اهمیت به فناوری علت تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، دکتر یونس پناهی امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اعتقاد داریم که تحقیقات و فناروی رصدخانه حوزه سلامت محسوب می گردد و اگر بخواهیم یک تصمیم کلان در حوزه سلامت بگیریم باید بر اساس تحقیقات و نتایج ناشی از آن باشد.

اهمیت به فناوری علت تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی

وی اضافه کرد: در طول سال های گذشته تحقیقات قابل توجهی در کشور در حوزه علوم پزشکی اجرا شده و برنامه ریزی ما در وزارت بهداشت این است که با تقویت فراوری دانش و مرجعیت علمی به سمت فناوری و تحقیقات محصول محور حرکت کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تغییرات ارزیابی در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی گفت: جشنواره تحقیقات و فناوری رازی 25 بهمن ماه 1400 برگزار می گردد و در این جشنواره ارزیابی حوزه فراوری دانش، حوزه فناوری، ارتقاء مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی اعلام می گردد.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه در حوزه کووید هم که به نوعی تهدید سلامت جامعه است تحققات خوبی اجرا شده است که در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی به آن پرداخته ایم.

پناهی تغییر مهم جشنواره رازی را توجه به تحقیقات کاربردی و تمرکز فراوری دانش در راستای حل مساله و تبدیل دانش به محصول برشمرد و گفت: به طور مثال امروز بیماری های مزمن لاعلاج از جمله سرطان ها احتیاج به داروهای متعددی دارند که فراوری یکی از از مواد موثره داروهای خوراکی سرطان به وسیله یکی از محققان برگزیده رازی در سال گذشته صورت گرفته بود.

وی اضافه کرد: بعلاوه نمونه دیگر این موضوع فراوری واکسن با فناوری ها و مبتنی بر پلتفرم های متعدد در کشور است به گونه ای که اکنون 4 واکسن در چرخه سلامت قرار دارند و چند واکسن دیگر هم در مرحله مطالعات بالینی و فاز سه قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت، ارتقاء رشد و توانمندی دانشگاه های علوم پزشکی، اعضای هیات علمی و مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت را از مهترین برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانست.

وی اضافه کرد: 21 هزار هیات علمی در علوم پزشکی 35 درصد فراوری دانش کشور را بر عهده دارند و 50 درصد فناوری های حوزه سلامت از سوی این تعداد هیات علمی انجام می گردد که نشان دهنده توانایی تبدیل دانش به فناوری و ثروت است.

پناهی گفت: ما در وزارت بهداشت با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری توانسته ایم نخبگان را بکار بگیریم که بتوانند دانش را به فناوری تبدیل نمایند.

وی درباره بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی گفت: در این دوره از جشنواره 21 نفر از محققان، محققان جوان، مخترعان که در فراوری فناوری و فراوری دانش برتر بوده اند جوایز دریافت می نمایند. در واقع نسبت به سال گذشته بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: در واقع تغییر جشنواره تحقیقات رازی به جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی نشان دهنده اهمیت فناوری است. در این دوره موضوع دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات کرونا، استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص کووید و برنامه های درمانی حوزه کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی درباره جوایز برگزیدگان جشنواره تحقیقات و فناوری رازی گفت: سطح جوایز را از نظر مبلغ حفظ کردیم و دامنه اش را توسعه داده ایم. تقویت و معرفی و ارتقاء سطح توانمندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله اهداف این جشنواره است. بعلاوه انتظار داریم جوایز از روی عدالت و انصاف به برگزیدگان تعلق پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13220

به "اهمیت به فناوری علت تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت به فناوری علت تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید