بزرگداشتی برای خالق شیشه های شکسته

به گزارش کنفرانس هکا، همزمان با سالروز درگذشت رامیز شهوق، آثاری از این هنرمند تاثیرگذار هنر مدرن ایران به نمایش گذاشته می گردد.

بزرگداشتی برای خالق شیشه های شکسته

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گالری فردا، رامیز شهوق، هنرمندی است که مثل برخی از هم دوره های خود خیلی زود از جهان رفت اما آثاری که خلق کرد در تاریخ هنر ایران ماندگار شد.

در این نمایشگاه نزدیک به 20 اثر از این هنرمند که در حراجی ها به فروش رفته، یا در نمایشگاه نقاشان اهل ایران که به مناسبت هفتمین دوره بازی های آسیایی به نمایش درآمده و به عنوان بهترین اثر انتخاب شده است به همراه تعدادی از حجم های ساخته شده اش به نمایش گذاشته می گردد.

شهوق در سال 1355 در رشته طراحی و دکوراسیون داخلی از دانشکده پلی تکنیک تهران فارغ التحصیل شد. جسارت او در نقاشی و تلفیق مواد روی بوم به ویژه استفاده از شیشه خرده های خودرو، سبک او را خاص جلوه می دهد. همچنین استفاده از رنگ های خاموش و عمق بخشی به بوم با مواد، در آثارش به او در زمانه خودش جسارتی داده بود که اگر زنده می ماند، می توانست نوع جدیدی از نقاشی تلفیق را از آن خود کند.

این هنرمند بیست وشش ساله بود که در نمایشگاه فرهنگ وهنر شرکت کرد. در این نمایشگاه، کارهایش از شیشه های خرد شده خودرو روی بوم و حجم سازی و برجستگی هایی از رنگ، سبک خاصی از او را نشان داد.

شهوق یک سال پس از این در نمایشگاه گروهی پاکستان نیز شرکت کرد. انتخاب اثری از او در نمایشگاه نقاشان اهل ایران، به مناسبت هفتمین دوره بازی های آسیایی و اخذ جایزه ویژه این جشنواره، نگاه ها را به سوی این نقاش جلب کرد؛ زیرا او در بین بسیاری از هنرمندان تثبیت شده معاصر، این جایزه را از آن خود کرد. همچنین شرکت در نمایشگاهی در واشنگتن و برگزیده شدن اثرش در بین بزرگان هنر ایران و جهان، نام این هنرمند را سر زبان ها انداخت اما متاسفانه شهوق در سال 1358 و در جوانی از جهان رفت.

عمر کوتاه رامیز شهوق به او فرصت نداد تا نقش بیشتری در توسعه هنر مدرن ایران ایفا نماید، اما همان اندک آثار به جا مانده اش، او را همچنان پس از قریب به چهل سال از مرگش، در بین هنرمندان مطرح ایران دهه 50 جای داده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند از 11 تا 18 آبانماه دایر است و علاقه مندان برای بازدید از آن می توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 مراجعه نمایند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدنمایندگان است.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1100

به "بزرگداشتی برای خالق شیشه های شکسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشتی برای خالق شیشه های شکسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید