انواع ماسک جوانه گندم برای حل هر نوع مسائل پوستی

به گزارش کنفرانس هکا، ماسک جوانه گندم یک تقویت کننده و تغذیه کننده عالی برای مو و پوست است. جوانه گندم غنی از مواد مغذی ضدپیری است که به تصفیه پوست، افزایش آبرسانی و سفت شدن پوست هم یاری می نماید. اگر تا به حال تجربه خرید انواع ماسک صورت را داشته اید یا از ماسک های خانگی استفاده می کنید، حتماً موافقید که گنجاندن یک ماسک در روتین مراقبت از پوست چگونه می تواند به بهبود رنگ پوست، پاکسازی عمیق و لایه برداری از سلول های مرده یاری کند. جالب است بدانید ماسک صورت جوانه گندم علاوه بر تمام این موارد، می تواند به بازسازی بافت پوست، چاقی صورت و برطرف چروک پوست هم یاری کند.

انواع ماسک جوانه گندم برای حل هر نوع مسائل پوستی

همه این ها در حالی است که این ماده حتی پوست را به عنوان یک سد دفاعی با انواع ویتامین ها و مواد مغذی حیاتی تقویت می نماید. به همین علت استفاده از ماسک حاوی جوانه گندم برای داشتن پوستی سالم و زیبا توصیه می گردد. اگر می خواهید بدانید چگونه از این ماده مغذی برای پوست خود بهره ببرید، به خواندن ادامه دهید. در ادامه قرار است علاوه بر آشنایی با مزایای بیشتر این ماده، 10 ماسک مختلف بر پایه جوانه گندم را معرفی کنیم که هر کدام تنها با صرف 10 الی 15 دقیقه وقت در روز، سطح زیبایی و سلامت پوست شما را دگرگون خواهند کرد.

خواص جوانه گندم برای مو

جوانه گندم اگرچه بسیار کوچک است و تنها حدود 3 درصد از گندم را تشکیل می دهد، اما همانند یک نیروگاه تغذیه ای قوی است. علاوه بر آن که می توان جوانه گندم را به صورت خوراکی به بسیاری از مواد غذایی اضافه نمود، استفاده از روغن جوانه گندم برای موها هم بسیار توصیه می گردد. این روغن از زنجیره ای طولانی از اسید های چرب، ویتامین E و اسید لینولئیک یا همان امگا 6 ساخته شده است و در صورت استفاده موضعی روی مو ها می تواند به افزایش نرمی، تقویت فولیکول مو، کاهش ریزش، بهبود دوشاخه شدن مو، ترمیم موهای آسیب دیده از رنگ، حرارت و سایر مواد شیمیایی و جلوگیری از آسیب های ظاهری مو در آینده یاری کند. به همین علت انواع ماسک های مو از جمله ماسک موی بیول عصاره گندم و روغن جوانه گندم را به مواد تشکیل دهنده خود اضافه می نمایند تا سلامت موها تضمین گردد.

خواص جوانه گندم برای پوست

ماسک پودر جوانه گندم ارگانیک فواید بی شماری دارد. از نرم نماینده، مرطوب نماینده و درخشان نماینده پوست گرفته تا تسکین دهنده، بهبود پوست ترک خورده و افزایش شفافیت پوست. جوانه گندم یک نگهبان فوق العاده برای مراقبت از پوست و زیبایی آن است. ویتامین E موجود در آن با خنثی کردن رادیکال های آزاد به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست یاری می نماید و می تواند برای رفع چین و چروک هم مفید باشد. این در حالی است که حاوی انواع ویتامین های B همانند فولات و تیامین هم است که برای تقویت عملکرد پوست بسیار مهم و ضروری هستند.

ترکیب جوانه گندم با دیگر مواد مغذی می تواند مقدار رطوبت، لطافت و جوانی پوست را سریع تر افزایش دهد. به همین علت در ماسک صورت سیلکر مدل جوانه گندم از این ماده به همراه هیالورونیک اسید و نیاسینامید استفاده شده است تا مقدار آبرسانی به پوست چند برابر گردد.

روش تهیه و استفاده از ماسک خانگی حاوی جوانه گندم

برای استفاده از پودر جوانه گندم در روتین مراقبت از پوست می توانید آن را به تنهایی با مقداری آب یا با مواد مغذی دیگر ترکیب نموده و به صورت ماسک های خانگی بهره ببرید. بسته به هدف شما، پودر جوانه گندم قابلیت اضافه شدن به بسیاری از مواد غذایی و روغن های طبیعی را دارد که می تواند جنبه های مختلفی از مسائل پوستی شما را رفع کند. در ادامه اثربخش ترین انواع ماسک های خانگی حاوی پودر و روغن جوانه گندم را معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که برای دریافت نتیجه بهتر از تمام ماسک های معرفی شده باید پیش از استفاده، ابتدا پوست خود را بشویید و کاملا خشک کنید. بعلاوه در سرانجام برای شستن ماسک بهتر است از آب ولرم بهره ببرید و بعد از آن می توانید روال منظم مراقبت از پوست خود مانند استفاده از آبرسان را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر ماسک خانگی جدیدی، آن را روی نواحی ضخیم تر مانند چانه یا پشت مچ دست تست کنید تا از سازگاری آن با پوستتان مطمئن شوید.

1. ماسک جوانه گندم برای چاقی صورت

یکی از راه های ساده برای افزایش حجم و چاقی صورت آن هم به شکلی کاملا طبیعی، استفاده از ماسک های خانگی حاوی جوانه گندم است. ترکیب پودر جوانه گندم با مواد مغذی مختلفی از جمله موز، شیر و ماست، تمام آنچه پوست شما برای جوانی، شفافیت و چاقی صورت می خواهید را برایتان فراهم می نماید. در ادامه طرز تهیه 2 ماسک پودر جوانه گندم برای چاقی صورت آمده است.

ماسک جوانه گندم و موز

برای تهیه این ماسک تنها به 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 1 عدد موز رسیده احتیاج دارید.

نحوه تهیه ماسک

موز رسیده را در یک ظرف کاملا له کنید تا به خوبی یکدست گردد. سپس پودر جوانه گندم را به موز له شده اضافه و مخلوط کنید تا یک خمیر نرم حاصل گردد. ماسک را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید و پس از 15 دقیقه آب کشی کنید.

موز به علت داشتن عنصر سیلیس، یک آبرسان طبیعی به شمار می رود. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های مؤثر موجود در این میوه می توانند به مرطوب کردن و حجیم شدن پوست یاری نمایند. ماسک موز و پودر جوانه گندم می تواند به حبس رطوبت در لایه های پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست بپردازد و در نتیجه به مرور زمان صورت شما را حجیم تر و جوان تر نشان دهد. استفاده منظم از این ماسک بعلاوه می تواند به بهبود بافت کلی پوست، لایه برداری از سلول های مرده و آشکار کردن پوستی صاف تر و درخشان تر هم یاری کند.

ماسک جوانه گندم و شیر

ماسک جوانه گندم و شیر یکی دیگر از ماسک های خانگی مناسب برای چاقی صورت است. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 1 الی 2 قاشق غذاخوری شیر (هر نوع شیر پرچرب یا کم چرب) احتیاج دارید.

نحوه تهیه ماسک

در یک کاسه کوچک، پودر جوانه گندم را با مقدار کافی شیر مخلوط کنید. مقدار شیر نباید به قدری باشد که ماسک شل گردد. بلکه باید خمیری نرم حاصل گردد که قوام داشته باشد. پس از 10 الی 15 دقیقه قرار دادن روی پوست می توانید با آب ولرم ماسک را از صورت خود بشوید.

شیر به علت داشتن پروتئین، پوست را تقویت می نماید. بعلاوه حاوی اسید لاکتیک است که به آرامی پوست را لایه برداری می نماید. شیر در ترکیب با پودر جوانه گندم ممکن است در افزایش حجم گونه ها مؤثر باشد.

ماسک جوانه گندم برای لک صورت

برای از بین بردن لک و ناهماهنگی های رنگ صورت می توان ماسک عسل به همراه جوانه گندم را در روتین مراقبت از پوست خود قرار داد. عسل دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب و مبارزه با باکتری های مولد آکنه یاری کند. بعلاوه موجب شفافیت پوست و بهبود رنگ پوست می گردد. اضافه نمودن عسل طبیعی به مواد مغذی موجود در پودر جوانه گندم می تواند علاوه بر تسکین پوست تحریک شده، به کاهش ظاهر لک ها هم یاری کند.

ماسک جوانه گندم و عسل

برای تهیه این ماسک به 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 1 قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید.

نحوه تهیه ماسک

کافی است در یک کاسه کوچک مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید و آن را به طور یکنواخت روی تمام صورت یا تنها نواحی دارای لک قرار دهید.

جوانه گندم و آب لیمو

ماسک خانگی دیگری که می تواند در کاهش لک و جای جوش مؤثر باشد، ترکیب آب لیمو و پودر جوانه گندم است. لیمو به علت داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین C می تواند در بهبود لک و ناهماهنگی رنگ پوست نقش مؤثری داشته باشد. این ویتامین در پودر جوانه گندم هم وجود دارد. بنابراین ترکیب این دو می تواند ماسک ایدئالی برای از بین بردن لک صورت باشد. این ماسک به 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 1 قاشق چایخوری آب لیمو احتیاج دارد.

نحوه تهیه ماسک

در ظرفی پودر جوانه گندم و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و به صورت یک دست روی صورت قرار دهید.

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که دارای خواص لایه برداری طبیعی هم است. بنابراین ممکن است برای بعضی از انواع پوست تحریک نماینده باشد. اگر ماسک باعث سوزش یا تحریک پوست شما شد، می توانید آن را تنها در نواحی دارای لک را قرار دهید یا به جای آن از ماسک جوانه گندم و عسل بهره ببرید.

ماسک جوانه گندم برای چین و چروک

جوانه گندم به علت محتوای غنی از مواد مغذی، به ویژه ویتامین E از فراوری کلاژن حمایت می نماید و به مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می پردازد. به همین علت موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می گردد، پوست صاف تر و محکم تر می گردد و در نتیجه ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و لک های پیری کاهش می یابند. یکی از ماسک های خانگی مناسب برای بازسازی و جوان سازی پوست، ترکیب گلاب، عسل و پودر جوانه گندم است.

ماسک جوانه گندم و گلاب به همراه عسل

برای تهیه این ماسک به 1 قاشق از پودر جوانه گندم، 1 قاشق عسل و 1 الی 2 قاشق گلاب احتیاج دارید.

نحوه تهیه ماسک

در ظرفی تمام این مواد را ترکیب کنید. سپس به آرامی روی تمام نواحی صورت قرار دهید و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست نگه دارید.

عسل خاصیت مرطوب نمایندگی، بهبود لک و بازسازی سلولی دارد. از طرفی گلاب هم به سفت شدن پوست یاری می نماید و ظاهری جوان تر به آن می بخشد. بعلاوه دارای خواص تسکین دهنده ای است که می تواند به کاهش التهاب و تحریک پوست یاری کند. این ماسک برای انواع پوست مناسب است و می تواند به طور منظم به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست شما استفاده گردد.

ماسک آووکادو به همراه روغن جوانه گندم

آووکادو منبعی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب لازم است که آن را به یک میوه ضدپیری و محافظ پوست در برابر آفتاب سوختگی تبدیل می نماید. ترکیب آن با روغن جوانه گندم می تواند به عنوان ترکیبی جوان ساز برای پوست عمل کند.

نحوه تهیه ماسک

تنها احتیاج است برشی از آووکادو را به خوبی له نموده و با کمی روغن جوانه گندم مخلوط کنید. این ترکیب فوق العاده را روی تمام پوست خود قرار داده و پس از مدت زمان 15 دقیقه بشویید.

برای جلوگیری از چروک صورت، بعلاوه می توانید روغن جوانه گندم را به تنهایی هم بهره ببرید. اگر به طور منظم از این روغن برای مرطوب کردن پوست خود بهره ببرید یا به ماسک های مختلف خانگی خود اضافه کنید، علایم پوست خشک، دارای چین و چروک و خطوط ریز ممکن است در عرض چند هفته از بین بروند. برترین زمان استفاده از روغن جوانه گندم، پیش از خواب است. مقدار کمی از آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید تا روز بعد روی صورت بماند تا لایه های پوست شما تمام مواد مغذی آن را به خود را جذب کند.

ماسک جوانه گندم برای سفید شدن پوست

استفاده از جوانه گندم می تواند به مرور سبب افزایش شفافیت و درخشندگی پوست گردد. اما برای تسریع روند سفید شدن پوست، بهتر است با مواد طبیعی لایه بردار ترکیب گردد.

جوانه گندم و گوجه فرنگی

تنها قرار دادن ترکیب 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم با برشی از گوجه فرنگی رسیده روی پوست می تواند صورت شما را به طرزی ملایم اما مؤثر، لایه برداری و در نتیجه شفاف کند. توجه داشته باشید که قرار دادن گوجه فرنگی روی پوست می تواند کمی سوزش یا خارش به همراه داشته باشد. در صورتی که پوست شما توانایی تحمل این ماسک را نداشت، باید استفاده از آن را متوقف کنید.

نحوه تهیه ماسک

گوجه فرنگی رسیده را له کنید و با پودر جوانه گندم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بهتر است بیشتر روی نواحی دارای رنگدانه های ناهماهنگ، جوش یا لک های تیره تمرکز کنید.

گوجه فرنگی حاوی اسید های طبیعی و آنتی اکسیدان هایی است که به لایه برداری و شفافیت پوست، سفیدی، به تاخیر انداختن پیری پوست و حتی کاهش ظاهر لک های تیره یاری کند.

جوانه گندم به همراه عسل و آب لیمو

روشی دیگر برای سفید شدن پوست آن است که 1 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید.

نحوه تهیه ماسک

در یک کاسه کوچک تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. اگر مخلوط خیلی غلیظ است، می توانید چند قطره گلاب هم به ترکیب اضافه کنید یا چند قطره لیموی بیشتر بریزید تا غلظت آن تنظیم گردد.

اسید طبیعی آب لیمو دارای خواص سفید نمایندگی پوست و لایه برداری است. آب لیمو می تواند به بهبود ناهماهنگی رنگ پوست هم یاری کند. از طرفی عسل طبیعی یک شفا دهنده پوست است که در ترکیب با ماده ای مغذی همانند پودر جوانه گندم می تواند در از بین بردن سلول های مرده و تصفیه پوست مؤثر باشد. در نتیجه این ماسک بافت کلی پوست را بهبود می بخشد.

ماسک جوانه گندم با ماست یک ماسک همه کاره

ماست به علت داشتن روی، اسید لاکتیک، کلسیم و ویتامین B یکی از برترین مواد طبیعی برای بهبود مسائل پوستی است. تمام مواد مغذی موجود در ماست، دوست دار پوست هستند. این یعنی ماسک حاوی ماست برای انواع پوست حتی پوست های حساس هم مناسب است.

ماسک جوانه گندم و ماست می تواند یک درمان چندکاره ارائه دهد که نه تنها پوست را آبرسانی و تغذیه می نماید، بلکه موجب بهبود بافت و ظاهر کلی آن هم می گردد. مثلا اسید لاکتیک ماست به همراه آنتی اکسیدان های جوانه گندم، به لایه برداری پوست و افزایش شفافیت صورت می پردازند. ماسک جوانه گندم و ماست و گلاب می تواند به عنوان یک مرطوب نماینده طبیعی عمل کند و بعلاوه به جلوگیری از تیرگی، کدری و لک صورت یاری می نماید. بعلاوه ماسک جوانه گندم و ماست برای چاقی صورت یک ماسک محبوب است و به مقدار کافی ملایم است که بگردد روزانه از آن استفاده کرد.

نکات ضروری

پودر جوانه گندم یک ماده همه کاره است که طیف گسترده ای از فواید را برای پوست ارائه می دهد. چه در پی آبرسانی، تغذیه، تسکین، افزایش زیبایی یا محافظت از پوست خود باشید، ترکیب پودر جوانه گندم در روتین مراقبت از پوست می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اما در استفاده از آن به عنوان ماسک صورت باید 4 نکته را رعایت کنید؛

  1. در حالی که ماسک های حاوی پودر جوانه گندم می توانند فواید مختلفی برای پوست داشته باشند، لازم است که با احتیاط از آن ها بهره ببرید. استفاده مکرر از ماسک ها می تواند پوست را بیش از حد تحریک نمایند و منجر به حساسیت، قرمزی یا حتی جوش بیشتر شوند. لازم است که به پوست خود زمان استراحت و بهبودی بدهید.
  2. به جای استفاده روزانه از ماسک های جوانه گندم که حاوی مواد اسیدی همانند لیمو هستند، آن ها را یک یا دوبار در هفته در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید.
  3. پس از استفاده از ماسک های خانگی، حتما مرطوب کردن پوست و محافظت در برابر نور خورشید را نباید فراموش کنید.
  4. هنگام استفاده از ماسک های خانگی، مداومت مهم است. بنابراین برای دریافت برترین نتیجه، سعی کنید به طور منظم از این ماسک ها بهره ببرید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: stylesatlife, lylakwonders, mirahbelle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اسفند 1402 بروزرسانی: 22 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15958

به "انواع ماسک جوانه گندم برای حل هر نوع مسائل پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ماسک جوانه گندم برای حل هر نوع مسائل پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید