باید مدال طلای خود را حفظ کنیم، حبیبیان تا انتخابی المپیک می ماند

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی قایقرانی روئینگ مردان و زنان ایران در حالی رقابت های قهرمانی آسیا را به انتها بردند که تمامی نفرات تیم در این مسابقات صاحب مدال شدند و ایران با هفت مدال به کار خود در رقابت های آسیایی کره جنوبی انتها داد.

باید مدال طلای خود را حفظ کنیم، حبیبیان تا انتخابی المپیک می ماند

تیم مردان ایران به سرمربیگری افشین فرزام در این رویداد ظاهر شد و همان طور که فرزام پیش بینی نموده بود مدالهای رنگارنگی را بدست آورد. فرزام امیدوار است که شاگردانش بتوانند سال آینده با همین روند رو به رشد ضمن تکرار مدال های خود پیروز به کسب سهمیه های المپیک 2020 هم بشوند.

افشین فرزام در تبادل نظر با خبرنگاران، گفت: مسابقات قابل قبولی را پشت سر گذاشتیم. تمام کشورهای آسیایی با تیم کامل در این رویداد حضور داشتند و رقبای اصلی ما در دیدارهای انتخابی المپیک در آن شرکت نموده بودند. یک مسابقه با محک جدی آن هم قبل از رقابت های سهمیه المپیک بود که قرار است سال آینده در همین مکان و در همین پیست در کره جنوبی برگزار گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به زمانی که داشتیم توانستیم در یک مقطع کوتاه زمانی به سطح ایده آلی برسیم. بچه ها عملکرد قابل قبولی داشتند و تیم منسجمی تشکیل شده بود. باید از تک تک آنها تشکر کنم که از خودشان مایه گذاشتند و از آن مهمتر اینکه تیم با اخلاقی بودند که این مسئله نقطه قوت ما بود.

سرمربی تیم روئینگ مردان ایران در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد شاگردان خود راضی است و با توجه به مدال ها شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک در این رشته چقدر خواهد بود؟ گفت: مهمترین مسابقه ای که در آن تمرکز داشتیم ماده یک نفره سنگین وزن مردان بود که شاخص ترین سهمیه المپیک در رقابت های قاره ای خواهد بود. سهمیه المپیک در این رویداد باید مدال طلا بگیرد و ما در این رقابت ها توسط بهمن نصیری مدال طلا گرفتیم و باید این مدال را تا سال آینده حفظ کنیم. قطعا کشورهای دیگر روی این ماده برنامه ریزی می نمایند. آنها شناختی روی نفر ما نداشتند و حالا تمرکز می نمایند که مدال طلا را از ما بگیرند. ما باید سطح فنی خودمان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: تمام بچه ها در تمرینات شانه به شانه هم تمرین و رقابت کردند. تمام آنها در تمرینات رکوردهای نزدیک به بهمن نصیری داشتند و این یکی از نکات مثبت تیم ما بود. سطح فنی بچه ها روز به روز به صورت کلی بالا می رود و تا زمان مسابقات انحصارا روی یک نفر حساب باز نمی کنیم.

فرزام پیرامون رقابت های انتخابی المپیک روئینگ در سال آینده نیز گفت: بحث من این است که ما سهمیه المپیک را با کسب بهترین نشان بگیریم. عملا کسب مدال طلای سنگین وزن کار سختی است و باید همین روند را ادامه دهیم. بهمن نصیری تکنیک پذیری و سخت کوشی خوبی دارد و امیدوارم در مسابقات سهمیه ای با عملکرد بهتری ظاهر گردد. همین طور در کوششیم تا تیم دو نفره خوبی را آماده کنیم و بچه ها در یک رقابت خوب با رقبا قرار بگیرند.

در سال کسب سهمیه المپیک هستیم اما عاقل حبیبیان در این رشته دارد تصمیم به خداحافظی از این رشته گرفته است. آیا با تصمیم وی موافقت نموده اید یا خیر ؟ فرزام در پاسخ به این سئوال، گفت: عاقل حبیبیان جزو ورزشکاران بسیار خوب من است که کار خود را در این رشته با من آغاز کرد. وی اولین مدال خود را در سال2013 و زمانی که من مربی بودم گرفت و امیدوارم این مدال برنز آخرین مدالی نباشد که با من گرفته باشد. من با این ورزشکار صحبت نموده ام و قرار است تا مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا ادامه دهیم. حبیبیان به دلیل مسائل خانوادگی و دوری از خانواده این تصمیم را گرفته چرا که به علت اردوهای بلند مدت مجبور است از خانواده دور باشد اما کوشش می کنیم تا مشکل را حل کنیم.

سرمربی تیم روئینگ مردان ایران اعلام کرد: ما توانستیم در همین مدت کوتاه به سطح قابل قبولی برسیم و عاقل حبیبیان تنها چند سانتی متر با حریف ازبک خود فاصله داشت تا مدال برنزش تبدیل به نقره گردد. مطمئن هستم که وی می تواند تا مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک سال آینده به سطح قابل قبول تری دست یابد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7057

به "باید مدال طلای خود را حفظ کنیم، حبیبیان تا انتخابی المپیک می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید مدال طلای خود را حفظ کنیم، حبیبیان تا انتخابی المپیک می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید