آلودگی هوا 160 هزار نفر را می کُشد

به گزارش کنفرانس هکا، کارشناسان تخمین می زنند، طی یک دهه آینده آلودگی هوا و در پی آن بیماری های مرتبط با این معضل، جان بیش از 160 هزار نفر را می گیرد.

آلودگی هوا 160 هزار نفر را می کُشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کارشناسان پیش بینی می نمایند آلودگی هوا منجر به مرگ بیش از 160 هزار انگلیسی طی یک دهه آینده می گردد.

به گفته محققان، آلودگی هوا در دهه آینده منجر به 160،000 ضربه مغزی و سکته قلبی خواهد شد؛ بنیاد قلب انگلیس می گوید تقریباً 40 نفر در روز طی 10 سال آینده جان خود را از دست می دهند که تنها به علت آلودگی هوا است.

موسسه خیریه هشدار می دهد که آلودگی هوا یک اورژانس مهم بهداشت عمومی است؛ در حال حاضر، سالانه 11 هزار نفر بر اثر تنفس هوای سمی جان خود را در این کشور از دست می دهند و انتظار می رود طی یک دهه آینده این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این خواهان دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت در مور ذرات دوده است که توسط اتومبیل ها و کارخانه ها منتشر می شوند.

آلودگی هوا باعث ایجاد مسائل تنفسی می گردد، اما شواهد نشان داده اند که بر قلب و رگ های خونی نیز تأثیر مضر دارد و باعث می گردد شرایط قلب بدتر شده و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش یابد.

محققان دریافتند که ذرات ریز در پلاک های شریان های بیمار ایجاد می شوند و باعث ایجاد لخته هایی می شوند که می توانند جریان خون را مهار و دچار مشکل نمایند.

یعقوب وست از بنیاد قلب می گوید: هر روز، میلیون ها نفر از ما ذرات سمی را که در خون ما وارد می شوند و در اندام های ما گیر می نمایند، استنشاق می کنیم و همین موضوع خطر حمله قلبی و سکته مغزی را بالا می برد.

در سراسر کشور انگلیس، 37 شهر با قاطعیت میزان آلودگی هوا غیرقانونی را نشان می دهند.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8231

به "آلودگی هوا 160 هزار نفر را می کُشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا 160 هزار نفر را می کُشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید