با زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان آشنا شویم

به گزارش کنفرانس هکا، لواسان یکی از بیشمار منطقه ها زیبایی بوده که گردشگران داخلی و خارجی می توانند بدان مراجعه کرده و از بودن در طبیعت بی نظیرش لذت ببرند. با ما در مقاله زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان آشنا کنیم.

با زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان آشنا شویم

کند علیا

در جوار مرکز ایران، روستایی به نام کند علیا بوده که دارای جذابیت های بیشماری نظیر آبشارها، کوچه باغ ها و باغ های بی مثال است. علاوه بر اینها، روستای کند علیا یک روستای کوهستانی با منابع غنی آب بوده و در زمستان بسیار سرد است. بنابراین، اگر قصد سفر به این روستای کوهستانی را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که بهار یا تابستان را برای بازدید از آن در نظر بگیرید. اگر بخواهید از لواسان خود را به این روستا برسانید، باید چیزی حدود 15 دقیقه در راه باشید. اهالی روستا محصولات باغی خود را عصرها به داخل این مورد از زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان می برند و گردشگران می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه مرغوب ترین محصولات را تهیه کنند.

سد لتیان

در جنوب شهر لواسان، جاذبه ای دیدنی بچشم می خورد که به سد لتیان معروف است. در اطراف این دریاچه پارک جنگلی لتیان و پارک جنگلی تلو قرار گرفته اند. آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع بوده و امکان دوچرخه سواری، ماهیگیری و عکاسی در اطرافش وجود دارد. علاوه بر همه اینها، شما می توانید به تفریحاتی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی نیز در این مورد از بهترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان مشغول شوید.

نیکنام ده

در کوهپایه البرز، روستایی به نام نیکنام ده هست که بی مثال به نظر می رسد. برای اینکه خود را از لواسان به این روستای زیبا برسانید، باید چیزی نزدیک به 40 دقیقه در راه باشید. گیلاس و گردو از مهمترین محصولات روستای نیکنام ده بشمار می آیند. مسافران می توانند در روزهای آخر هفته ویلاهایی را در این روستا اجاره کرده و در آنها ساکن شوند.

پارک ملی لار

وسعت پارک ملی لار به چیزی حدود 30 هزار هکتار می رسد و از لواسان تا پارک ملی لار باید چیزی نزدیک به 3 ساعت در راه باشید. این پارک از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار بوده و حیوانات زیادی در آن زندگی می کنند. دشت شقایق ها یکی از جاذبه های معروف منطقه بوده که در فصل بهار بسیار دیدنیی است. دریاچه دیو آسیاب هم که عمقی حدود 2 متر دارد، در این پارک بوده و در هر فصل با توجه به میزان آبدهی و یکسری ویژگی های دیگر به رنگهای مختلفی در می آید. دریاچه سد لار هم یکی دیگر از دیدنی های پارک بوده و ماهیگیری، دوچرخه سواری، آفرود، عکاسی، پیک نیک و کوهنوردی از جمله فعالیت های تفریحی آن هستند.

بیشتر بخوانیدپارک ملی لار | آشنایی با دشت شقایق های زیبا، دشت لار

کوه مهرچال

کوهی در رشته کوه البرز مرکزی بوده که آن را با عنوان کوه مهرچال می شناسند. این کوه دارای قله ای مرتفع به نام قله مهرچال بوده که ارتفاع آن به چیزی حدود 3912 متر می رسد. جهت دسترسی به این قله و صعود به بالای آن بسیار سخت است.

روستای برگ جهان

بیشتر گردشگران برای سفر به روستای برگ جهان بهار و تابستان را ترجیح می دهند، چرا که روستا در این فصول آب و هوای بی مثالی دارد. عده ای دیگر هم در فصل پاییز به این منطقه سفر می کنند تا منظره های زیبایی پاییزی آن را از نزدیک ببینند. روستا در 11 کیلومتری روستای افجه واقع شده و تا تهران نزدیک 40 کیلومتر فاصله دارد. شما باید از جهت جاجرود به سمت سد لتیان رفته و سپس از آنجا به سمت نیکنام ده حرکت کنید و در نهایت، خود را به روستای برگ جهان برسانید.

منطقه حفاظت شده ورجین

در شمال شرقی شهر تهران، منطقه حفاظت شده ورجین با وسعت 27 هزار هکتار بوده که در آنجا مهمترین گونه های حیات وحش زندگی می کنند. شما از دو جهت می توانید خود را به منطقه برسانید؛ یک راه از کنار شهر فشم و جاده امامه است و راه دیگر از داخل لواسان و جاده کند و بوجان. از جمله گونه های حیات وحش که در این منطقه زندگی می کنند، میتوان به پلنگ، گراز، گرگ، قوچ و میش البرزی، جغد شاخدار، خرس قهوه ای، بلدرچین، عقاب طلایی و انواع کبک اشاره نمود. در منطقه حفاظت شده ورجین انواع مختلفی از گیاهان دارویی مانند کاکوتی، بومادران، شگر تیغال و بارهنگ هم می رویند.

پارک جنگلی تلو

آن دسته از افرادی که به طبیعت علاقه زیادی دارند و ترجیح می دهند که به مناطقی با طبیعت بکر سفر کنند، می توانند به پارک جنگلی تلو سری بزنند. این پارک جنگلی فضای زیبا و آرامی دارد و دسترسی به آن نیز بسیار راحت است. اگر بخواهید از لواسان به پارک جنگلی تلو بروید، باید چیزی نزدیک به 20 دقیقه در راه باشید. در پارک جنگلی تلو عقاب، قرقی، شاهین و درختان سوزنی برگ و پهن برگ حیات دارند. مساحت پارک جنگلی به چیزی بیشتر از 10 میلیون مترمربع می رسد و آب مورد نیاز آن نیز از طریق دریاچه سد لتیان تامین می شود.

از جمله امکانات رفاهی این پارک می توانیم به آلاچیق های موجود در گوشه و کنار پارک اشاره کنیم که برای استراحت و اتراق بسیار مناسب هستند. اگر به فعالیت های ورزشی علاقمند هستید، می توانید به فعالیت هایی نظیر فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، اسب دوانی، صخره نوردی، دوچرخه سواری کوهستان، پینت بال و پاراگلایدر مشغول شوید.

روستای افجه

در 30 کیلومتری شمال شرقی تهران، روستای افجه واقع دیده می شود. آب و هوای این روستا در فصل بهار و تابستان بی مثال بوده و در پاییز و زمستان نیز هوای سردی دارد. در روستای افجه می توانید از آثار تاریخی نظیر حمام تاریخی روستا دیدن نمایید. دو آبشار در این روستا وجود دارند که یکی از آنها 180 متر ارتفاع داشته و به آبشار مواب معروف است. آبشار دیگر نیز پسچویک نام دارد و ارتفاع آن به چیزی نزدیک به 15 متر می رسد.

دشت هویج

دشت هویج از سطح دریا 2500 متر ارتفاع دارد و بخشی از روستای افجه هست. بهترین زمان برای سر زدن به این دشت، بهار، تابستان و پاییز است. ساکنان شمال تهران به راحتی می توانند از اتوبان شهید بابایی خود را به جاده لشگرک برسانند و از آنجا به سمت میدان لشگرک رفته تا به روستای افجه برسند. در این روستا یک جهت دو راهی بوده که راه خاکی آن به دشت هویج منتهی می شود. برای اینکه از لواسان به دشت هویج بروید، باید چیزی حدود 40 دقیقه در راه باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13068

به "با زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین مقاصد تفریحی و گردشگری اطراف لواسان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید