ایران تأثیر کورتون بر درمان کرونا را 3ماه زودتر از انگلیس کشف کرد

به گزارش کنفرانس هکا، دکتر مصطفی قانعی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به تحقیق اخیر انگلیس روی درمان کرونا با استفاده از دگزامتازون، گفت: بر اساس کار تحقیقاتی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله روی بیماران بستری مبتلا به کووید 19 صورت گرفت، 27 اسفند ماه نشان داده شد که ترکیبی از 3داروی پردنیزولن، آزیترومایسین و ناپروکسن می تواند باعث بهبودی سریع تر التهاب ریه، ترخیص زودتر بیماران، افزایش اکسیژن خون و کاهش التهاب در ریه گردد.

ایران تأثیر کورتون بر درمان کرونا را 3ماه زودتر از انگلیس کشف کرد

وی اضافه کرد: نتایج این تحقیق که در اسفندماه انجام شد، از سه هفته قبل بر اساس مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت آغاز و بعد از سرانجام نتایج، اعلام شد.

به گفته وی یعنی تحقیق این موضوع از ابتدای شیوع کرونا بود و این بدین معناست که از ابتدای امر ضایعه التهاب ریه را متوجه شدیم و پروتکل درمانی معین را برای این موضوع ارائه کردیم.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا ادامه داد: 27 اسفندماه مقاله علمی این تحقیق آماده و 15 روز پیش این مقاله پذیرفته شد. اکنون مقاله تحقیق مربوط به اسفند ماه به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه از آن به بعد کار چند مرکزی انجام گرفت که آیا ترکیب سه دارو ضروری است که همراه با دیگر داروها به بیماران تجویز گردد تا اثربخشی آن بیشتر گردد یا نه، گفت: این مطالعه به صورت چهار مرکزی انجام شد و بیش از 100 بیمار مورد تحقیق قرار گرفتند و مطالعه آن وسیع تر بود.

وی ادامه داد: این مطالعه در قم، قزوین و تهران انجام شد که نتایج آن به مجلات معتبر ارسال شده که در دست آنالیز است.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا گفت: در آن تحقیق هم نشان داده شد که این ترکیب به تنهایی در فاز التهاب ریه موجب بهبودی بیماران گردد. این درحالی بود که در پروتکل های درمان امریکا، اروپا تاکید می کردند که از کورتون در درمان التهاب ریه استفاده نگردد.

وی اضافه کرد: اما روز گذشته سازمان بهداشت جهانی تحقیقی از انگلیس منتشر کرد که اولین تحقیقی است که در کشورهای اروپایی صورت گرفته و نتیجه آن را منتشر می نمایند. این تحقیق نشان می دهد که کورتون در فرایند درمان کرونا مؤثر است. این در حالی است که ما 27 اسفند اعلام کردیم و 15 روز پیش هم نتایج این مطالعه پذیرفته شده و اکنون به چاپ رسیده و موجود است.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10928

به "ایران تأثیر کورتون بر درمان کرونا را 3ماه زودتر از انگلیس کشف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تأثیر کورتون بر درمان کرونا را 3ماه زودتر از انگلیس کشف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید