اقامتگاه های موقت، مانع ورود 100 نفر به زندان

به گزارش کنفرانس هکا، ربیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با راه اندازی اقامتگاه های موقت در کرمان از ورود 100 نفر به زندان جلوگیری شده است.

اقامتگاه های موقت، مانع ورود 100 نفر به زندان

به گزارش خبرنگار ، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز به مناسبت 7 اسفند روز وکیل مدافع در ملاقات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: برای اولین بار در کشور با راه اندازی اقامتگاه های موقت، طی یک ماه گذشته، 100 نفر تحت قرار کفالت و وثیقه از ورودشان به زندان جلوگیری به عمل آمده است.

او اضافه کرد: از جامعه وکلا انتظار داریم، بیش از گذشته در زمینه برقراری صلح و سازش در پرونده های قضایی به دستگاه قضایی کمک رسانند.

موحد بیان داشت: هم در سیستم قضایی و هم در جامعه وکالت، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان تحقق و اجرای عدالت است، فاصله زیادی داریم.

او منظور از تحول در قوه قضاییه را شناسایی مسائل به صورت علمی و دقیق عنوان نمود و گفت: با مدیریت صحیح به دنبال رفع کردن موانع و حل مسائل هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: وکیل، وقتی در مقام دفاع است، واقعا باید مستقل دفاعیاتش را از موکل انجام دهد و براساس موازین عدالت و دادرسی، منصفانه می تواند دفاع کند و حرف موکل خود را به اثبات برساند.

او با اشاره به اینکه نظارت قوه قضاییه باید به گونه ای باشد که استقلال وکیل را تامین کند، اضافه کرد: نظارت یک بحث مهم و جدی است تا یک مجموعه بتواند در جهت صحیح خود حرکت کند.

موحد توضیح داد: اگر سلامت دستگاه قضایی مهم است، نمی توان سلامت اجزای وابسته همچون کانون وکلاء و کارشناسان رسمی و ضابطین قوه قضاییه را نادیده گرفت؛ بنابراین، هرکجا فسادی مشاهده گردد با قاطعیت برخورد می کنیم.

او بیان نمود: قضات به دنبال کشف حقیقت هستند و هر مانعی که باعث جلوگیری از کشف حقیقت گردد از آن بیزاری می جویند.

رییس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر اینکه اقتضای جامعه می طلبد به سمت صلح و سازش حرکت کنیم، اضافه کرد: همیشه باید کوشش کنیم منافع عمومی جامعه را بر منافع شخصی و منفعت های زودگذر ترجیح دهیم.

او گفت: دستگاه قضایی به دنبال تعامل سازنده با جامعه وکالت و کارشناسان در جهت حل مسائل حقوقی و قضایی مردم است.

موحد گفت: دادگستری استان کرمان آمادگی دارد از وکلایی که در جهت صلح و سازش کوشش می نمایند، قدردانی و آن ها را به جامعه معرفی کند.

س

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8767

به "اقامتگاه های موقت، مانع ورود 100 نفر به زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های موقت، مانع ورود 100 نفر به زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید