مقرون به صرفه ترین خودروهای ژاپنی چند؟، عکس

به گزارش کنفرانس هکا، ژاپنی ها به فراوری خودروهای مالی و کم استهلاک معروف هستند و محصولات مختلفی برای قشر میانه جوامع فراوری می نمایند.

مقرون به صرفه ترین خودروهای ژاپنی چند؟، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش مجله خودرو، سوزوکی آلتو، 6,000 دلار؛ موتور 3 سیلندر 660 سی سی با گیربکس CVT ، به صورت هیبریدی نیز عرضه می گردد.

در کشورهای زیادی، حتی آمریکا فروخته می گردد، حتی به نام مزدا کارول و در هندوستان به نام ماروتی آلتو فراوری و فروخته می گردد. قیمت اندک آن به این معنی نیست که فقط مختص کشورهای روبه توسعه یا فقیر باشد.

دایهاتسو میرا، 7,800 دلار؛ از زیرمجموعه های تویوتا، چند سالی از توقف فراوری آن در ژاپن می گذرد؛ اما همچنان در کشورهای دیگر مثل پاکستان فراوری می گردد، پیشرانه 3 سیلندر 660 سی سی 48 اسب + گیربکس اتوماتیک که در نسخه توربو به 63 اسب می رسد.

پاکستان یکی از مهم ترین بازارهای این خودرو به حساب می اید در مدل های 3 و 5 در ساخته می گردد، با طول کمتر از 3.4 متر مناسب شهرهای شلوغ و معابر و خیابان های تنگ شهرهای پرجمعیت است.

با موتورهای مختلف بر اساس تجهیزات و امکانات عرضه می گردد.

نیسان مارچ، موتور 1.6 لیتر 106 اسب + گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا دستی 5 سرعته، برخلاف بسیاری از خودروهای مقرون به صرفه قیمت، ظاهر زیبایی دارد، از بازارهای مهمش آمریکای لاتین است که با قیمت 12 هزار دلار خرید و فروش می گردد.

تویوتا پاسو، 11,000 دلار؛ به نام دایهاتسو سیریون و بون و سوبارو جاستی و در مالزی، با نام پرودوآ میوی عرضه می گردد. موتور یک، یا 1.3 لیتری + گیربکس CVT، از مهم ترین بازارهایش پاکستان، هندوستان، کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا است.

هوندا سریN، هفت هزار دلار، با طول 3.4 و عرض کمتر از 1.5 متر از کلاس Kei Car که بر اساس آن، مدل های دیگری مثل N-van و N-wagon و N-box نیز ساخته می گردد، کوچک ترین خودروهای ژاپنی که قابلیت تردد قانونی در خیابان ها و جاده ها دارند. پیشرانه 660 سی سی 3 سیلندر 58 اسب یا نسخه توربو 63 اسب یا نسخه هیبرید، دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل.

نیسان ورسا، 16,000 دلار، موتور 1.6 لیتر 122 اسب + گیربکسCVT یا 5 سرعته دستی؛ کیفیت سواری، طراحی زیبای داخلی و مصرف سوخت مناسب از نقاط قوتش است و فضای کم اتاق نیز از جمله نکات منفی است.

سوزوکی سلریو، 10,000 دلار، در هندوستان با برند ماروتی فروخته می گردد. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتر 67 اسب + گیربکس اتوماتیک AMT، به منظور بهینه تر بودن پیشرانه، برای هر سیلندر دو نازل انژکتور در نظر گرفته شده، تایرها با وجود 15 اینچی بودن، به خاطر ارتفاع زیاد اتاق که برای جاداری بیشتر طراحی شده کوچک به نظر می آیند. طولی آن حدود 3.7 متر است.

میتسوبیشی میراژ، 17,000 دلار، در دو نسخه هاچبک و سدان ساخته می گردد. نسخه سدان با نام میتسوبیشی آتراژ در برخی بازارها به فروش می رسد. تجهیزات ایمنی و رفاهی خوبی دارد. برای تمام مدل ها و تیپ های میراژ، موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر به قدرت 78 اسب بخار در نظر گرفته شده است و گیربکس نیز از نوع CVT هست. نسل فعلی این خودرو که در بسیاری از بازارها، رقیب کیا ریو و شورلت اسپارک است، در سال 2012 طراحی شده است و همچنان بعد از تجربه چندین فیس لیفت و به روزرسانی، فراوری می گردد.

تویوتا کرولا کراس، 24,000 دلار، کرولا که به عنوان پرفروش ترین خودرو تاریخ شناخته می گردد، از حالت یک سدان مالی صرف خارج شده و دو نسخه خاص نیز به این نام افزوده شده است. یکی کرولا هاچبک GR که یک هاچبک تند و تیز است و دیگری تویوتا کرولا کراس که حکم یک کراس اوور کوچک را بر اساس پلتفرم کرولا بازی می نماید.

تویوتا این خودرو را برای افرادی در نظر گرفته که استهلاک پایین کرولا را در قامت یک کراس اوور کوچک می خواهند و به این ترتیب بتواند بر آمار فروش این نام بیفزاید. نسخه 2024 این خودرو، یک موتور 2 لیتری 169 اسب بخاری دارد که البته در نمونه هیبریدی قدرت آن به 196 اسب بخار می رسد. کرولا کراس را می توان به صورت دو دیفرانسیل نیز سفارش داد.

هوندا سیویک، 24,000 دلار، با توجه به امکانات خوب و خوشنامی این خودرو، گزینه مقرون به صرفه قیمت و ایدئالی برای افرادی است که در پی یک خودرو نسبتا مقرون به صرفه قیمت، مالی و اسپرت هستند. برای این خودرو یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری به قدرت 158 اسب بخار و یک موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر به قدرت 180 اسب بخار در دسترس است. هرچند که هوندا سیویک حتی در نسخه پایه نیز دارای طراحی زیبا و تهاجمی است؛ اما برای افرادی که در پی یک هات هچ با عملکرد بسیار بالا هستند، هوندا سیویک تایپ R نیز ساخته می گردد

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16247

به "مقرون به صرفه ترین خودروهای ژاپنی چند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین خودروهای ژاپنی چند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید