری که در قاب چشمان جهانگردان شکل می گیرد، تصاویری مهیج و جذاب باشد. گاهی در بعضی از نقاط شهر تلاقی چند جاذبه مختلف در سطوح ارتفاعی مختلف، کادرهای منحصر بفردی را بوجود می آورد که هر غیر عکاسی را هم سر ذوق می آورد؛ چه برسد به عکاس ها و مدعیان عکاسی!

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا برایتان بعضی از جاهای دیدنی براتیسلاوا که دیدنشان به خرید بلیط هواپیما برای این شهر و سفر به کشور اسلواکی می ارزد را به حضورتان معرفی کنیم:

بلیط هواپیما به براتیسلاوا و بازدید از مجموعه فروشگاه های ULUV

این فروشگاه ها که در چند قسمت شهر شعبه دارد، فروشگاه هایی است که در آن صنایع دستی براتیسلاوا فراوری و ارائه می گردد. معمولا وقتی که در اروپا برای خرید سوغاتی به فروشگاهی می رویم، یک فرمت معمولی و یکسان از فروشگاه های سوغاتی در همه شهرها وجود دارد. اما این فروشگاه با سایر فروشگاه های سوغاتی کشورهای دیگر فرق دارد. مثل بعضی از نمایشگاه های صنایع دستی ایران که در بعضی از آنها هنرمندان حضور دارند، در uluv هم هنرمندانی نشسته اند و محصولات هنری فراوری می نمایند.

بلیط هواپیما به براتیسلاوا و بازدید از مجسمه های تاریخی

در خیلی از نقاط تاریخی شهر، تندیس ها و مجسمه هایی با فیگورهای مختلف وجود دارد که باعث شده است این شهر چهره ای خاص و متفاوت را از خود نشان دهد. ویژگی مهم این تندیس ها این است که ابعاد آنها متناسب با اِشِل انسانی است و همچنین محل استقرار آنها در نقاطی است که در دسترس همه است. انگار این مجسمه ها انسان هایی زنده هستند که در میان گردشگر ها حضور دارند و با آنها زندگی می نمایند. هر کدام از این مجسمه ها نیز داستانی دارند که دانستن این داستان ها باعث می گردد که حس بسیار خوبی نسبت به آنها ایجاد گردد.

بلیط هواپیما به براتیسلاوا و خرید صنایع دستی

در خیلی از شهرهای اروپا چیزی به نام صنایع دستی یافت نمی گردد. چیزی که حاصل یک فکر باشد و با خلاقیت یک هنرمند تبدیل به محصولی ارزشمند شده باشد. اما در براتیسلاوا جدا از فروشگاه های زنجیره ای مثل ULW که به طور نظام مند به این موضوع پرداخته است، فروشگاه های زیاد دیگری نیز دیده می گردد که در آن محصولات هنری دست ساز و یا محصولات صنعتی خلاقانه به فروش می رسد . یکی از هنرهایی که در این شهر به وفور دیده می گردد، هنر سیم و فراوری مجسمه و عروسک از سیم است. البته محصولاتی که در فروشگاه ها وجود دارد تنوع زیادی دارد و از لباس سنتی تا اقلام تزئینی و… در آن پیدا می گردد.

بلیط هواپیما به فرودگاه ام . آر . استفانیک

فرودگاه ام . آر . استفانیک با باند 29 کیلومتری اش مهم ترین فرودگاه شهر براتیسلاوا محسوب می گردد. این فرودگاه همان محلی است که به عنوان اولین میزبان به مسافرانی که بلیط هواپیما برای براتیسلاوا خریده اند، خوشامد می گوید.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به اسلواکی به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

fa.wikipedia.org

jamejamonline.ir

hamshahrionline.ir

imminews.com

blog.majiderfanian.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به اسلواکی ، برای دیدن کلیک کنید.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: سفرستان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9832

به "بلیط هواپیما به براتیسلاوا شهر زیبایی های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به براتیسلاوا شهر زیبایی های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید