انتصاب 5 سفیر جدید در ازبکستان

به گزارش کنفرانس هکا، سفیر جدید عمان، قرقیزستان، ترکیه، اندونزی و قزاقستان استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور ازبکستان کردند.

انتصاب 5 سفیر جدید در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، احمد بن سعید الکثیری سفیر جدید عمان، ابراهیم جونس اف سفیر جدید قرقیزستان، میحمت سوریا سفیر جدید ترکیه، سوناریو کارتادیناتی سفیر جدید اندونزی و درحان ساتب آلدی سفیر جدید قزاقستان استوارنامه خود را تقدیم شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان کردند.

میرضیایف در این دیدار به سفرای کشورهای خارجی تبریک گفت و برای آنان در انجام ماموریت دیپلماتیک آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود به ابعاد کلیدی همکاری های متقابل و پرثمر با کشورهای خارجی اشاره نمود.

شوکت میرضیایف گفت: ازبکستان و عمان را دوستی و ارزش های مذهبی مشترک به یکدیگر متصل می نماید، ما عمان را به عنوان یک کشور دارای صندلی مناسب در منطقه تلقی می کنیم.

رئیس جمهور ازبکستان بر کوشش مشترک برای توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و عمان تاکید نمود.

میرضیایف با اشاره به روابط ازبکستان و قرقیزستان گفت: سال های اخیر بین ازبکستان و قرقیزستان گفت وگوهای باز و قابل اعتماد در سطح روسای جمهور صورت گرفته و شراکت راهبردی 2 کشور با سرعت گسترش می یابد.

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به روابط ازبکستان و ترکیه نیز گفت: ترکیه از ظرفیت های بزرگ سیاسی، مالی و فکری برخوردار است.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر روابط همه جانبه ازبکستان و ترکیه مبنی بر احترام متقابل جنبه شراکت راهبردی کسب نموده و هم اکنون طرح های بزرگ مشترک در زمینه های مالی و بازرگانی، سرمایه گذاری و انسانی اجرا می گردد.

میرضیایف تاکید نمود: توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه به برگزاری نخستین نشست شورای همکاری های راهبردی ازبکستان و ترکیه در سطح عالی یاری خواهد نمود.

همچنین رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به اینکه اندونزی همکار ازبکستان در آسیای جنوبی شرقی می باشد، گفت: هم اکنون مبادلات بازرگانی بین 2 کشور افزایش یافته و برنامه ها و طرح های مشترک در زمینه های مختلف از جمله در زمینه گردشگری اجرا می گردد.

میرضیایف همچنین بر اهمیت گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل در حوزه های سیاسی، مالی و بازرگانی، نوآوری و فرهنگی و آموزشی بین ازبکستان و اندونزی تاکید نمود.

وی با اشاره به روابط ازبکستان و قزاقستان گفت: امروز ازبکستان و قزاقستان برای گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه توجه خاصی دارند.

میرضیایف اظهار اطمینان کرد نخستین سفر رسمی قریب الوقوع قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان به ازبکستان روزهای 14 و 15 آوریل امسال میلادی به تعمیق بیش از پیش همکاری های راهبردی یاری کند.

رئیس جمهور ازبکستان در سرانجام ابراز امیدواری کرد که تجربه حرفه ای و دانش سفرای جدید در انجام موفقیت آمیز ماموریت دیپلماتیک آنان مبنی بر تحکیم روابط محبت آمیز و همکاری های متقابل یاری می نماید.

سفرای کشورهای خارجی نیز از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان تشکر و تاکید نمودند که تمام کوشش خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه با ازبکستان به کار خواهند برد.

انتهای پیغام/ح

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2706

به "انتصاب 5 سفیر جدید در ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب 5 سفیر جدید در ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید