اصفهان آماده میزبانی از گردشگران در موج سوم سفرهای بهاری و تعطیلات عید فطر است

به گزارش کنفرانس هکا، ایرنا/ براساس اخبار واصله، اصفهان آماده میزبانی از گردشگران در موج سوم سفرهای بهاری و تعطیلات عید فطر است.

اصفهان آماده میزبانی از گردشگران در موج سوم سفرهای بهاری و تعطیلات عید فطر است

علیرضا حبیبی اضافه کرد: پیش بینی می گردد که در پیک سوم سفرها (تعطیلات عید فطر) شاهد رشد سفرها به سمت استانهای غربی و مرکزی از جمله اصفهان باشیم که این خطه به لحاظ اقامت، پذیرایی و مراکز تفریحی و جاذبه های توریستی آمادگی کامل را برای ورود توریستان دارد.

وی ادامه داد: اصفهان در نوروز سال جاری و در پیک اول سفرها نسبت به سال گذشته با کاهش ورود توریست روبرو بود اما این موضوع در پیک دوم سفرها جبران شد، گرچه همین اندازه هم نسبت به پیک دوم سفرهای نوروزی سال گذشته کاهش داشت.

حبیبی گفت: هنوز ستادهای سفر استان در آماده باش هستند و تا سرانجام 24 فروردین به کارشان ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم در تعطیلات عید فطر و در ادامه سفرهای نوروزی که پیک سوم سفرها محسوب می گردد، شاهد رشد سفرها به استان اصفهان باشیم.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گفت: یکی از دلایل کاهش جمعیت توریستان در پیک اول سفرها به اصفهان نسبت به سال گذشته این بود که ماه مبارک رمضان از 22 اسفند آغاز شد اما سال گذشته، شاهد جمعیت بیشتری از توریستان در پیک اول سفرها بودیم، چرا که در این پیک هنوز به ماه مبارک رمضان ورود پیدا ننموده بودیم و قاعدتا عده زیادی سفرهایشان را برای قبل از ماه رمضان تنظیم نموده بودند.

وی اضافه کرد: بارندگی همزمان با پیک اول سفرها و منع مسافران از سفرهای غیرضروری به استان هایی که هشدار هواشناسی داشت، یکی دیگر از دلایل کاهش سفرها به استان اصفهان بود.

حبیبی ادامه داد: این دلایل البته در سراسر کشور از جمله در اصفهان موجب کاهش 10 درصدی تعداد توریستان در پیک اول سفرها شد.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اصفهان گفت: آمار بازدید از جاذبه های توریستی استان از 24 اسفند تا 12 فروردین 6 میلیون و 176 هزار و 163 نفر و از این اندازه هفت هزار و 826 نفر توریست خارجی بوده اند.

وی اضافه کرد: جاذبه های توریستی شامل جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی، دست ساز، سلامت، موزه، صنایع دستی، فرهنگی و جاذبه تفریحی است و از 24 اسفند تا 12 فروردین 2 میلیون و 777 هزار و 989 نفر از جاذبه های تاریخی و موزه های استان اصفهان تماشا نموده اند.

حبیبی گفت: براساس آمارهای تقریبی میدان نقش دنیا، سی و سه پل و پل خواجو که در شمار اماکن بدون بلیط و شاخص اصفهان هستند به ترتیب در رتبه های اول تا سوم اماکن پربازدید اصفهان قرار دارند اما پربازدیدترین بناها براساس فروش بلیط از 24 اسفند تا 12 فروردین، باغ فین کاشان با 132 هزار و 621 نفر، چهلستون با 123 هزار و 653 نفر و عالی قاپو با 113 هزار و 889 نفر در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

وی گفت: در تعطیلات نوروز و پیک اول و دوم سفرها 2 میلیون و 28 هزار و 407 نفر در استان اصفهان و از این اندازه یک میلیون و 144 هزار و 97 نفر در شهرستان اصفهان اقامت نموده اند.

به گفته حبیبی، شهرستان اصفهان و سپس شهرستان کاشان بیشترین تعداد توریستان را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده اند. اما براساس اندازه اقامت مسافران در بازه زمانی 24 اسفند تا 12 فروردین شهرستان اصفهان در جایگاه اول و سپس شهرستانهای خور، لنجان و کاشان قرار دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1403 بروزرسانی: 21 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16644

به "اصفهان آماده میزبانی از گردشگران در موج سوم سفرهای بهاری و تعطیلات عید فطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان آماده میزبانی از گردشگران در موج سوم سفرهای بهاری و تعطیلات عید فطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید