برنامه های فرهنگی ادارات کل استانی در سراسر کشور برای ایجاد نوروز نشاط انگیز

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و فرارسیدن نوروز ابراز داشت: به یمن فرارسیدن سال نو و اهمیتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری متناسب با ایام نشاط انگیز بهاری قائل است، تمامی ادارات کل این وزارتخانه در سراسر کشور، با تدابیر و برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده، نسبت به برگزاری شکوهمند جشن های نوروز اهتمام داشته اند.

برنامه های فرهنگی ادارات کل استانی در سراسر کشور برای ایجاد نوروز نشاط انگیز

مشاور وزیر و دبیر شورای پاسداشت زبان فارسی، با تاکید بر اینکه نوروز عامل وحدت بخش و از مهم ترین عناصر هویتی و انسجام بخش فرهنگ غنی ما ایرانیان است، اضافه نمود: خوشبختانه همکاران ما در استان ها، در جهت انجام و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری غنی و در چارچوب ارزش های والای معنوی آمادگی کامل دارند و این فعالیت ها از مدتی قبل و با برگزاری پرشور بزرگداشت هفته حکیم نظامی شاعر نامدار ایرانی شروع شده است.

شالویی با اشاره به شرایط ناشی از همه گیری بیماری کرونا و اثر آن بر فعالیت های فرهنگی در دو سال گذشته، ادامه داد: با تمهیدات دولت مردمی و عمومی شدن واکسیناسیون شاهد کاهش ابتلای هم میهنان عزیزمان به این بیماری بوده ایم و امیدواریم سال جاری بعد از گذر از دو سال سخت کرونایی، شاهد نشاط اجتماعی در سطح عمومی جامعه به واسطه برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی باشیم.

وی در عین حال تاکید نمود: بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی براساس رنگ بندی شهرها و الزام به اقتضائات و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا اصرار داریم و تمامی ادارات کل استانی موظف به رعایت آن هستند.

دستیار وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده و با اعلام آمادگی معاونت های تخصصی وزارتخانه به تمامی استان ها ابلاغ شده تا با تشکیل ستاد ویژه نوروزی موضوع اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه نمود: اجرای نمایش های خیابانی، نغمه ها و نواهای بومی و محلی، برپایی نمایشگاه کتاب و آثار فرهنگی بویژه در مبادی ورودی شهرها با اولویت شهرهای گردشگرپذیر، نمایش فیلم و سایر برنامه هایی که با حفظ هویت ملی و منطبق با ارزش های والای معنوی باشد در دستور برنامه های نوروزی سال جاری قرار گرفته است.

شالویی در سرانجام اظهار کرد: استقبال برای ورود به ماه مبارک رمضان در اواخر تعطیلات نوروزی هم از جمله برنامه هایی است که دستگاه های فرهنگی باید به طور ویژه توجه نمایند، چرا که از برکات بهار سال جاری واقع شدن بین دو ماه مبارک شعبان و رمضان است که باید به فال نیک گرفته گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13517

به "برنامه های فرهنگی ادارات کل استانی در سراسر کشور برای ایجاد نوروز نشاط انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های فرهنگی ادارات کل استانی در سراسر کشور برای ایجاد نوروز نشاط انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید