بحران کرونا و هرج و مرج در آمریکا

به گزارش کنفرانس هکا، شبکه سی ان ان در یک گزارش جمع بندی از همه گیری ویروس کرونا با یادآوری اظهارات کارشناسان که شرایط به بار آمده را حاصل بی تدبیری رئیس کاخ سفید در ابتدای شیوع این ویروس دانسته اند، خاطرنشان کرده، دونالد ترامپ آشکارا از معترضان به قرنطینه حمایت می کند و کشور را به هرج ومرج کشانده است.

بحران کرونا و هرج و مرج در آمریکا

سی ان ان در این گزارش جمع بندی گفت: آمریکایی های خسته از ماندن در خانه و معترض به ادامه قرنطینه به خیابان ها آمده و دست به اعتراض زده اند، ترامپ آشکارا به حمایت از آن ها پرداخته است.

تعیین نبودن مصونیت در برابر ویروس کرونا

این رسانه آمریکایی ادامه داد: درحالی ترامپ و معترضان خواستار رفع قرنطینه و بازشدن کشور بر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی هستند که کارشناسان پزشکی و بهداشتی نسبت به هرگونه رفع سریع محدودیت های اجتماعی هشدار می دهند، زیرا آن ها حتی نمی دانند افراد مبتلا به این ویروس که سلامتی خود را باز یافته اند تا چه مدت در برابر کووید-19 مقاوم خواهند بود.

دکتر دبورا سپرکس مدیر پاسخگویی درباره کرونا در کاخ سفید گفته، ما نمی دانیم فرد مبتلا به کووید-19 که سلامتی خود را بازیافته، آنتی بادی که در بدنش ایجاد شده تا چه زمانی او را در برابر این ویروس ایمن نگه می دارد؛ یک ماه، 6 ماه، 6 سال، ما هنوز این را نمی دانیم.

40 هزار جان باخته در 50 روز

سی ان ان در ادامه گزارش داد: در حالی که نزدیک به 50 روز از جان باختن نخستین فرد مبتلا به کرونا در آمریکا می گذرد، اکنون شمار فوتی ها در آن کشور از مرز 40 هزار نفر گذشت و این تعداد نسبت به هفته گذشته جهش دو برابری داشته است.

22میلیون بیکار در یکماه

این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد: درمدت یک ماه گذشته 22 میلیون فرم تقاضای بیکاری از سوی آمریکایی ها به علت همه گیری ویروس کرونا و از دست دادن شغل خود پر کرده اند؛ در برخی از ایالت ها شهروندان آمریکایی حتی برای دریافت این فرم ها در صف های طولانی منتظر ایستاده اند که در آن فاصله های اجتماعی رعایت نشده بود.

اقتصاد و محبوبیت ترامپ در سرازیری سقوط

سی ان ان در ادامه گزارش خود آورده است: ترامپ در حالی اصرار بر ازسرگیری فعالیت ها دارد که شاهد سقوط آزاد اقتصاد و در سرازیری قرار دریافت محوبیت خود در نظرسنجی هاست؛ زمان برایش بسیار گران بهاست زیرا چند ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت باقی نمانده.

فرمانداران خواستارکمک دولت فدرال برای انجام تست کرونا شدند

به گزارش سی ان ان، در بیشتر ایالت های آمریکا شاهد برپایی اعتراض مردم به رفع محدودیت های اجتماعی و برداشته شدن قرنطینه هستیم؛ رئیس جمهوری آمریکا نیز در یک رشته توئیت با این عنوان که ایالت های مینه سوتا و ویرجینیا را آزاد کنید، به حمایت آشکار از معترضان پرداخت؛ آن هم در حالی که فرمانداران ایالت های آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه تاکید دارند تا زمانی که به اندازه کافی آزمایش کرونا از افراد گرفته نشود، نمی توانند محدودیت های اعمال شده را بردارند.

در ادامه گزارش این رسانه آمده است: ترامپ در نشست خبری اذعان کرد که بازگشایی ایالت ها روی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در اختیار فرمانداران ایالت های آمریکاست.

فرمانداران ایالت های واشنگتن، نیویورک، میشیگان و کارولینای شاقتصادی در نشست های خبری، همگی بر لزوم کمک دولت فدرال در انجام آزمایش های هرچه بیشتر کرونا از شهروندان ایالتی که در آن هستند، خواستار شدند و یک صدا گفتند آزمایش های کافی کرونا برای بازکردن دوباره ایالت ها وجود ندارد.

لری هوگان (Lary Hogan) فرماندار جمهوریخواه ایالت مریلند در واکنش به اظهارات ترامپ که نیازهای ایالت ها در این زمینه را تامین کرده و بیشتر فرمانداران دموکرات در این باره شکایت می کنند، به سی ان ان گفت: اینکه ما فرمانداران هیچ کاری برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا و انجام آزمایش ها به عمل نیاورده ایم، نادرست است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ که هرگز تصور نمی کرد ویروس کرونا به خاک آمریکا رسیده و این کشور را به کانون نخست بیماری در جهان تبدیل کند، برای احیای اقتصاد دچار بحران شده ای که آن را برگ برنده تمدید حضور در کاخ سفید می داند، با مخالفت فرمانداران برخی ایالت ها روبرو شده و تلاش دارد از طریق معترضان به پا خاسته علیه قرنطینه، با فرمانداران مخالفش به جنگ نیابتی بپردازد.

اعتراض ها علیه قرنطینه که به منظور پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا اعمال شده، در روزهای اخیر در 14 ایالت تگزاس، مریلیند، میشیگان، نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، ورمانت، اوهایو، کنتاکی، مینه سوتا، آیوا، کارولینای شاقتصادی و نیوهمپشایر رخ داده است.

معترضان که بیشترشان طرفدار ترامپ هستند، سرانجام قرنطینه از سوی فرمانداران را خواستارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 764 هزار مبتلا رسیده و تعداد جان باختگان نیز از مرز 40 هزار و 500 نفر گذشته است.

آمریکا در حال حاضر حدود یک سوم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10128

به "بحران کرونا و هرج و مرج در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا و هرج و مرج در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید