ارزیابی و جمع بندی ظریف از سفر 2 هفته ای به قاره های آمریکا و آفریقا

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر امور خارجه کشورمان در خاتمه سفر دو هفته ای خود به قاره های آفریقا و آمریکا با انتشار توئیتی به جمع بندی و ارزیابی دیدارها و برنامه هایش طی این مدت پرداخت.

ارزیابی و جمع بندی ظریف از سفر 2 هفته ای به قاره های آمریکا و آفریقا

به گزارش خبرنگاران، ظریف در توئیترش نوشت:

پس از حضور در سازمان ملل و قاره آمریکا، در چهارمین مقصد سفر در داکار در سنگال، با رئیس جمهور ماکی سال، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس مذاکرات مهمی درباره روابط دوجانبه انجام شد و بر ارزش زیادی که ما برای روابط با آفریقا قائلیم، تاکید کردم.

گفتنی است که ظریف بیست و دوم تیرماه به منظور شرکت در نشست سالیانه مقام های عالی رتبه شورای مالی و اجتماعی ملل متحد راهی نیویورک شد. وی در جریان این سفر با وجود محدودیت های که دولت آمریکا برای وی ایجاد نموده بود توانست با رسانه هایی چون بی بی سی، سی ام بی سی، سی ان ان، بلومبرگ و پی بی اس گفت و گو کند.

وی علاوه بر سخنرانی در شورای مالی و اجتماعی ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و در مورد ایجاد محدودیت آمریکا برای کارکنان نمایندگی ایران نزد سازمان ملل، تنش در منطقه، توقیف غیرقانونی کشتی حامل نفت ایران توسط انگلیس و کاهش تعهدات برجامی با وی دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در ادامه تور دیپلماتیک خود راهی کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد و در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد. وی در جریان این سفر با مقام های این کشور چون دلسی رودریگرز معاون اول رئیس جمهوری و نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کرد.

وی در ادامه راهی نیکاراگوئه شد و با دانیل اورتگا رئیس جمهوری و گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف همچنین صبح سه شنبه به وقت محلی راهی بولیوی شد و با اوو مورالس رئیس جمهوری و دیگو پری روریگز وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین پس از اتمام سفرهایش داکار را به مقصد تهران ترک کرد.

310311

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4364

به "ارزیابی و جمع بندی ظریف از سفر 2 هفته ای به قاره های آمریکا و آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی و جمع بندی ظریف از سفر 2 هفته ای به قاره های آمریکا و آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید