افزایش 2 برایری حجم دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال زراعی

به گزارش کنفرانس هکا، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در مورد تأثیر بارش ها در احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به بارش های اخیر در حال حاضر بالای 4 میلیارد متر مکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد که نسبت به ابتدای سال زراعی که یک میلیارد و 900 میلیون متر مکعب بود بیش از دو برابر شده است.

افزایش 2 برایری حجم دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال زراعی

به گزارش خبرنگاران، پیمان آرامون در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای طرح احیای دریاچه ارومیه که در مجتمع شمس ارومیه برگزار گشت اضافه نمود: برای امسال 500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شده که تاکنون 50 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

آرامون، برپایی نمایشگاه دستاوردهای احیای دریاچه ارومیه را گامی مهم در جهت آگاهی بخشی به مردم دانست و توضیح داد: هدف نمایشگاه منعکس کردن عملکرد دولت در طول چهار سال تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه در 9 محور اساسی از سال 93 تا کنون 3 هزار و 645 میلیارد تومان برای اجرای طرح های احیا هزینه نموده گفت: اجرای پروژه های انتقال آب، لایروبی مسیل ها، سر دهنه سازی، احداث تصفیه خانه و راهنمایی پساب ها از جمله اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در بحث فرهنگ سازی در صرفه جویی است.

وی اظهار کرد: به وسیله فرهنگ سازی در سال 97 بیش از 10 میلیون مترمکعب آب در استان صرفه جویی شد که گام مهم در احیای دریاچه ارومیه بود.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از شروع به کار نخستین نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، فرهاد سرخوش در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای احیای دریاچه ارومیه که در مجتمع شمس ارومیه برگزار گشت اضافه نمود: این نمایشگاه با حضور تمامی استان های حوضه آبریز دریاچه ازجمله آذربایجان غربی و شرقی و کردستان در 48 غرفه به مدت یک هفته دایر است.

سرخوش با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تمامی سازمان هایی که به نوعی در احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تاکنون نقش داشته اند حضور دارند توضیح داد: هدف اصلی این نمایشگاه اطلاع رسانی به مردم در مورد فعالیت های صورت گرفته ستاد برای احیا دریاچه و فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات کم آب بر به جای استفاده از محصولات پر آب بر است.

وی، تراز دریاچه ارومیه را هزار و 274 سانتی متر بیان کرد و خاطر نشان کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با توجه به بارش های اخیر 98 سانتی متر افزایش یافته است.

سرخوش در مورد وسعت فعلی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه 3 هزار 123 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه 790 کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی یادآور شد: در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه 4 میلیارد و 720 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تبخیر آب توسط نور خورشید یک موضوع طبیعی در همه پهنه های آبی است تاکید نمود: برای کاهش میزان تبخیر آب دریاچه و افزایش ذخایر آبی پروژه های آبی مهمی در نیمه اول امسال افتتاح خواهد شد؛ مهمترین پروژه نیز در این خصوص مربوط به افتتاح انتقال آب به وسیله تونل کانی سیب است که انتهای امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، نخستین نمایشگاه دستاوردهای احیای دریاچه ارومیه از 16 اردیبهشت لغایت 23 اردیبهشت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 شب برای بازدید هم استانی ها دایر است.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3097

به "افزایش 2 برایری حجم دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال زراعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برایری حجم دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال زراعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید