آنالیز 6 دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی

به گزارش کنفرانس هکا، آیا می دانید دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ به نظر شما کف نکردن نشانه خرابی لباسشویی است؟

آنالیز 6 دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی

کف نکردن ماشین لباسشویی به هر دلیلی که اتفاق بیفتد اضافه کردن مواد شوینده بیشتر دردی را دوا نمی نماید. حتی ممکن است به لباس ها و ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. پس باید دنبال چاره اساسی باشیم.

اولین اقدام در این شرایط عیب یابی سریع مشکل است. با ما همراه شوید تا ببینیم چرا ماشین لباسشویی کف نمیکنه. مسائل احتمالی و روش برطرف آن ها را هم مورد آنالیز قرار می دهیم.

شما می توانید برای تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی درخواست خود را در وبسایت خبرنگاران و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به طور رایگان مشاوره کنید.

نکات کلیدی

  • کف بیشتر در چرخه شستشو به معنای لباس های تمیزتر نیست.
  • مواد شوینده در آب نرم به راحتی کف فراوری می نمایند. اما مقدار کف فراوریی از مواد شوینده در آب سخت کمتر است.
  • مواد شوینده HE نسبت به شوینده های استاندارد کف کمتری فراوری می نمایند.
  • مواد شوینده با کف کم به ماشین لباسشویی شما آسیب نمی رساند.

آیا ماشین لباسشویی باید کف کند؟

قبل از اینکه به آنالیز دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم، بهتر است بدانیم چرا کف مواد شوینده تا این مقدار مهم است. کف مواد شوینده داخل لباسشویی به برطرف کثیفی و چربی آب یاری می نماید تا راحت تر از روی لباس پاک شوند.

علاوه بر این کف مواد شوینده از کثیف شدن سریع لباس ها جلوگیری می نماید. کف ایجاد شده از پودر یا مایع باعث توزیع یکنواخت مواد شوینده می گردد. در حالت کلی پودر لباسشویی در آب گرم بهتر حل می گردد و کف بیشتری فراوری می نماید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

قبل از آنالیز دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی باید این نکته را متذکر شویم که نبود یا وجود کف زیاد نشان دهنده قدرت پاک نمایندگی نیست. برخی مواد شوینده کف زیادی فراوری می نمایند؛ اما قدرت کافی برای تشکیل آنزیم های تمیزنماینده لکه ها را ندارند.

دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی را می توانیم به صورت زیر لیست کنیم:

  • معین است که باید پودر و مایع لباسشویی را باید در جاپودری بریزیم؛ اما اگر پودر یا مایع شوینده را مستقیماً داخل دیگ لباسشویی ریخته باشید طی چرخه شستشو کف نمی نماید.
  • مقدار کف مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی بسته به دما، سطح و نرمی آب فرق دارد.
  • احتمالا از مواد شوینده کافی استفاده ننموده اید.
  • شاید پودر یا مایع شوینده شما از نوعی است که کف کنترل شده دارد.
  • حجم بالای لباس های کثیف می تواند مقدار کف مواد شوینده را کاهش دهد.

از قلم نیاندازید که همواره و در همه حال باید از مواد شوینده مناسب ماشین لباسشویی بهره ببرید. با این کار هم لباس هایتان تمیزتر می شوند هم ماشین لباسشویی شما عمر طولانی تری خواهد داشت.

چرا ماشین لباسشویی کف نمیکنه؟

عدم فراوری کف از مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی معمولاً به کیفیت آب مربوط می گردد. آبی که سختی بالایی دارد کف لازم برای نفوذ موثر به پارچه ها و تمیز کردن لباس ها را فراوری نمی نماید.

علاوه بر این برخی انواع شوینده ها مانند محصولات با راندمان بالا (HE) برای ایجاد کف کمتر نسبت به شوینده های معمولی طراحی شده اند. این مواد شوینده برای ماشین های لباسشویی درب جلو که آب کمتری مصرف می نمایند مناسب هستند.

اگر شما هم با مشکل مقدار کم کف مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی روبرو هستید راه چاره های ما را دنبال کنید.

1. پایین بودن کیفیت آب

کیفیت آب روی اثربخشی مواد شوینده تأثیر می گذارد. به طور کلی آب با سختی کم، مواد شوینده را سریعتر از آب سخت حل می نماید؛ بنابراین شاید مقدار معینی از مواد شوینده در بار شستشوی ماشین لباسشویی حل نگردد و در نتیجه کف کمتری ایجاد کند.

برای شستشوی لباس ها در آب نرم و فراوری کف به مواد شوینده کمتری احتیاج داریم؛ اما برای فراوری همین مقدار کف در آب سخت باید از مواد شوینده بیشتری استفاده کنیم. برای حل مشکل می توانید مقدار شوینده ای که در هر بار شستشو استفاده می کنید را تا حدود 1/4 مقدار پیشنهادی افزایش دهید.

اگر در منطقه ای که زندگی می کنید سختی آب بالا است این دو کار را می توانید برای برطرف دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی انجام دهید.

اولین راه چاره این است سختی گیر آب نصب کنید. این وسیله روی لوله کشی اصلی آب خانه شما نصب می گردد. سختی گیر بیشتر مواد معدنی موجود در آب سخت را از بین می برد.

دومین راه چاره همانطور که قبل تر گفتیم، استفاده از مواد شوینده بیشتر برای کف بیشتر است.

بیشتر بخوانید: 5 دلیل ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

2. تنظیم نبودن دمای آب

دمای آب روی تعامل مواد شوینده با آب تأثیر دارد. اگر دمای آب را کمتر از 30 درجه سانتیگراد تنظیم نموده اید بهتر است از مواد شوینده مایع در ماشین لباسشویی خود بهره ببرید. هنگام شستن لباس ها در آب داغ با دمای آب حداقل 30 درجه و بالاتر بهتر است از پودر بهره ببرید.

3. کم بودن مقدار مواد شوینده

کم بودن مقدار مواد شوینده هم می تواند دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی شما باشد. همواره توصیه های درج شده روی بسته بندی مواد شوینده را چک کنید تا بدانید چه مقدار از این مواد باید داخل جاپودری بریزید.

این مقدار مواد توصیه شده معمولاً بر اساس مقدار بار لباس مقدار گیری می گردد. اگر از مواد شوینده کمتر از مقدار معین شده روی بسته بندی بهره ببرید کف کمتری طی چرخه شستشو ایجاد خواهد شد.

4. زیاد بودن بار لباس داخل ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما با لباس های سنگین و پرحجم پر گردد مواد شوینده فضایی برای مخلوط شدن با آب ندارد.

د ر نتیجه با فراوری کف کمتر لباس ها تمیز نمی شوند. زمانی که بار زیادی در ماشین قرار می دهید مواد شوینده به درستی در آب حل نمی گردد و کف نمی نمایند.

در بیشتر مواقع دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی حجم زیاد لباس ها در داخل دیگ لباسشویی است.

یادتان باشد شستن لباس ها و پتوهای حجیم و روتختی در ماشین لباسشویی خانگی ممنوع است. بهتر است آن ها را به خشکشویی ببرید تا در ماشین لباسشویی صنعتی شسته شوند.

5. استفاده از مواد شوینده نادرست

شوینده های لباسشویی HE طوری طراحی شده اند که نسبت به شوینده های معمولی کف کمتری فراوری نمایند. این مواد شوینده به طور خاص برای ماشین های لباسشویی درب از جلو که آب کمتری مصرف می نمایند فراوری می شوند.

بنابراین استفاده از مواد شوینده HE هم می تواند دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی شما باشد. بهتر است قبل از تهیه پودر یا مایع لباسشویی برچسب روی بسته بندی را مطالعه کنید.

6. استفاده از مواد شوینده بیشتر برای کف بیشتر

فراوری نمایندگان مواد شوینده لباسشویی توصیه های خاصی برای استفاده از انواع شوینده ها ارائه می نمایند. استفاده از مواد شوینده در مقدار کم ممکن است باعث ایجاد کف نگردد؛ چون نسبت بین آب و مواد شوینده نامتناسب است.

بنابراین همواره باید به همان مقدار که روی بسته بندی درج شده، از مواد شوینده لباسشویی بهره ببرید. با این حال اگر ماشین لباسشویی شما از نوع راندمان بالا است باید مواد شوینده کمتری مصرف کنید.

عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم خبرنگاران

آیا کف زیاد در مواد شوینده لباسشویی لازم است؟

در گذشته شوینده های دارای کف زیاد همواره بین افراد پرطرفدار بوده اند. این شوینده ها کف زیادی در طول فرآیند شستشو فراوری می نمایند که با تمیز کردن بیشتر لباس ها همراه است.

عملکرد مواد شوینده با کف زیاد به شکل هم زدن آب، حذف کثیفی و لکه ها از روی پارچه و معلق کردن آنها در آب است. کف ایجاد شده به توزیع یکنواخت ماده شوینده در طول چرخه شستشوی ماشین لباسشویی یاری می نماید.

اما امروزه پودرهای لباسشویی با کف کم هم به انتخابی محبوب بین مصرف نمایندگان تبدیل شده اند. این شوینده ها کف کمتری در طول فرآیند شستشو فراوری می نمایند و با نفوذ به پارچه کثیفی و لکه ها از روی الیاف از بین می برند.

مواد شوینده با کف کم معمولاً غلیظ تر از پودرهای شستشوی با کف زیاد هستند. یعنی می توانید در هر بار شستشو از مواد شوینده کمتری بهره ببرید.

مزایا و معایب انواع مواد شوینده

آشنایی با مزایا و معایب هر نوع پودر و مایع لباسشویی برای تصمیم گیری آگاهانه مصرف نماینده در انتخاب آن ها مهم است. اگر بدانید چه نوع ماده شوینده ای دارید دیگر نگران دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی خود نخواهید بود.

  • مواد شوینده با کف زیاد

پودرهای لباسشویی با کف زیاد برای از بین بردن کثیفی و لکه ها موثر هستند و سال هاست که انتخاب همه افراد بوده اند. با این حال شستن مواد شوینده با کف زیاد از روی لباس ها گاهی مشکل است. چون ممکن است روی پارچه باقی بمانند.

مواد شوینده با کف زیاد می توانند کف اضافی فراوری نمایند. این کف اضافی به ماشین های لباسشویی با راندمان بالا آسیب می رساند و طول عمر آنها را کاهش می دهد.

  • مواد شوینده با کف کم

مواد شوینده با کف کم سازگار با محیط زیست و ارزان تر هستند. این مواد از آب و انرژی کمتری استفاده می نمایند که اثرات کربن مربوط به شستن لباس ها را کاهش می دهد. شوینده های دارای کف کم برای ماشین های لباسشویی با راندمان بالا مناسب تر هستند؛ زیرا کف کمتری فراوری می نمایند.

مزیت دیگر مواد شوینده با کف کم، آبکشی آسان لباس ها است که به راحتی کف روی لباس ها با یک آبکشی کاملا شسته می شوند.

با این حال شوینده های دارای کف کم ممکن است به مقدار شوینده های با کف بالا در از بین بردن لکه های سخت موثر نباشند.

جمع بندی

دلایل زیادی برای کف نکردن شوینده لباسشویی وجود دارد. بهتر است عیب یابی کنید تا ببینید دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی شما چیست. معمولا افراد با توجه به تجربه شخصی خود و امتحان کردن شوینده های مختلف، برترین شوینده برای ماشین لباسشویی خود را می شناسند.

همواره مواظب کف زیاد مواد شوینده به خصوص در ماشین لباسشویی درب جلو باشید. چون کف زیاد برای لباسشویی شما مضر است و ممکن است مقداری مواد شوینده داخل الیاف پارچه ها باقی بماند.

منبع

https://support-uk.panasonic.eu

سوالات متداول

اسکیما پیدا نشد.

منبع: آچاره
انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 9 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15508

به "آنالیز 6 دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 6 دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید