بسته های ارزان قیمت برای زائران و گردشگران خراسان رضوی تهیه می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تدوین بسته های مسافرتی ارزان قیمت برای ارائه تسهیلات بهتر به زائران و گردشگران اطلاع داد.

بسته های ارزان قیمت برای زائران و گردشگران خراسان رضوی تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، محمد صادق براتی در نهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان اظهار کرد: 29 برنامه پیشنهادی مانند برپایی جشن ها، همایش ها و مراسمات در دهه ولایت از سوی ستاد مرکزی خدمات سفر به ارگان ها و نهادها ابلاغ خواهد شد.

او اضافه کرد: انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی استان مطابق وظایف تعریف شده نسبت به اجرایی کردن برنامه های ابلاغی اهتمام داشته باشند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه به اجرایی شدن طرح ساب اشاره نمود و گفت: این طرح که به منظور سامان دهی و برنامه ریزی سفرهای ارزان قیمت تدوین شده است، مختص ایام غیر پیک نیست و باید در تمام ایام سال عملیاتی و اجرایی گردد.

او ادامه داد: 5 کمیته تعریف شده ذیل این طرح باید در مدت یک هفته بسته مسافرتی ارزان قیمت برای ارائه تسهیلات بهتر به زائران و گردشگران تهیه و به ستاد تحویل دهند.

براتی اظهار کرد: در نهایت این بسته پس از تأیید استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس ستاد خدمات سفر استان به ستاد مرکزی خدمات سفر کشور ارسال خواهد شد.

او مطرح نمود: کمیته های مربوطه آنالیز نمایند که هر کدام برای ارائه خدمات مطلوب به زائران چه تخفیفاتی را می توانند ارائه دهند ، بر همین اساس تسهیلات طرح مورد نظر را آماده و تکمیل نمایند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خطاب به اعضای کمیته های 5 گانه تاکید نمود: بسیاری از خانواده ها در ایام پیک و تعطیلات امکان مسافرت دارند، لذا برنامه ریزی ها و تسهیلات ارائه شده توسط دستگاه ها در طرح مذکور باید ایام پیک مسافرتی را نیز شامل گردد.

همه مکانی و همه زمانی شدن سفر

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و دبیر ستاد خدمات سفر استان نیز در این جلسه اضافه کرد: این طرح به همه مکانی و همه زمانی شدن سفر یاری می نماید.

او ادامه داد: مشهد همواره در ارائه و اجرای طرح ها پیشگام بوده است، امیدواریم با همکاری دستگاه های عضو ستاد در این زمینه نیز به الگویی برای کشور تبدیل گردد.

مکرمی فر توضیح داد: به طور میانگین در طول سال، حدود 25 درصد ازظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی استان خالی است، از این ظرفیت می توانیم در طرح ساب استفاده کنیم.

او یادآورشد: ظرفیت اقامتی رسمی و غیررسمی خراسان رضوی 574 هزار نفرشب است که در بین استان های کشور بی نظیر است.

در ادامه کمیته های عضو طرح ساب نظرات و برنامه های خود را در این زمینه ارائه کردند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4511

به "بسته های ارزان قیمت برای زائران و گردشگران خراسان رضوی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های ارزان قیمت برای زائران و گردشگران خراسان رضوی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید