اعطای تسهیلات فراوری صنعتی به شرکت های دانش بنیان

به گزارش کنفرانس هکا، روح الله ذوالفقاری به خبرنگاران درباره تسهیلات جدیدی که صندوق نواوری و شکوفایی به شرکتهای دانش بنیان ارائه می نماید، گفت: شرکت های دانش بنیانی که تصمیم به توسعه زیرساخت های فراوری محصولات دانش بنیان خود دارند می توانند با استفاده از تسهیلات فراوری صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از هزینه های مورد احتیاج را تامین نمایند.

اعطای تسهیلات فراوری صنعتی به شرکت های دانش بنیان

وی اضافه نمود: ارائه این تسهیلات چه برای اجرای طرح های ایجادی و چه برای انجام طرح های توسعه ای به عنوان یکی از برنامه های کاری اصلی در دستور کار صندوق واقع شده است.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: هزینه های اجرای طرح های صنعتی شامل تامین فضای فراوری، تامین ماشین آلات و تجهیزات و هزینه های راه اندازی اولیه می گردد که در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی در دایره حمایتی صندوق قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت اقتصادی از این طرح ها، اضافه نمود: ایجاد ظرفیت های تازه، افزایش ظرفیت و کیفی سازی فراوری محصولات دانش بنیان مستلزم سرمایه گذاری های زیر ساختی است و صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا 80 درصد هزینه های مورد احتیاج اجرای این طرح ها تسهیلات پرداخت کند.

به گفته معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، این تسهیلات با نرخ ترجیحی 11 درصد و با دوره بازپرداخت حداکثر 7 ساله و بر اساس پیشرفت کار به شرکت ها پرداخت می گردد و در صورتی که از ظرفیت تامین نمایندگان داخلی استفاده گردد، اندازه حمایت این صندوق نیز بیشتر در نظر گرفته می گردد.

ذوالفقاری اعلام نمود: شرکت های دانش بنیان می توانند درخواست تسهیلات فراوری صنعتی، را به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام نمایند و از این فرصت بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13982

به "اعطای تسهیلات فراوری صنعتی به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات فراوری صنعتی به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید