انهدام باندهای بین المللی موادمخدر با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در عملیات مشترکی با پلیس امارات، عمان و عربستان توانستیم باندهای بزرگی از قاچاقچیان مواد مخدر را منهدم کنیم.

انهدام باندهای بین المللی موادمخدر با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم بازدید وابستگان نظامی کشورهای مختلف مقیم تهران از دانشگاه علوم انتظامی امین ضمن خیرمقدم به آنها گفت: خوشحایم که در آستانه هفته نیروی انتظامی فرصتی ایجاد شده تا وابستگان نظامی و انتظامی کشورهای خارجی مقیم تهران از فعالیت ها و توانمندی های پلیس ایران بازدید نمایند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فرصت هفته نیروی انتظامی برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم گفت: ما در این هفته از فرصت استفاده می کنیم تا بتوانیم ارتباط نیروی انتظامی را با مردم بیشتر کنیم چرا که برقراری امنیت بدون ارتباط با مردم امکانپذیر نیست. نیروی انتظامی بخش های تحقیقاتی متعددی را در رابطه با برآورد با مطالبات اجتماعی دارد لذا کوشش داریم جوابگوی هر چه بهتر احتیاجهای امنیتی و مطالبات مردم باشیم.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار هفته پلیس در سال 92 مطرح کرد: شعار سال جاری پلیس در هفته نیروی انتظامی عناصر تشکیل دهنده اقتدار پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه نمود: شعار مردمداری نشان دهنده آن است که نیروی انتظامی خدمتگزار مردم است و ما موظفیم محصولات خودمان را در حوزه نظم و امنیت به مردم ارائه کنیم و آنچه رابطه ما را با مردم مشخص و مشخص می نماید قانون و قانونمداری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرایط امروز باعث شده تا مجرمان از فناوری های پیشرفته برای تجاوز به مردم استفاده نمایند تاکید نمود: پلیس باید در بحث دانش، اطلاعات، برآوردهای تسهیلات و همچنین استفاده از ابزارها و فناوری های نوین به روز باشد. لذا نیروی انتظامی در سال های اخیر حرفه ای سازی را در ساختار خودش قرار داد.

احمدی مقدم پلیس را ناصح و معلم اجتماعی خواند و اضافه نمود: با توجه به این وظیفه کاربرد قدرت تنها در بستر محدود افرادی است که حاضر به تمکین از قانون نیستند. نیروی انتظامی باید بتواند مسائل خود را به صورت عملی حل و فصل نماید. مراکز تحقیقاتی متعدد در این نیرو با توجه به این هدف است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به سابقه تشکیل نیروی انتظامی اشاره نمود و گفت: چند سال پیش نیروی انتظامی از ادغام ژاندارمری، مرزیانی و کمیته های مردمی انقلاب اسلامی تشکیل شد و مسائل ابتدایی این نیرو به دلیل گذار از این دوره ادغام بود.

وی تاکید نمود: امروز نیروی انتظامی یک مجموعه مسنجم است که به سرعت در جهت پیشرفت و ترقی واقع شده است.

احمدی مقدم بر توانمندی نیروی انتظامی تاکید نمود و گفت: ما امروز در عرصه تامین احتیاجمند ی ها و توانمندی های خودمان در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری تقریبا متکی به خودمان هستیم و تنها واردات ما در این حوزه در بخش کوچکی از سخت افزارهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرکز تربیت سگ های پلیس، مرکز فراوری اسناد الکترونیکی و یگان های ضد تروریسم ایران در منطقه بی نظیر است گفت: یگانهای ضد تروریسم ما در سال های اخیر همیشه پیروز بودند و در حادثه گروگانگیری شهروند چینی شاهد بودیم که علاوه بر کشته شدن گروگانگیرها گروگان سالم رها شد.

احمدمقدم اضافه نمود: ما در نیروی انتظامی 120 سامانه و زیرسامانه اتوماتیک داریم که این سامانه ها از بخش های اداری، تا بخش های لجسیتگی، پشتیبانی و خدماتی را شامل می گردد.

فرمانده نیروی انتظامی کنترل مرزهای کشور را از توانمندی های پلیس دانست و تاکید نمود: با اینکه مرزهای ایران کانون ناامنی است ما توانسته ایم کنترل خوبی را در مرزها دشته باشیم و امروز در بیش از 85 درصد از مرزها استقرار یافته ایم.

وی در ادامه اضافه نمود: ما در کنترل مرزها از سامانه های الکترونیکی، راداری، اپتیکی و همچنین کانال ها، سیم خاردارها و موانع دیگر استفاده کردیم و این سرمایه گذاری پلیس در مرزبانی باعث شده است تا جهت ترانزیت مواد مخدر عوض گردد.

احمدی مقدم امنیت را موضوعی جهانی خواند و گفت: ما خود را بی احتیاج از انتقال تجارب به کشورهای دیگر نمی دانیم و هیچ کشوری به تنهایی قادر به ایجاد امنیت خود نیست و اگر کشوری تصور کند که می تواند ناامنی را به کشور دیگری تحمیل کند و خودش مصون بماند باید بداند که در آینده ای نزدیک با مسائل امنیتی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه به همکاری پلیس ایران با کشورهای همسایه اشاره نمود و گفت: ما در عملیات مشترکی با پلیس امارات، عمان و عربستان توانستیم باندهای بزرگی از قاچاقچیان مواد مخدر را منهدم کنیم.

وی در پایان با اعلام آمادگی همکاری پلیس با دیگر کشورها گفت: نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری با کشورهای دیگر آماده است و درب های پلیس به روی کشورهای دیگر باز است تا بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم و در صورت لزوم تجارب خودمان را نیز در اختیار آنها قرار دهیم.

در این مراسم یگانهای ویژه نیروی انتظامی گوشه ای از توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5508

به "انهدام باندهای بین المللی موادمخدر با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باندهای بین المللی موادمخدر با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید