کمپینگ؛ معنای متفاوتی از سفر (بخش اول)

به گزارش کنفرانس هکا، اگر اهل سفر کردن هستید و سفرهای تجملی و گران قیمت ذایقه تان را سیراب و جیب های تان را خالی نموده است، وقت آن رسیده است که نوعی دیگر از سفر را که به کمپینگ معروف است را امتحان کنید.

در این نوع سفرها شاید رفاه و آسودگی سفرهای هتلی را نداشته باشید اما در عوض قسمت ماجراجویی اش بسیار بیشتر بوده و با چیزهایی در این سفرها روبرو می شوید که می توان گفت هرگز کسی در سفرهای راحت و آسوده هوایی و اقامت در هتل های گران قیمت تجربه نخواهد کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر در خصوص این نوع سفرها بدانید.

کمپینگ؛ معنای متفاوتی از سفر (بخش اول)

کمپینگ چیست ؟

در کل کمپینگ یک فعالیت سرگرمیی در فضای باز است که ممکن است شامل یک نفر و یا چندین نفر باشد. افراد در این نوع سفرها، در فضایی خارج از محل زندگی خود اقدام به برپایی چادر و یا خانه های موقت کنند. البته بعضی مواقع اگر در پارکی چادرتان را علم کنید می گویند به کمپینگ رفته اید اما درواقع کمپینگ زمانی به حقیقت می پیوندد که اقامت تان در فضای طبیعت و دور از محل سکونت تان باشد .

کمپینگ در اصل پیک نیکی است که مدت زمان بیشتری دارد و شامل حداقل یک 1 روز کامل و صبح کردن شب در همان محل می گردد. شما در تمامی فصول و با توجه به امکانات تان می توانید کمپینگ را انجام دهید.

کمپینگ می تواند اشکال مختلفی داشته باشید. به طور مثال اگر چادری برپا کنید و شب را در همان جا بگذرانید در واقع شما یک کمپینگ را تجربه نموده اید. البته در قرن 20 یک سری کمپینگ های لوکس نیز رواج یافت که در تورهای سافاری انجام می شوند. در این کمپینگ ها مسافران بعد از گذراندن یک روز کامل در طبیعت بکر و وحشی برای استراحت و خوابیدن وارد چادرهایی مجلل و بزرگ می شوند که تمامی امکانات را در خود دارند اما به نظر شما واقعا می توان نام این تجربه را کمپینگ گذاشت؟

از قرن بیستم، کمپ زنی میان مردم محبوب شد و روز به روز افراد بیشتری به آن روی آوردند. با توسعه بیشتر زندگی شهری و دور شدن انسان ها از طبیعت، مطمئنا شاهد افزایش افراد علاقه مند به کمپینگ خواهیم بود.

معنی کمپینگ یا کمپ زنی

در لغت، کمپینگ این گونه تعبیر می گردد که اگر سرگرمی شما در فضایی باز انجام شده و به نوعی در آن محل اقامت داشته باشید کمپینگ نموده اید. بعضی علاقه دارند برای کمپینگ به دل طبیعت بروند. بعضی نیز سعی می کنند کمپینگ خود در نزدیکی محلی که بتوانند احتیاج هایی چون تهیه غذا، دارو و … را رفع سازند، تجربه کنند.

کمپینگ می تواند همراه با پیاده روی، قایقرانی، کوهنوردی، ماهیگیری و شکار باشد که لذت بیشتری را نصیب ما می نماید. البته سلیقه ها و خواسته ها کاملا متفاوت می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13395

به "کمپینگ؛ معنای متفاوتی از سفر (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپینگ؛ معنای متفاوتی از سفر (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید