با این راه چاره ساده به آسودگی بخوابید

به گزارش کنفرانس هکا، به نقل از ارث، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، پیوندی شگفت انگیز را نشان دادند. آنان دریافتند که نحوه ساختار روز به طور قابل توجهی بر کیفیت خواب ما تأثیر می گذارد و ورزش نقش اصلی را بازی می نماید.

با این راه چاره ساده به آسودگی بخوابید

خواب برای سلامتی و تندرستی لازم است. در حالی که اهمیت اساسی خواب در تمام سنین ثابت است و عوامل مؤثر بر آن، بعلاوه الگوها و پیامدهای آن، می تواند بین بچه ها و بزرگسالان متفاوت باشد.

خواب ضعیف با طیف گسترده ای از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. اهمیت خواب برای سلامتی، با کوشش ها و مداخلات برای ارتقای خواب به طور فزاینده ای به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

کارشناسان آنالیز کردند که چگونه فعالیت های روزانه بر کیفیت خواب بیش از 2500 شرکت نماینده استرالیایی ازجمله بچه ها و بزرگسالان، تأثیر می گذارد. محققان برنامه روزانه 24 ساعته شرکت نمایندگان را آنالیز کردند و الگوهای فعالیت آنان را با جنبه های مختلف کیفیت خواب مقایسه کردند.

این تحقیق بر روی چندین فعالیت روزانه ازجمله خواب، نشستن، ورزش سبک و ورزش میانه تا شدید متمرکز شد. محققان ارتباط قوی بین نحوه گذراندن روز و میزان خواب افراد پیدا کردند. این امر هم در خصوص مدت زمان خواب و هم احساس آنان پس از خواب صدق می نماید.

نتایج نشان داد، نحوه انتخاب افراد برای گذراندن وقت خود در طول روز می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت خواب آنان تأثیر بگذارد.

محققان اظهار کردند که اگر بچه ها و بزرگسالان فعالیت بدنی میانه تا شدید را افزایش دهند، احساس خستگی کمتر، مشکل خواب کمتر و خواب با کیفیت بهتری خواهند داشت.

برای بچه ها، میزان خواب و مدت زمانی که در حالت نشسته می گذرانند، برای خواب موثر بسیار مهم است. ورزش سبک نیز در کارایی و ثبات خواب آنان نقش دارد اما لزوماً بر زمان خواب تأثیر نمی گذارد. برای بزرگسالان، ورزش میانه تا شدید تنها فعالیتی است که به طور قابل توجهی با خواب رضایت بخش مرتبط است و نشان می دهد که فعالیت بدنی به ویژه برای سلامت خواب بزرگسالان مهم است.

فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری که ضربان قلب شما را بالا می برد، می تواند کیفیت خواب را به خصوص برای بزرگسالان بهبود بخشد.

اطمینان حاصل کنید که هر شب به میزان کافی بخوابید اما از زیاد خوابیدن اجتناب کنید.

به برنامه خواب پایبند باشید و بدانید که فعالیت بدنی سبک در طول روز، مانند بالا رفتن از پله ها یا انجام حرکات کششی نیز می توانند به الگوی خواب بهتر شما یاری نمایند.

این مطالعه در مجله Sleep Health منتشر شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 اسفند 1402 بروزرسانی: 20 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15860

به "با این راه چاره ساده به آسودگی بخوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راه چاره ساده به آسودگی بخوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید