افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ماکو تا عید 1403

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ماکو تا عید 1403 صورت می گیرد.

افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ماکو تا عید 1403

حسین گروسی، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: تفاهمنامه ای را با هلدینگ توریستی یکی از شرکتهای هواپیمایی امضا نموده ایم تا به مبلغ دو هزار میلیارد دلار در حوزه زیرساختهای منطقه آزاد ماکو مانند هتلهای کپسولی، هتل، تقویت فرودگاه و حمل و نقل و مجموعه های توریستی سرمایه گذاری کند تا برای اینکه بتوان توریستان را به مدت حداقل دو شب در ماکو نگه داشت. ماکو می تواند مقصد توریست باشد اما الان محل گذر است.

وی از افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ایام عید 1403 به وسیله بخش خصوصی و با سرمایه گذاری داخلی اطلاع داد و گفت: زیرساختهای دیگر مانند شهربازی یا تفریحات سالم نیز آماده سرمایه گذاری است. ما آمادگی داریم تا زمین را به بخش خصوصی واگذار کنیم. بعلاوه میتوان از ظرفیت سد و دریاچه ارس استفاده کرد. بستر بازی و ورزش های آبی و پاراگلایدر و اسکی و سوارکاری در ماکو وجود دارد و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در این حوزه ورود نمایند.

از رسانه ها انتظار داریم که بیشتر به منطقه آزاد ماکو بپردازند در حالیکه ماکو از نظر توریستی بسیار غنی است و ما دو کلیسای ارزشمند قره کلیسا و حضرت مریم داریم که می تواند مقصد توریستان باشد. هم اکنون تعداد زیادی از توریستان خارجی از این دو مقصد تماشا می نمایند. اگر زیرساختها را ایجاد کنیم تعداد توریستان خارجی 20 برابر می گردد و ماکو مقصد توریستان ترکیبی خواهد شد.

وی شرح داد: چرا باید توریستان داخلی از تهران یا شهرهای دیگر با ده برابر هزینه تا ترکیه بروند در حالی که می توانند یکی دو روزی در ماکو باشند و از جاذبه های آن تماشا نمایند سپس از ماکو به ترکیه بروند. بنابراین ماکو میتواند مقصد توریستی ترکیبی داخلی و خارجی باشد.

گروسی مقدار توریستان ورودی و خروجی از ترکیه را هم اظهار داشت و گفت: حدود یک میلیون و200 هزار نفر از ایران به ترکیه می روند در حالی که شاید تنها ده درصد از این تعداد توریست ترک به ماکو می آیند. با این حال در کوشش هستیم تا این تعداد را افزایش دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 1 اسفند 1402 بروزرسانی: 1 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15248

به "افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ماکو تا عید 1403" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ماکو تا عید 1403"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید