انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از مواضع خصمانه امارات

به گزارش کنفرانس هکا، در پی برگزاری نشست خبری سخنگوی نیروهای حفتر در ابوظبی، دولت وفاق ملی لیبی مواضع خصمانه امارات در قبال این دولت را محکوم کرد.

انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از مواضع خصمانه امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از مواضع خصمانه اخیر امارات علیه این دولت انتقاد کرد.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود که حضور یکی از شبه نظامیان و حامیان حکومت نظامی و مخالف دموکراسی در یک کشور بیگانه بیانگر نقض حاکمیت ملی لیبی است.

این شورا تاکید نمود: انتظار می رفت که بعد از تعیین شدن اهداف متجاوزان و بر ملا شدن دروغ های آنها کشورهای حامی متجاوز از مواضع خود عقب نشینی و برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم لیبی کوشش می کردند.

لازم به ذکر است که سخنگوی گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در نشستی خبری در امارات تاکید نمود که نبرد در لیبی سیاسی نیست بلکه برای مبارزه با تروریسم است.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر که از سوی بعضی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می گردد، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به زعم خود آنجا را از عناصر تروریست پاکسازی نمایند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از شروع کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر غدامس برگزار گردد شروع شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته شروع شده است بیش از یک هزار نفر کشته و 5500 نفر نیز زخمی شده اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5679

به "انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از مواضع خصمانه امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دولت وفاق ملی لیبی از مواضع خصمانه امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید