البیت قطر زیباترین ورزشگاه فوتبال در دنیا !؟

به گزارش کنفرانس هکا، با وجود حواشی و تردیدهایی که در خصوص برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در قطر وجود دارد، مسئولین این کشور در حال آماده کردن خود برای این رویداد بزرگ ورزشی هستند.چندی پیش کمیته عالی تامین و نوسازی قطر طرح دومین استادیوم فوتبال جام جهانی 2022 قطر را رونمایی کرد. استادیوم البیت با 60 هزار نفر ظرفیت واقع در شهر الخور. پایگاه اینترنتی آرک دیلی، تصاویر و توضیحاتی از این استادیوم منتشر نموده است.

البیت قطر زیباترین ورزشگاه فوتبال در دنیا !؟

طراح این استادیوم، گروه معماری ناشناخته قطری با نام دارالهندسه است. با وجود ناشناخته بودن این گروه معماری، باید اعتراف کرد که این استادیوم طرحی بسیار زیبا و خیره کننده دارد.طبق گفته طراحان، مبنای طراحی این استادیوم بر اساس مفهومی کاملاً قطری و بر مبنای تاریخ و فرهنگ غرورآفرین قطر بوده و شکل آن برداشتی است از بیت الشعار که چادرهایی به رنگ سیاه و سفید بودند که توسط عشایر قطری استفاده شده و نماد مهمان نوازی آنان از مسافران در حال گذر از کویر بودند.

البیت، در محله تازه تاسیس البیت، واقع در شهر الخور ساخته خواهد شد. محله الخور، بزودی مجهز به فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای شده و در آن فضای سبز جهت قدم زدن، ورزش و همچنین پیست دوچرخه سواری و اسب سواری اهالی و مهمانان ساخته خواهد شد.

استادیوم البیت، یکی از میزبانان بازی های نیمه نهایی جام دنیای خواهد بود. ضرفیت پیش بینی شده آن برای بازی های جام دنیای 60 هزار نفر خواهد بود. البته پس از خاتمه جام دنیای، از جایگاه های آن کاسته شده و ضرفیت آن به 32 هزار نفر خواهد رسید.

جایگاه های جداشده پس از این کاهش ضرفیت، جهت گسترش و اشاعه فرهنگ فوتبال به کشورهای دیگر اهدا خواهد شد.ساخت این استادیوم نمونه شاخص یک بنای معماری با رعایت همه استانداردهای انرژی و زیست محیطی و … است. این استادیوم گواهی نامه بین المللی زیست محیطی LEED را داشته و همچنین گواهی نامه استاندارد توسعه پایدار GSAS را نیز دریافت نموده است. پس از کشته شدن یکی از کارگران (بخوانید برده ها) در پروژه ساخت استادیوم الوکره، استاندارد استفاده از نیروی کار نیز برای ساخت این استادیوم لحاظ شده است.

باوجود تمام حواشی ها و شاید دلخوشی نداشتن های ما ایرانی ها از قطر، باید اعتراف کرد که استادیوم فوتبال البیت، به جرأت زیباترین بنای ورزشی در دنیا است. به نظر شما زیباترین استادیوم فوتبال در دنیا کدام استادیوم است؟

منبع :فارنت

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: لست سکند
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8032

به "البیت قطر زیباترین ورزشگاه فوتبال در دنیا !؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البیت قطر زیباترین ورزشگاه فوتبال در دنیا !؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید