با حذف قبوض کاغذی قبوض تلفن ثابت را چطور پرداخت کنیم؟
به گزارش کنفرانس هکا، با توجه به حذف قبوض تلفن ثابت از مهرماه، لازم است مشترکان به دریافت اطلاعاتشان از روش های جایگزین اقدام کنند که بتوانند در زمان مناسب قبوض خود را پرداخت کنند.
به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، با توجه به حذف قبوض تلفن ثابت از مهرماه، لازم است مشترکان به دریافت اطلاعاتشان از روش های جایگزین اقدام کنند که بتوانند در زمان مناسب قبوض خود را پرداخت کنند.
محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته با اشاره به صرفه جویی 1440 میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی، گفته بود: یکی از خدماتی که می توان در آن صرفه جویی کرد، بحث قبوض است. مخابرات ایران 30 میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که دوره ای برایشان قبض صادر می کند و هزینه تمام شده هر قبض دو هزار تومان است که سالانه 360 میلیارد تومان می شود.
او هم چنین ابراز امیدواری کرده بود که از مدتی پس از این اظهارات، مخابرات به سمتی برود که با استفاده از ظرفیت پلت فرم دولت الکترونیکی قبوض خدماتی را حذف کند و اظهار کرده بود: می توان این قبوض را به گوشی همراه شهروندان ارسال کنیم که در کارپوشه ایرانیان نسخه دیجیتالی آن قرار بگیرد، یا به صورت پیامکی یا اپلیکیشن های دولت همراه یا اپلیکیشن که خدمات پرداخت را انجام می دهند و به مشترک اطلاع بدهیم، قبض شان آمده است. این فرایند اطلاع رسانی آنلاین به مشترک و به روز بودن این مدل اطلاع رسانی در برگشت درآمد آنها هم هزینه دارد.
پس از آن سیدمجید صدری - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران - با تاکید بر استفاده بهینه از تمام ظرفیت های دولت الکترونیک، گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و با توجه به ایفای مسوولیت های اجتماعی، شرکت مخابرات ایران قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکین را در تمام استان ها و مناطق مخابراتی حذف می کند. تمام مشتریان تلفن ثابت در سراسر کشور از این پس می توانند علاوه بر تماس با سامانه 2000 و به صورت شبانه روزی از خدمات پرداخت قبوض خود استفاده کنند.
99 درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت می شود
البته حتی همین حالا هم بیشتر قبض ها به صورت غیرحضوری پرداخت می شوند. تاکنون در هشت استان به صورت کامل قبوض کارکرد تلفن ثابت حذف شده و حذف قبوض کاغذی در استان های باقی مانده با توجه به سیاست های مبتنی بر تحقق دولت الکترونیک در برنامه آینده شرکت قرار گرفته است. صدری سال گذشته با اشاره به اهمیت پرداخت های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط زیست و همچنین سرعت در پرداخت و تحقق ارتباطی فراگیر اعلام کرده بود: هم اکنون با استقبال گسترده مشتریان از این پرداخت ها، نزدیک 99 درصد از تمام قبض های تلفن ثابت در سراسر ایران به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.
در این راستا مقرر شده قبوض کاغذی کارکرد تلفن ثابت در مخابرات استان تهران از مهر امسال (سیکل سوم) چاپ و توزیع نشود. بر همین اساس مشتریان مخابرات منطقه تهران از این پس برای اطلاع از مبلغ صورتحساب پایان دوره و به روز تلفن خود می توانند با شماره (2000) تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت کنند.
هم چنین وب سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و کد ussd ستاره 2020 مربع نیز در اختیار تمام مشتریان قرار گرفته است و مخاطبان در سراسر کشور می توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام کنند.
البته با توجه تمایل افراد برای دریافت قبوض کاغذی ممکن است حذف این قبوض منجر به نارضایتی هایی شود و یا برخی از افراد نتوانند در زمان مناسب اقدام به پرداخت قبوض خود کنند که منجر به قطعی تلفن آن ها شود. به همین دلیل لازم است مشترکان در روزهای ابتدایی ماه نسبت به دریافت اطلاعات خود اقدام تا در صورت صدور قبوض، آن را پرداخت کنند.
منبع : ایسنا
بازگشت به صفحه رسانه ها
منبع: خبرگزاری تسنیمmaeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد