المپیاد جهانی مهارت کازان به سیما می آید، توجه شبکه آموزش به مهارت آموزی

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر شبکه آموزش صبح امروز با معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تفاهم نامه ای مشترک امضا کرد.

المپیاد جهانی مهارت کازان به سیما می آید، توجه شبکه آموزش به مهارت آموزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه هفت سیما، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش صبح امروز شنبه (22 تیرماه) با سلیمان پاک سرشت ـ معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی ـ تفاهم نامه ای را امضا کردند.

احمدی افزادی در ابتدای جلسه درباره این تفاهم نامه مشترک که امروز امضا شد، اعلام کرد: در دوره جدید، شبکه آموزش از شبکه آموزش محور صرف به شبکه ای مهارتی تغییر رویکرد داده است. این رویکرد که مثلاً به چه مهارت هایی باید بپردازیم و چه مهارت هایی را باید کسب کنیم دغدغه امروز ماست.

وی افزود: رسانه ملی و به طور خاص شبکه آموزش از شعار آموزشی به شعار مردم، آموزش و مهارت حرکت نموده است تا بدانیم چگونه دانایی به توانایی و خواستن به توانستن تبدیل می گردد.

احمدی افزادی توضیح داد: رسانه ملی با این منظور که بتواند تاثیرگذاری قوی تری داشته باشد ستاد راهبردی برنامه های مهارت آموزی را تاسیس نموده است. شبکه یک، دو، کودک و امید به عنوان همراه این شبکه هستند و سایر شبکه ها هم در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه های مورد نظر با این رویکرد توضیح داد: ما بیش از 35 عنوان برنامه در نظر گرفتیم. این 35 برنامه که پخش آنها از ابتدای تابستان آغاز شده است بیش از 7 هزار دقیقه خواهند بود. ما جلسات متعددی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گذاشتیم تا برنامه مشترکی برای مخاطب تعریف کنیم.

در ادامه سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون نیز در سخنانی عنوان نمود: فکر می کنم دیگر بهانه ای برای نپیوستن به این جریان ملی وجود ندارد. این ورود صداوسیما در موضوع مهارت آموزی فرصت مبارکی است. مهارت آموزی حوزه مغفولی در کشور ما بوده است و تاکنون توجه کافی به این حوزه ننموده ایم.

پاک سرشت با اشاره به این تفاهم نامه مشترک با شبکه آموزش عنوان نمود: حوزه مهارت آموزی حوزه ای اطلاعاتی و محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف های این چنینی است. مردم باید بدانند مشاغلی که در آینده به وجود می آیند متکی بر مهارت هستند و نهاد و یا نظام آموزشی مهارتی می تواند به این نیازها پاسخ دهد.

وی یادآور شد: کشورهای منطقه به شدت در حال سرمایه گذاری روی آموزش مهارتی هستند و باید مساله توجه به مهارت آموزی قدری عمیق تر صورت بگیرد. اکنون هم بناست با شبکه آموزش برنامه مشترکی را آغاز کنیم که به شکل منسجمی در کارگاه های مراکز فنی سراسر کشور آغاز شده است.

احمدی افزادی نیز گفت: سیاست جدید ما با راهبرد آقای علی عسکری، رییس سازمان صداوسیما آغاز شد. او دستور اکید داد که از آموزش صرف علمی به سمت آموزش های مهارت محور برویم و این رویکرد دایمی ما خواهد بود.

وی اضافه نمود: ما طبق این تفاهم نامه بنا داریم تمامی کسانی را که از طرح ملی مهارت آموزی مدرک خواهند گرفت مورد رصد سازمان فنی قرار بگیرند و با همکاری سازمان بیش از 199 کاررشته احصا نموده ایم که می توانیم براساس آن کار رسانه ای انجام دهیم.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به المپیاد جهانی مهارت در کازان روسیه اعلام کرد: ما امروز فقط در بحث ورزش مانده ایم اما المپیاد جهانی مهارت کازان که در روسیه برگزار می گردد دروازه ای برای ورود به مهارت هاست که قرار است در شبکه به این المپیاد بپردازیم.

وی در خاتمه گفت: رویکرد ما در این بحث برنامه ای مستمر و همیشگی است که فصل تابستان آغازگر این حرکت بود.

در خاتمه این جلسه تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شبکه آموزش امضا شد.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4159

به "المپیاد جهانی مهارت کازان به سیما می آید، توجه شبکه آموزش به مهارت آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیاد جهانی مهارت کازان به سیما می آید، توجه شبکه آموزش به مهارت آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید