اسکان اضطراری 70 در راه مانده از برف و کولاک کوهسرخ

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/خراسان رضوی بخشدار کوهسرخ گفت: 70 نفر از افراد در راه مانده از بارش برف و کولاک در این بخش در یکی از مدارس منطقه اسکان اضطراری داده شدند و به خودروها نیز امدادرسانی شده است.

اسکان اضطراری 70 در راه مانده از برف و کولاک کوهسرخ

مجید کاریزنویی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف به صورت گسترده از ساعت 15.30 دقیقه روز گذشته آغاز شد و تا به امروز در کوهسرخ به حدود 15 سانتیمتر رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار نزدیک به 20 خانوار، حدود 70 نفر در خوابگاه شبانه روزی یکی از مدارس شهر ریوش اسکان موقت و اضطراری داده شده اند، همچنین به خودروهای عبوری فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی آن هم اگر اضطراری باشد به سمت کاشمر و یا نیشابور توسط پلیس راه اجازه تردد داده می شود.

بخشدار کوهسرخ اضافه نمود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با پلیس راه نیشابور خودروهایی که از آن جهت به محدوده کوهسرخ وارد می شوند، حتما باید تجهیزات کامل به خصوص زنجیر چرخ داشته باشند.

وی همچنین گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به علت برودت هوا و بارش برف و یخبندان مدارس بخش کوهسرخ شنبه 21 دی ماه تعطیل هستند.

تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر نیز به خبرنگاران اضافه نمود: اگرچه جهت محور کاشمر به کوهسرخ باز است اما حتما باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشند، با توجه به شرایط نامناسب جاده ای از شهروندان درخواست داریم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

احمد رضاپور عنوان کرد: اگر خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد پلیس راه از تردد آن ها جلوگیری خواهد نمود، هم اکنون پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای و هلال احمر در آماده باش کامل هستند، از شهروندان درخواست داریم همکاری لازم را داشته باشند.

رضاپور بیان نمود: چون بعد از توقف برف، مجدد کولاک را خواهیم داشت و سطح جاده از برف و یخ پوشیده است، خودروهای عبوری حتما زنجیر چرخ را همراه داشته باشند؛ در حال حاضر یک اکیپ به تعداد سه نفر و یک خودروی امدادی در حال خدمات رسانی به شهروندان در محور کوهسرخ هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره ندای امداد 112 تماس بگیرند.

مصرف 160 تن شن و ماسه برای نمک پاشی محورهای کوهسرخ

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای کاشمر نیز با اشاره به آخرین شرایط محور کوهسرخ به کاشمر و همچنین نیشابور به خبرنگاران گفت: از شب گذشته سه اکیپ فعال به محور کوهسرخ اعزام شدند که یکی در چلپو، دیگری در راهدارخانه ریوش و سومین اکیپ نیز از کاشمر به منطقه اعزام شده اند.

مهدی حقیقی اضافه نمود: به رغم اینکه محور تیغ زنی و 4 نوبت شن و نمک پاشی شده ولی همچنان به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا تردد حتی برای خودروهای امدادی نیز بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: از ساعت 22.30 شب گذشته تا ساعت یک بامداد مجدد محور کوهسرخ تیغ زنی و شن و نمک پاشی خواهد شد و مجدد از ساعت 4 صبح تیغ زنی و شن و نمک پاشی آغاز خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای کاشمر بیان نمود: از کل 60 کیلومتر در محور کوهسرخ تا به امروز 30 کیلومتر از نقاط برف گیر تیغ زنی و 160 تن شن و ماسه برای نمک پاشی در این محور مصرف شده است، از شهروندان درخواست داریم در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره تلفن 55230041 الی 3 و شماره سه رقمی 141 مرکز مدیریت راه های کشور به طور شبانه روزی تماس بگیرند.

3napix.ir: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8213

به "اسکان اضطراری 70 در راه مانده از برف و کولاک کوهسرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان اضطراری 70 در راه مانده از برف و کولاک کوهسرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید