آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد

به گزارش کنفرانس هکا، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین خاطرنشان کرد که شروع غنی سازی 20 درصدی در تاسیسات فردو در حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا شده و مدیرکل آژانس نیز طی گزارشی شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تأیید نموده است.

آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران از تسنیم، کاظم غریب آبادی روز دوشنبه از تأیید رسمی شروع غنی سازی 20 درصدی در ایران توسط مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داد.

وی در این خصوص گفت: به دنبال ارائه اصلاحیه پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو به آژانس و حضور بازرسان در این سایت در صبح روز جاری برای راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده و برداشتن مهر و موم سیلندر حاوی اورانیوم 4.1 درصد، مدیرکل آژانس طی گزارشی شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین اضافه کرد: در این گزارش آمده است که بازرسان آژانس مهر و موم یک سیلندر 137.2 کیلوگرمی اورانیوم 4.1 درصد را برداشته و این سیلندر به خط فراوری وصل و فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد از سوی ایران شروع شد.

شروع غنی سازی 20 درصدی در تأسیسات فردو به دنبال نامه مورخ 11 دی ماه ایران به آژانس صورت گرفت.

در این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشورهای عضو نیز رسیده، آمده است: مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی میخواهد اورانیوم تا غنای 20 درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو فراوری نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروز رسانی خواهد شد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12487

به "آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید