بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار گردید

به گزارش کنفرانس هکا، بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم که شب گذشته 27 اردیبهشت 1398 در نیشابور برگزار گردید، گفت: نیشابور شهری است که بزرگانی هم چون خیام و عطار و کمال الملک و پرویز مشکاتیان در این شهر به جهان آمده یا زیسته اند.

او ادامه داد: نیشابور با داشتن این مفاخر و مشاهیر و دانشمندان، چند وجهی هنر، حکمت، عرفان، فلسفه، ادبیات و ریاضیات است.

اربابی با بیان این که دشمن تحریم های ظالمانه ای را علیه مردم اعمال نموده است، توضیح داد: در شرایطی که این تحریم های ظالمانه علیه مردم اعمال شده است ما نباید خودتحریمی داشته باشیم.

او تاکید نمود: باید به درکی برسیم که به دور از خود تحریمی میراثی را برای آیندگان به جا بگذاریم تا هزاران سال دیگر، یکی هم از کنار قبر ما گذشت، فاتحه ای برای ما بخواند.

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به بازدید اش از آثار تاریخی و میراث فرهنگی نیشابور گفت: مجموعه نقاط ارزشمندی سامان پیدا نموده و در مقبره های عطار و خیام اتفاقات خوبی افتاده است که برای تداوم آن از مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خواستیم طرحی را اماده کند تا این در مجموعه ها سرمایه گذاری گردد.

در این مراسم همچنین نمایندگان مردم نیشابور در مجلس، معاون زیارت استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و معاون سرمایه گذاری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، شهردار و اعضای شورای شهر و چندهزار نفر از مردم حضور داشتند.

گلباران آرامگاه خیام، شعر خوانی استاد محمد علی بهمنی، رونمایی از تمبر یادبود روزملی خیام نیشابوری، تواشیح خوانی، مناجات خوانی و نی نوازی از برنامه های این مراسم بود.

28 اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری نام گذاری شده است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3295

به "بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید