ایمپلنت دندان چیست؟

به گزارش کنفرانس هکا، همیشه یکی از بهترین و اولین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است، ایمپلنت دندانی که در فک و لثه قرار می گیرد، همانند یک دندان طبیعی عمل می نماید.

ایمپلنت دندان چیست؟

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، همیشه یکی از بهترین و اولین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت دندان است، ایمپلنت دندانی که در فک و لثه قرار می گیرد، همانند یک دندان طبیعی عمل می نماید. در کاشت ایمپلنت دندان دیگر احتیاجی به تراش سایر دندان های سالم اطراف وجود ندارد.

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت های دندانی یک نوع پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن افراد می باشند، ایمپلنت ها به عنوان یک جایگزین خوب، دائمی به جای یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط متخصصان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از قرار گیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در اطراف ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش خورده و به فک متصل می گردد، برای جوش خوردن ایمپلنت به مدت زمانی تقریباً 3 الی 6 ماه احتیاج است، بعد از جوش خوردن ایمپلنت تاج و روکش دندان بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

کدام ایمپلنت مناسب تر است؟

امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع ایمپلنت برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه نموده است مناسب می باشد به عهده متخصص ایمپلنت می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت ایمپلنت دندان با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن ایمپلنت دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام ایمپلنت برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص ایمپلنت را انتخاب کنید.

آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

جراحی کاشت ایمپلنت دندان معمولان تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین نباید دردی در طول عمل جراحی کاشت ایمپلنت حس بگردد، بعد از اتمام بی حسی و جراحی ناراحتی هایی وجود خواهد داشت که این ناراحتی برای افراد مختلف متفاوت می باشد، می توان گفت دردی که حس می گردد, مانند درد کشیدن دندان است که این درد نیز با داروهای ضد دردی که توسط دندانپزشک تجویز خواهد شد مدیریت می گردد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد، بنابراین ضروری است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز گردد، نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بگردد.

عمر ایمپلنت های دندانی چند سال است؟

ایمپلنت دندان می تواند برای یک عمر و یا مدت زمان کوتاه تر مورد استفاده قرار بگیرد، میزان عمر ایمپلنت دندانها به عوامل مختلفی مانند میزان حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینات و چکاپ های منظم دندانپزشکی، رعایت دستورالعمل های مراقبتی و . . . بستگی دارد.

هزینه ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

تعرفه و قیمت ایمپلنت دندان بسته به محل قرار گیری ایمپلت، شرایط لثه و تعداد ایمپلنت می تواند متفاوت باشد، برای اطلاع از قیمت های دقیق تر ضروری است به دندانپزشکی مراجعه گردد.

محبوبیت ایمپلنت های دندانی

کاشت ایمپلنت دندان بنا به دلایل مختلف مانند طول عمر و استحکام و ثبات بالای ایمپلنت های دندانی دارای محبوبیت بسیاری بوده و جزو محبوب ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، شما نیز اگر دندان تان را از دست داده اید، می توانید با استفاده از ایمپلنت ها جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته تان داشته باشید تا بتوانید به راحتی مسائل مربوط به بی دندانی را رفع کنید.

آدرس سایت دندانپزشکی هروی: https://heravidental.info

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8333

به "ایمپلنت دندان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت دندان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید