تور اروپا ارزان: بلندترین ساختمان اروپا لاختا در کجا واقع شده است؟

به گزارش کنفرانس هکا، بشری که خود را اشرف مخلوقات و صاحب هنر می داند، از دیرباز به دنبال نشان دادن توانمندی های خود به طرق گوناگون بوده است: یکی نقاشی می کشد، یکی قایق می سازد و یکی هم در پی ساخت و سازهای منحصربه فرد می رود.

تور اروپا ارزان: بلندترین ساختمان اروپا لاختا در کجا واقع شده است؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا تماشا کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شرکت روسی سهامی عام گازپروم که فعالیت اصلی اش در حوزه استخراج، فراوری و توزیع منابع طبیعی گاز است، در سال 2012 پروژه ساختمان سازی را آغاز کرد که حاصل آن، شهرکی مبتنی بر اصول توسعه پایدار در حومه سن پترزبورگ برای کار و زندگی بوده است. بهره برداری از این شهرک، در سال 2019 آغاز است. در هسته این پروژه ساختمان سازی، آسمانخراش Lakhta قرار گرفته است. درباره روز ملی اروپا چه می دانید؟

بلندترین ساختمان اروپا Lakhta

ساختمان فوق بلند لاختا، نه تنها بلندترین ساختمان در روسیه که بلندترین ساختمان در اروپا نیز هست. این برج، رتبه 13 ام را در میان بلندترین ساختمان های جهان از آن خود نموده است. ساختمان مذکور، 462 متر ارتفاع دارد و از 87 طبقه بالای زمین و 3 طبقه زیرزمین تشکیل شده است.

نمای ظاهری این ساختمان، شکلی مارپیچ گونه دارد که از پائین به بالا باریک تر می گردد: درست مثل یک دوک نخ ریسی.

در اصل ساختمان لاختا، یک ستون اصلی دارد که پنج بدنه جانبی دور آن، به صورت مارپیچ بالا رفته اند. این ظاهر تداعی نماینده شعله آتش است که نماد شرکت گازپروم به شمار می رود. این پنج مارپیچ، به پنج شاخه دفتری جداگانه اختصاص داده شده اند که در مجموع 76000 مترمربع فضا را در بر می گیرند. تاریخ روسیه را ورق بزنید.

ویژگی های داخلی و خارجی لاختا

نمای بیرونی از شیشه هایی با بهره وری انرژی بالا ساخته شده و مجموعاً 16595 واحد شیشه دو جداره در آن به کار رفته است. هر واحد از این شیشه ها، طراحی مدرن پیچیده ای به شکل یک متوازی الاضلاع با ارتفاع 4.5 متر و وزنی برابر با 740 کیلوگرم دارند. ساخت این شیشه ها در کشور آلمان و در کارخانه آی.جی.پی اجرا شده است.

از شیشه لمینیت شده بر روی هر یک از این شیشه های دوجداره استفاده شده تا مقاومت آنها در برابر سرما چند برابر گردد. باز و بسته شدن پنجره های این ساختمان به صورت اتوماتیک و براساس دمای بیرون انجام می گردد.

بتن ریزی کف آسمانخراش لاختا، ظرف مدت 49 ساعت بدون وقفه و با 19624 مترمکعب بتن اجرا شده است که در نوع خود یک رکورد جهانی محسوب می گردد. در ساخت پایه های بتنی به کار رفته نزدیک به 92000 تن آهن استفاده شده است. از شرایط ویزای شنگن چه چیزی را باید بدانید؟

برج لاختا چند طبقه دارد؟

به جز فضای دفتری، این آسمانخراش 87 طبقه یک افلاک نما هم دارد. این افلاک نما که در ارتفاع 370 متری ساخته شده، منظره بسیار ویژه ای را به نمایش می گذارد که تماشای آن تا به امروز تنها با تماشا از پنجره های یک هواپیما ممکن بود.

یک ویژگی منحصربه فرد مرکز لاختا که آن را در میان حافظان محیط زیست محبوب نموده، استفاده از تکنولوژی های مدرن و پایبندی به اصول انرژی پایداری در ساختمان سازی بوده است.

در مرکز این ساختمان، 34 آسانسور پرسرعت تعبیه شده که می توانند به سرعت 8 متر بر ثانیه برسند. این آسانسورها و اصل حمل ونقل عمودیِ به کار برده شده در این پروژه، این تضمین را می دهند که زمان انتظار برای استفاده از آسانسورها، حتی در ساعات اوج مصرف هم زیر 30 ثانیه باشد.

تلفیق پنجره های هوشمند، سیستم گرمایشی فوق مدرن، و استراتژی کف معلق، ایمنی ساختمان و بهره وری انرژی را چند برابر می نماید و در عین حال، عایق صوتی خوبی برای فضای داخلی فراهم نموده است.

ورودی ساختمان، به شکل طاق است که حدود 25 متر ارتفاع و 98 متر طول دارد.

آسمان خراش لاختا

نزدیک به دو سوم از فضای داخلی آسمانخراش متعلق به دفاتر مرکزی شرکت لاختا و شرکت های جانبی اش است. علاوه بر افلاک نما، یک رستوران نیز در این ساختمان ساخته شده است. محوطه سازی اطراف این برج، طراحی زیبا و به روزی دارد و در کنار ساختمان، یک سیستم تسویه آب نیز ساخته شده که مصرف آب را به حداقل می رساند.

جمع بندی

اگر چه هدف شرکت گازپروم از ساخت مجتمع لاختا، متمرکز کردن بخش های اداری خود در یک جا بوده، اما طراحی منحصر به فرد آسمانخراش لاختا و محوطه اطراف آن، این شهرک را تبدیل به یک جاذبه شهری مدرن نموده است. گردشگرانی که به روسیه سفر می نمایند، این امکان را دارند که از بخش های مشخص شده این آسمانخراش بازدید نمایند و از امکانات رفاهی درون برج و ساختمان های اطراف آن، مانند کلینیک درمانی، باشگاه بدنسازی و … لذت ببرند.

منبع: ژیوار
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13820

به "تور اروپا ارزان: بلندترین ساختمان اروپا لاختا در کجا واقع شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: بلندترین ساختمان اروپا لاختا در کجا واقع شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید