ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز دنیا

به گزارش کنفرانس هکا، معمولاً ایستگاه های راه آهن، جزء مکان های مورد علاقه مردم برای گذراندن زمان نیستند اما برخی از ایستگاه های راه آهن وجود دارند که به دلیل معماری شگفت انگیز و زیبایی فوق العاده خود، محبوبیت بالایی دارند، در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز دنیا

1. ایستگاه راه آهن کوالالامپور در مالزی

طراحی این ایستگاه به وسیله آرتور بنیسون هوباک انجام شد و ساخت آن در سال 1917 به خاتمه رسید. این مکان به وسیله ترکیب سبک های مختلف معماری ساخته شده است. در این ایستگاه از معماری عربی، هندی و اروپایی استفاده شده است که این تلفیق معماری، زیبایی این ایستگاه راه آهن را دو چندان نموده است.

البته این مکان بیش از اینکه شبیه به ایستگاه راه آهن باشد، شبیه به کاخی مجلل است که بازدیدنمایندگان و مسافران این ایستگاه را شگفت زده می نماید. با افتتاح ایستگاه مرکزی تازه کوالالامپور، این ایستگاه از نظر مسافرتی استفاده چندانی ندارد، ولی سالانه هزاران جهانگرد را به علت زیبایی و معماری خاص خود، به خود جذب می نماید.

2. ایستگاه راه آهن کانازاوا در ژاپنبا بازگشایی این ایستگاه در سال 1898، توجه معماران زیادی در سراسر جهان به این ایستگاه را ه آهن جلب شد. ایستگاه راه آهن کانازاوا یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین ایستگاه های راه آهن جهان است که امروزه نیز از آن استفاده می گردد. این ایستگاه در سال 2005 بازسازی شد و ورودی گنبدی شکل و ستون های بزرگ بخش داخلی این ایستگاه در همان سال به وسیله معماران ژاپنی ساخته شدند.

3. ایستگاه راه آهن CFM در موزامبیکتنها ایستگاه راه آهن قاره آفریقا در این لیست، ایستگاه CFM در مرکز کشور موزامبیک واقع شده است که به شدت نیز تحت تأثیر معماری پرتغال ساخته شده است. طراحی این ایستگاه راه آهن به وسیله آلفردو آگوستو لیسبو دو لیما، ماریو ویا، و فریرا دا کاستا انجام شد و ساخت آن در سال 1916 به خاتمه رسید.

این ایستگاه مشرف به میدان معروف کارگران است. در این ایستگاه راه آهن مجموعه ای از لوکوموتیو های بخار برای جابه جایی مردم وجود دارد. بعلاوه از این ایستگاه به عنوان محلی برای برگزاری کنسرت ها و نمایشگاه ها نیز استفاده می گردد.

4. ایستگاه راه آهن سیرکچی در ترکیهاین ایستگاه راه آهن که به وسیله معمار، آگوست جاسموند طراحی و ساخته شد در سال 1890 افتتاح شد. در ساخت این ایستگاه راه آهن که در شهر استانبول واقع شده است از تلفیق معماری غربی و شرقی استفاده شده است.

ایستگاه راه آهن سیرکچی در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است. پنجره های شیشه ای و برج های ساعت، این ایستگاه راه آهن را منحصر به فرد نموده اند. از این ایستگاه به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی معروف شهر استانبول نیز یاد می گردد.

5. ایستگاه راه آهن گار دی نور در فرانسهیکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن جهان در شهر پاریس واقع شده است. این ایستگاه که در سال 1864 افتتاح شده است دارای معماری بی نظیری است که زیبایی آن را چند برابر نموده است. این ایستگاه که ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺩﻫﻢ ﭘﺎﺭﯾﺲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺧﻄﻮﻁ ﺭﺍﻩﺁﻫﻦ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ انگلیس، ﺑﻠﮋﯾﮏ، ﺁﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﻫﻠﻨﺪ ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ و سالانه میلیون ها مسافر را جابه جا می نماید.

6. ایستگاه راه آهن آنتورپ در بلژیکدر ساخت این ایستگاه راه آهن که در سال 1905 افتتاح شده است از تلفیقی از سبک های معماری استفاده شده است که بخش عمده طراحی آن به وسیله معمار معروف، لوئیس دلاکنسرای صورت گرفته است. سالن انتظار گنبدی شکل این ایستگاه قطار یکی از زیباترین ساختمان های اروپا به شمار می آید.

طراحی داخلی شیشه ای این ایستگاه به وسیله ژان ون آسپرن صورت گرفته است. معمولا در بیشتر نظرسنجی ها راجع به زیباترین ایستگاه راه آهن در جهان، ایستگاه راه آهن آنتورپ در جایگاه نخست قرار می گیرد.

7. ایستگاه راه آهن آتوچا در اسپانیااین ایستگاه راه آهن که در شهر مادرید واقع شده است در سال 1905 افتتاح شده است. نام این ایستگاه از نام کلیسایی به همین نام گرفته شده است که در مجاورت این ایستگاه واقع شده است.

طراحی این ایستگاه به وسیله آلبرتو دو پالاسیو الیساگن و گوستاو ایفل صورت گرفته است. آنچه ایستگاه آتوچا را بی نظیر می نماید باغ بزرگی است که تقریباً شبیه جنگل کوچکی است که داخل این ایستگاه ساخته شده است.

این باغ به وسیله معمار اسپانیایی رافائل مونئو طراحی شده و صد ها گونه از گیاهان و حیوانات نادر را در خود جای داده است. بعلاوه در این ایستگاه یک بنای یادبود برای قربانیان انفجار های سال 2004 در مادرید وجود دارد.

8. ایستگاه راه آهن سنت پانکرس در لندناین ایستگاه که در تاریخ 1 ﺍﮐﺘﺒﺮ 1868 ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺷﺪﻩ است ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮐﻤﺪﻥ ﻟﻨﺪﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. از زمان افتتاح، این ایستگاه چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است، اما با این حال معماری سنتی و قدیمی خود را حفظ نموده است.

در ساخت ایستگاه راه آهن سنت پانکرس از معماری ویکتوریا استفاده شده است و با آثار هنری زیادی نیز تزئین شده است. قطار قوسی این ایستگاه بزرگ ترین سازه تک قطبی در زمان خود به شمار می رفته است. این ایستگاه را ه آهن تعداد زیادی فروشگاه و رستوران را نیز در خود جای داده است.

9. ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجیتنها ایستگاه راه آهن این لیست که در لیست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، ایستگاه چاتراپاتی شیواجی است که در شهر بمبئی واقع شده است. طراحی این ایستگاه به وسیله فردریک ویلیام استیونز صورت گرفته است که ترکیبی از معماری سنتی مغول و ویکتوریا است و در سال 1888 افتتاح شده است.

البته در گذشته این ایستگاه با نام ویکتوریا ترمینوس شناخته می شده است. ایستگاه چاتراپاتی شیواجی یکی از شلوغ ترین ایستگاه های راه آهن در جهان به شمار می آید که روزانه حدود 3 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

10. ایستگاه راه آهن گرند سنترال در ایالات متحدهاین ایستگاه ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻗﻄﺎﺭ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﻭ ﺷﻠﻮﻍﺗﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻗﻄﺎﺭ ﺷﻬﺮﯼ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1913 ﺗﺄﺳﯿﺲ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﺭﺍﻩﺁﻫﻦ ﺷﻤﺎﻝ نیویورک ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺩﺭ ﺣدود 66 میلیون ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

این ایستگاه راه آهن یکی محبوب ترین جاذبه های جهانگردی در جهان به شمار میرود و سالیانه نزدیک به 20 میلیون جهانگرد از این ایستگاه بازدید می نمایند.

این ایستگاه با 67 راستا، بزرگ ترین ایستگاه راه آهن در جهان به شمار می آید. ساختمان اصلی این ایستگاه در سال 1913 افتتاح شده است. از این ایستگاه در ساخت بسیاری از فیلم ها مانند سری فیلم های پدرخوانده نیز استفاده شده است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12954

به "ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه های راه آهن شگفت انگیز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید